|
کدخبر: 150544

قیمت جهانی نفت امروز چقدر شد ( ۹۹/۱۱/۰۹)

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۲ سنت معادل ۰.۵۷ درصد کاهش به ۵۵ دلار و ۴۹ سنت رسید.

انرژی قیمت جهانی نفت امروز چقدر شد ( ۹۹/۱۱/۰۹)

پس از آنکه محدودیت‌های مسافرتی در انگلیس برقرار شد و اعلام شد که چین، دومین مصرف‌کننده بزرگ نفت جهان نیز قصد دارد سفرها در تعطیلات سال نوی بهاره را محدود سازد، قیمت نفت به دلیل نگرانی‌ها از کاهش تقاضا روز پنجشنبه شاهد کاهش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۲ سنت معادل ۰.۵۷ درصد کاهش به ۵۵ دلار و ۴۹ سنت رسید. قیمت نفت خام امریکا برای تحویل در ماه مارس هم با ۲۸ سنت معادل ۰.۵۳ درصد افت به ۵۲ دلار و ۵۷ سنت رسید.

ویوک دار، تحلیلگر بانک کامنولث در این باره گفت: «به نظر می‌رسد که توجه بازار کاملا معطوف نگرانی‌ها در خصوص تقاضا شده است. عامل اصلی نگرانی‌ها احتمال افت تقاضا در چین است.»

اوایل این هفته و به دنبال کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت خام امریکا که به گفته تحلیلگران ناشی از رشد صادرات نفت خام این کشور و افت میزان واردات رخ داد، قیمت نفت شاهد افزایش بود.

ذخایر نفت خام امریکا شاهد ۹.۹ میلیون بشکه کاهش بوده که بیشترین کاهش از ماه جولای تاکنون است و رقم کل ذخایر را به کمترین میزان از ماه مارس رسانده است. قیمت ذخایر بنزین شاهد رشد بوده و ذخایر میعانات نیز افت داشته است.

اما اکنون تمام توجهات دوباره معطوف نگرانی‌ها از افت تقاضا شده است. موسسه‌ای ان زد ریسرچ در یادداشتی نوشت: «چشم‌انداز اقتصادی همچنان نامشخص است زیرا دولت‌ها نتوانسته‌اند جلوی گسترش شیوع کرونا را بگیرند.»

انگلیس که از روز ۴ ژانویه شاهد قرنطینه است روز چهارشنبه اقدام به محدود ساختن سفرها کرد و از شهروندانی که از کشورهای پرخطر به این کشور سفر می‌کنند خواست تا برای مدت ۱۰ روز قرنطینه شوند همچنین سفرهای خارجی جز به دلایل خاص ممنوع شده است.

منبع: تسنیم

ارسال نظر