|
کدخبر: 145853

بن بست در مذاکرات نفتی

اوپک پلاس پس از اینکه در روز دوشنبه در مذاکرات در مورد سطح تولید ماه فوریه به بن بست رسیدند، این گفت‌وگوها را امروز ادامه خواهند داد.

انرژی بن بست در مذاکرات نفتی

به نوشته این گزارش، عربستان مخالف افزایش تولید به علت اجرای محدودیت‌های جدید (در برخی از کشورها) است، درحالی که روسیه با اشاره به بهبود تقاضا خواستار افزایش تولید است.

پس از سه ساعت بحث و گفت‌وگو در نشست مجازی اوپک پلاس، تصمیم غیرمعمول ادامه مذاکرات در روز دوم گرفته شد.

به گفته منابع آگاه، روسیه و قزاقستان موافق افزایش تولید هستند، درحالی که عراق، نیجریه و امارات پیشنهاد دادند سطح کنونی تولید حفظ شود.

روز گذشته، محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک نسبت به عوامل پرخطر کاهشی که بازار نفت با آن مواجه است، هشدار داد.

عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان دیروز گفت: علی رغم خوش بینی کلی در مورد بازار نفت، اوپک پلاس باید محتاط باشد، زیرا تقاضا شکننده و نوع جدید ویروس غیرقابل پیش‌بینی است.

کشورهای عضو اوپک که سال گذشته به میزان بی‌سابقه تولید خود را برای تقویت و حمایت از بازار کاهش داده بودند، تصمیم داشتند تا از ابتدای ژانویه ۲۰۲۱ سطح تولید خود را ۲ میلیون بشکه در روز افزایش دهند..

اما با توجه به شرایط بازار، این گروه تصمیم گرفت این افزایش را به صورت تدریجی انجام دهد و ماهانه برای تعیین میزان افزایش جلسه تشکیل دهد.

همچنین رقم افزایش تولید از روزانه ۵۰۰ هزار بشکه بیشتر نشود. این افزایش تولید یک بار در ماه دسامبر صورت گرفت اما با شیوع نوع جدید ویروس جهش یافته در انگلیس، ایجاد محدودیت‌های عبور و مرور در برخی از کشورها، برخی از اعضای این گروه این افزایش را زیر سوال بردند.

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها