|
کدخبر: 145738

زنگنه: در نیروگاه های اطراف تهران مازوت مصرف نمی شود

وزیر نفت گفت: در هیچ‌کدام از نیروگاه‌های استان‌های البرز، تهران، قم و اصفهان مازوت مصرف نمی‌شود.

انرژی زنگنه: در نیروگاه های اطراف تهران مازوت مصرف نمی شود

بیژن زنگنه، وزیر نفت در حاشیه سیزدهمین نشست وزارتی نشست اوپک پلاس گفت: ما هیچ محدودیتی برای صادرات مازوت نداریم؛ همان‌طور که در تابستان هم که مازوت بیشتری داشتیم، تقریباً همه مازوت‌مان را صادر کردیم. اینکه در صادرات مازوت محدودیت داریم، ادعای بی‌پایه‌ای است.

وزیر نفت افزود: مصرف گاز مردم خیلی بالاتر از برآوردی بوده که ما داشتیم. بعضی‌های فکر می‌کنند اگر در و پنجره را باز بگذارند کرونا کاری به آنها ندارد.

وی ادامه داد: قاطعانه اعلام می‌کنم که در هیچ‌کدام از نیروگاه‌های استان‌های البرز، تهران، قم و اصفهان مازوت مصرف نمی‌شود. می‌گویند مازوت تهران را خفه کرده است؛ اصلاً در نیروگاه‌های اطراف تهران مازوت مصرف نمی‌شود.

اسن عضو کابینه تصریح کرد: مصرف مازوت اختراع ما نیست، آلودگی دارد اما در نیروگاه‌های دنیا حدود ۴ میلیارد لیتر از آن مصرف می‌شود.

عیسی کلانتری، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان محیط زیست دیروز در مصاحبه با یکی از روزنامه‌های تهران، درباره علت تشدید آلودگی هوای تهران مدعی شده بود که به دلیل محدودیت‌های تحریمی، انبار پالایشگاه‌ها پر از مازوت شده به طوری که در آستانه تعطیلی بودن؛ چون نه می‌توانستند مازوت را مصرف کنند و نه صادر، به ناچار نیروگاه‌ها به مازوت سوزاندن روی آوردند و گرفتار هوای آلوده شدیم.

 

منبع: مهر

ارسال نظر