|
کدخبر: 145420

چاره‌ای جز استفاده از مازوت نداریم

در حالی که برخی منکر استفاده از مازوت به عنوان سوخت نیروگاه‎ها می‎شوند و آلودگی هوا به این موضوع را بی‌ربط می‌دانند، وزیر نفت اعلام کرد که ما به هیچ وجه مایل نیستیم که مازوت مصرف شود، اما چاره‌ای نداریم و گازوئیل در حداکثر ممکن تحویل می‌شود و بیش از این امکان ندارد.

انرژی چاره‌ای جز استفاده از مازوت نداریم

بیژن نامدار زنگنه در نشست مشترک وزرای نیرو، نفت و کشور که به میزبانی وزارت کشور درباره مدیریت مصرف سوخت زمستانی کشور برگزار شد، در این خصوص گفت:

یکی از علل افزایش مصرف گاز خانگی باز کردن پنجره‌ها با این تصور است که کرونا خارج می‌شود در صورتی که باید مردم هم دما را پایین بیاورند و هم از اتلاف انرژی خودداری کنند.

البته ما مشکلاتی داریم و نمی‌توانیم همه استان‌ها را در بحث مصرف مازوت مستثنا کنیم و در بحث سیمان قرار ما این بود که از زمستان مصرف مازوت داشته باشند و امروز در هیات دولت مصوب می‌کنیم که قیمت نفت کوره معادل گاز مصرفی شان شود.

در بحث نفتکش‌ها هم نگرانی‌ها حل شد و ما لاستیک فروشی و روغن فروشی نداریم و تلاش کرده‌ایم در بحث حمل بار به نیروگاه‌ها مشکلی نداشته باشیم.

اگر مصرف برق کم شود مصرف مازوت هم کاهش می‌یابد و همه تجربه‌ها در بحث صرفه جویی مصرف گاز با اولویت برق هم اجرا شود.

ما به هیچ وجه مایل نیستیم که مازوت مصرف شود، اما چاره‌ای نداریم و گازوئیل در حداکثر ممکن تحویل می‌شود و بیش از این امکان ندارد.

البته بحث صادرات مطرح نیست و ما هر چه اضافه داشته باشیم می‌دهیم و بخشی هم باید از مخازن نیرگاه‌ها استفاده شود.

براساس اعلام استاندار تهران مصرف برق در استان ۱۵ درصد افزایش پیدا کرده که دو درصد فقط به سبب اشتراک‌های جدید بوده است و ما باید مردم را بیش از این‌ها در بحث صرفه جویی توجیه کنیم.

مصرف گاز کشور معادل نزدیک متوسط ۴.۷ میلیون بشکه نفت خام است و ما باید برایش راه‌حلی پیدا کنیم و فعلاً با همکاری سازمان ها، اعمال محدودیت‌ها و توجیه کردن مردم باید جلو برویم.

منبع: انتخاب

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها