|
کدخبر: 139929

نفت سال آینده چند دلار خواهد شد؟

موسسه رتبه‌بندی فیچ پیش‌بینی کرد، متوسط قیمت نفت در سال آینده به ۴۵ دلار در هر بشکه برسد.

انرژی نفت سال آینده چند دلار خواهد شد؟

موسسه رتبه‌بندی فیچ پیش‌بینی کرد: به دنبال تصمیم اوپک پلاس برای افزایش تولید ۵۰۰ هزار بشکه در روز ماهانه از ژانویه ۲۰۲۱، متوسط قیمت نفت در سال آینده به ۴۵ دلار در هر بشکه برسد.

دیمیتری مارینچنکو، مدیر ارشد فیچ به سی ان بی‌سی گفت: «ما پیش‌بینی می‌کنیم قیمت نفت برنت در سال آینده به طور متوسط به ۴۵ دلار در هر بشکه برسد.»

وی افزود: «بر اساس این برآورد، تقاضا حداقل تا نیمه دوم سال آینده ضعیف خواهد بود، زیرا احتمالا پیشرفت در واکسیناسیون گسترده خیلی سریع نخواهد بود.»

خبرهای مربوط به واکسن کرونا قیمت نفت را در پایان ماه گذشته، بالا برد و این حقیقت که اوپک پلاس پس از مذاکرات طولانی، بر سر گام‌های بعدی توافق کاهش تولید به توافق رسیدند، کمک کرد تا قیمت‌ها در هفته گذشته در همان سطح بماند.

با این حال، اینها به زودی تغییر می‌کند چراکه چالش‌های در مورد توزیع واکسن و حقیقت این امر که نفت بیشتری در سال آینده ناشی از تصمیم اوپک پلاس به بازار روانه می‌شود، خود را نشان خواهد داد و اینها بدون در نظر گرفتن افزایش تولید نفت لیبی است که از توافق اوپک پلاس مستثنا است.

مارینچنکو گفت: بعید است واکسن‌ها به میزان چشمگیری بر قیمت نفت تاثیر بگذارند، زیرا برخلاف انتظارات گسترده در دسترس قرار گرفتن گسترده واکسن، تقاضای برای نفت را به سرعت بهبود نمی‌دهد.

شرکت فایزر اوایل هفته گذشته اعلام کرد: واکسیناسیون گسترده به آسانی نخواهد بود زیرا به علت مشکلات زنجیره عرضه، این شرکت تنها نیمی از واکسن هایی که در ابتدا برای امسال برنامه‌ریزی کرده بود را توزیع خواهد کرد.

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها