|
کدخبر: 136044

تاثیر خبر واکسن کرونا بر قیمت نفت

قیمت نفت کاهش یافت، همانطور که افزایش موارد ابتلای COVID-۱۹ امیدهای به وجود آمده از کشف واکسن را تحت‌الشعاع قرار داد.

انرژی تاثیر خبر واکسن کرونا بر قیمت نفت

 

 

به گزارش رویترز، روز پنجشنبه معاملات آتی نفت خام ایالات متحده در معاملات اولیه سقوط کرد همانطور که افزایش موارد ابتلای COVID-۱۹ و افزایش تعطیلی‌ها باعث افزایش ترس در مورد تقاضای سوخت شد و اخبار خوش‌بینانه واکسن را جبران کرد.

معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت با ۳۹ سنت یا ۰.۹ درصد کاهش، به ۴۱ دلار و ۴۳ سنت در هر بشکه رسید، این در حالی است که روز چهارشنبه نزدیک به ۱ درصد رشد داشت. نفت خام برنت در روز چهارشنبه ۱.۴ درصد رشد کرد.

به گفته یک تحلیلگر ارشد: گسترش ابتلای ویروس کرونا و محدودیت‌های جدید در ایالات متحده و دیگر مناطق جهان بازار را تحت تأثیر قرار می‌دهد و تقاضای سوخت را مختل می‌کند. همچنین سرمایه‌گذاران از مجمع اخیر قبل از تعطیلات شکرگذاری ایالات متحده در اواخر این ماه سود خود را رزرو می‌کنند.

تعداد کشته‌های ایالات متحده از COVID-۱۹ نزدیک به ۲۵۰ هزار نفر است، در این صورت بیل دی بلازیو، شهردار نیویورک اعلام کرد بزرگ‌ترین منطقه مدرسه این کشور، یادگیری حضوری را در جدیدترین محدودیت اصلی برای جلوگیری از افزایش عفونت‌های COVID-۱۹، متوقف خواهد کرد.

موارد ابتلای روزانه ویروس کرونا در توکیو و کره جنوبی به اوج جدیدی رسیده است، همینطور دهلی نو آلوده با افزایش موارد دست و پنجه نرم می‌کند و استرالیا از یک سویه ی ویروسی بسیار مسری خبر می‌دهد که تعطیلی در سراسر کشور را اجبار می‌کند.

نگرانی‌ها در مورد خسارت اقتصادی مربوط به ویروس کرونا باعث خوش بینی واکسن در پی اعلامیه فایزر و بایو ان تک مبنی بر اینکه آنها می‌توانند مجوز اضطراری ایالات متحده و اروپا را برای واکسن COVID-۱۹ خود در ماه آینده بگیرند پس از اینکه نتایج آزمایش نهایی ۹۵ درصد موفقیت را بدون هیچ عارضه جانبی جدی نشان دهند.

اطلاعات دولت نشان داد: با روندی صعودی، موجودی نفت خام ایالات متحده هفته گذشته ۷۶۸ هزار بشکه افزایش یافت، که کمتر از انتظار تحلیل گر در نظرسنجی رویترز تا افزایش ۱.۷میلیون بشکه‌ای بود. ذخایر تقطیری، که شامل گازوئیل و نفت برای گرمایش است، ۵.۲ میلیون بشکه کاهش یافت، که بیش از حد انتظار است.

هنوزنگرانی‌های طولانی مدت در مورد اشباع عرضه جهانی، به ویژه با اقتصادهای آسیب دیده با COVID-۱۹، احتمالاً قیمت‌های صعودی نفت را محدود خواهد کرد، پیش‌بینی می‌شود که نفت خام وست تگزاس مدیت تا نشست اوپک پلاس در اواخر ماه جاری بین ۴۰ تا ۴۲ دلار در هر بشکه معامله شود.

 

منبع: ایبنا

ارسال نظر