|
کدخبر: 134229

طلای سیاه در انتظار پایان کرونا

درحالی قیمت نفت در بالاترین سقف ۵٠ روز اخیر قرار گرفته که زمزمه‌هایی از کاهش میزان ذخایر استراتژیک کشورهای مصرف‌کننده به گوش می‌رسد.

انرژی طلای سیاه در انتظار پایان کرونا

در سومین روز معاملاتی هفته جاری قیمت نفت همچنان در مدار صعودی قرار گرفت و در بالاترین سطح ۵٠روز اخیر معامله شد.

در این بین هر بشکه نفت خام  برنت با رشد ٢.۶ به رقم ۴۴ دلار و ٨٠ سنت افزایش یافت. همچنین هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینتر مدیریت برای تحویل در ماه دسامبر با افزایش ٢.٧ درصدی نسبت به جلسه معاملاتی قبل به رقم ۴٢ دلار و ٢٨ سنت رسید. از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت نفت در روز جاری می‌توان به افت ذخایر استراتژیک امریکا و همچنین عقب نشینی شاخص دلاراشاره کرد.

گفتنی است ذخایر نفت خام نیز هفته گذشته ۵.۱ میلیون بشکه کاهش یافت و به حدود ۴۸۲ میلیون بشکه رسید، داده‌های گروه صنعت در روز سه شنبه در مقایسه با انتظارات تحلیل گران در نظرسنجی رویترز، کاهش ۹۱۳ هزار بشکه را نشان داد.

از سویی دیگر تحلیلگران بر این باورند که در کوتاه مدت چندان نمی‌توان انتظار رشد قیمت تا محدوده ۵٠دلار را داشت چرا که به سبب پاندومی کرونا در اروپا و امریکا شاهد اعمال محدودیت‌های بیشتر در خصوص رفت و آمد و حمل‌ونقل هستیم که به شدت برروی تقاضای سوخت به‌ویژه گازوییل تاثیرگذار است.

اما امروز راسل هاردی، مدیرعامل ویتول اعلام کرد که قیمت نفت در چند ماه آینده به محدوده بالای ۴۰ دلار برای هر بشکه یا حتی ۵۰دلار برای هر بشکه می‌رسد، زیرا میانگین ذخیره‌سازی نفت خام در زمستان کاهش می‌یابد و این مسئله در اواسط سال ۲۰۲۱ سرعت خواهد یافت.

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر