|
کدخبر: 127942

قیمت جهانی نفت (۹۹/۰۷/۲۰)

قیمت نفت باتوجه به احتمال افزایش تولید از سوی برخی تولیدکنندگان به ویژه نروژ با کاهش قیمت روبه‌رو شد.

انرژی قیمت جهانی نفت (۹۹/۰۷/۲۰)

قیمت انواع نفت خام در پایان معاملات روز جمعه با افت نسبی همراه شد و این درحالی بود که قیمت نفت در هفته اول اکتبر با رشد ۱۰ درصدی به کار خود پایان داد.

در این میان قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه دسامبر در روز جمعه با ۴۹ سنت معادل ۱.۱ درصد کاهش به ۴۲ دلار و ۸۵ سنت رسید. گفتنی است این شاخص نفتی در ابتدای هفته گذشته کار خود را در محدوده ۳۹ دلار و ۳۳ سنت آغاز کرد و در طول هفته انتشار اخبرای از قبیل بیماری ترامپ، اعتصاب صنعت نفت نروژ و همچنین طوفان دلتا با نوسان همراه شد.

همچنین قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت امریکا هم در پایان معاملات جمعه با ۶۰ سنت معادل ۱.۴ درصد کاهش به ۴۰ دلار و ۶۰ سنت رسید.

از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت نفت در این هفته می‌توان به بیماری ترامپ و هیجان منفی ناشی از این خبر به بازارهای جهانی اشاره کرد که سبب ریزش تمام شاخص‌های بورس امریکا و همچنین قیمت نفت شد.

پس از آن اما اعتصاب گسترده در صنعت نفت نروژ و احتمال کاهش تولید قابل توجه نفت از سوی این کشور سبب شد تا قیمت نفت اندکی بهبود یابد.

در پایان هفته نیز خبر تعطیلی احتمالی سکوهای نفتی امریکا به دلیل طوفان دلتا قیمت نفت را تا محدوده بالای ۴۲ دلار افزایش داد. اما دوباره خبر پایان اعتصاب صنعت نفت نروژ قیمت طلای سیاه را در پایان معاملات روز جمعه پایین آورد.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها