|
کدخبر: 109039

کرونا به داد صنعت برق امریکا رسید

اداره اطلاعات انرژی امریکا پیش‌بینی کرد که مصرف برق امریکا به دلیل تعطیلی کسب و کارها در دوران قرنطینه مقابله با شیوع ویروس کرونا، ۴.۳ درصد در سال ۲۰۲۰ کاهش پیدا خواهد کرد.

انرژی کرونا به داد صنعت برق امریکا رسید

اداره اطلاعات انرژی امریکا در گزارش "دورنمای انرژی کوتاه مدت" پیش‌بینی کرد که مجموع تقاضا برای برق در امریکا به ۳۷۳۰ میلیارد کیلووات ساعت در سال ۲۰۲۰ در مقایسه با ۳۸۹۶ میلیارد کیلووات ساعت در سال ۲۰۱۹ کاهش پیدا خواهد کرد اما در سال ۲۰۲۱ به ۳۷۸۵ میلیارد کیلووات ساعت بهبود خواهد یافت.

طبق آمار فدرال، بالاترین رکورد مصرف برق در امریکا مربوط به سال ۲۰۱۸ است که به ۴۰۰۳ میلیارد کیلووات ساعت رسید. اگر مصرف برق همان طور که پیش‌بینی شده است، در سال ۲۰۲۰ کاهش پیدا کند، برای نخستین بار از سال ۲۰۱۲ خواهد بود که برای دو سال متوالی دچار کاهش می‌شود.

اداره اطلاعات انرژی امریکا اعلام کرد که سهم گاز طبیعی از تولید نیرو از ۳۷ درصد در سال ۲۰۱۹ به ۴۱ درصد در سال ۲۰۲۰ رشد می‌کند اما در سال ۲۰۲۱ به دلیل افزایش قیمت گاز، به ۳۶ درصد کاهش پیدا می‌کند. سهم زغال سنگ از ۲۴ درصد در سال ۲۰۱۹ به ۱۸ درصد در سال ۲۰۲۰ کاهش خواهد یافت اما در سال ۲۰۲۱ به ۲۱ درصد افزایش پیدا می‌کند.

سهم انرژی هسته‌ای در تولید نیرو از ۲۰ درصد در سال ۲۰۱۹ به ۲۱ درصد در سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ رشد خواهد کرد و سهم تجدیدپذیرها از ۱۷ درصد در سال ۲۰۱۹ به ۲۰ درصد در سال ۲۰۲۰ و ۲۲ درصد در سال ۲۰۲۱ افزایش می‌یابد. انرژی هسته‌ای و تجدیدپذیرها در سال ۲۰۲۰ برای نخستین بار سهم بیشتری نسبت به زغال سنگ خواهند داشت.

بر اساس گزارش رویترز، طبق پیش‌بینی اداره اطلاعات انرژی امریکا، فروش برق به مصرف‌کنندگان تجاری ۷ درصد و مصرف‌کنندگان صنعتی ۵.۶ درصد در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال میلادی گذشته کاهش پیدا می‌کند که ناشی از تعطیلی ادارات و کارخانه‌ها به دلیل شیوع ویروس کروناست. اما فروش برق به بخش مسکونی ثابت خواهد ماند زیرا آب و هوای معتدل نیاز به استفاده از گرمایش و تهویه هوا را کمتر می‌کند.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها