|
کدخبر: 104564 سجاد صفری

گفت‌و‌گوی گسترش‌نیوز با سخنگوی صنعت برق:

تابستان امسال هم خاموشی داریم؟

سخنگوی صنعت برق، گفت: اگر به رشد تولید برق دست پیدا کنیم و مشترکان از الگوی مصرف پیروی کنند در تابستان خاموشی نخواهیم داشت و در غیر اینصورت ممکن است در ساعاتی از شبانه روز شاهد خاموشی باشیم.

اقتصاد تابستان امسال هم خاموشی داریم؟

هر سال و در آستانه فرا رسیدن فصل تابستان و به دلیل اینکه مصرف برق مشترکان افزایش می‌یابد امکان اینکه شبکه برق کشور با افت فشار مواجه شود و شاهد خاموشی باشیم وجود دارد. در چند سال اخیر، در اواخر بهار هیات دولت درخصوص کاهش ساعات کاری ادارات در راستای کاهش مصرف برق تصمیم‌گیری می‌کند در این خصوص با سخنگوی صنعت برق به گفت‌وگو پرداخته‌ایم که مشروح آن به شرح ذیل است:

مصطفی رجبی مشهدی در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه فصل گرما در پیش است و میزان برق مصرفی مشترکان افزایش می‌یابد درخصوص کاهش ساعات کاری ادارات توضیح دهید، اظهارکرد: کاهش ساعات کاری ادارات مصوبه هیات دولت است و دولت در این خصوص به استانداران ابلاغیه می‌دهد و استانداران، این مقدار کاهش ساعات کاری را در ادارات شهرستان‌های استان مطبوع خود اجرایی خواهند کرد.

مصطفی-رجبی

وی افزود: طبق این ابلاغیه، بنا براین است که ادارات، یک ساعت تا یک ساعت و نیم زودتر شروع به کار کنند و بعدازظهر هم به این میزان ساعت، زودتر تعطیل کنند.

این مقام مسوول، تصریح کرد: این ابلاغیه هیات دولت، در برخی از استان‌های گرمسیر کشور همچون بوشهر، خوزستان و هرمزگان اجرایی شده است و در دیگر استان‌ها هم در روزهای آینده اجرایی خواهد شد.

کشاورزان بیست ساعت برق رایگان پاداش می‌گیرند

سخنگوی صنعت برق در پاسخ به این پرسش که برای کاهش مصرف برق چه مشوق هایی را برای مشترکان برق در نظر گرفته اید، گفت: برای کشاورزهایی که از چاه برای آبیاری محصولات خود استفاده می‌کنند این مشوق را در نظر گرفته‌ایم که اگر در ساعات اوج مصرف برق، چاه خود را خاموش کنند بیست ساعت مصرف برق آنها در روز رایگان خواهد بود.

رجبی مشهدی اظهارکرد: مشترکان صنعتی اگر در چهار ساعت اوج مصرف برق، میزان مصرف برق خود را کاهش دهند هزینه برق آنها میان بار محاسبه خواهد شد که در واقع ۵۰ درصد هزینه برق مصرفی آنها کاهش خواهد یافت.

وی افزود: مشترکان خانگی اگر در ساعات اوج مصرف برق، میزان برق مصرفی خود را کاهش دهند و مصرف آنها زیر الگوی مصرف باشد و به نسبت مشابه سال گذشته کمتر برق مصرف کنند از مزایای خوش مصرفی برخوردار می‌شوند و مشترکان پرمصرف در ساعت اوج مصرف که بیشتر از الگوی مصرف برق استفاده کرده‌اند جریمه ۱۶ درصدی اضافه پرداخت برق مصرفی در فیش برق آنها لحاظ خواهد شد.

مشترکان برق الگوی مصرف را رعایت کنند

سخنگوی صنعت برق در پاسخ به این پرسش که در قبوض برق ردیفی بعنوان حق بیمه لحاظ شده است در این خصوص، گفت: در شبکه برق کشور اگر خساراتی به تجهیزات وارد شود طبق دستورالعملی که تعریف شده است بیمه به آنها مبلغ خسارت را پرداخت خواهد کرد.

رجبی مشهدی افزود: اگر تولید برق افزایش یابد و مشترکان الگوی مصرف را رعایت کنند در تابستان در کشور خاموشی نخواهیم داشت ولی اگر الگوی مصرف توسط مشترکان رعایت نشود و رشد برق نداشته باشیم امکان اینکه در ساعتی از شبانه روز شاهد خاموشی باشیم وجود دارد.

نویسنده: سجاد صفری

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها