|
کدخبر: 99773

بورس به داد سرخابی‌ها خواهد رسید؟

مدیرعامل فرابورس در گفت‌وگوی اخیرش می‌گوید: با ورود دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بورس، این دو باشگاه از نظر اقتصادی شرایط خوبی پیدا خواهند کرد.

اقتصاد بورس به داد سرخابی‌ها خواهد رسید؟

در شرایطی که موضوع بورس تبدیل به مهم‌ترین ترند اقتصادی کشور شده، دو باشگاه استقلال و پرسپولیس هم در نوبت خصوصی‌سازی و‌گذاری قرار گرفته‌اند. امروز هارمونی مدیرعامل فرابورس در این باره توضیحات مختلفی داد و ابراز امیدواری کرد که با انتقال این دو باشگاه به بازار بورس، وضعیت مالی آنها کاملا تغییر کند.

هامونی عرضه سهام پرسپولیس و استقلال را با عرضه سهام شستا مقایسه می‌کند که از مهم‌ترین سهام عرضه شده امسال در بازار سهام بوده است. او در این باره، گفت: اقتصاد کشور شاهد عرضه اولیه و خصوصی شدن شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با حجم بسیار بزرگ بود. استقبال بسیار بزرگی هم از این عرضه صورت گرفت. این در حالی است که شستا نیز دغدغه و مسائل زیادی داشت و راه پیچیده‌ای برای عرضه پیمود که این امر تنها به همت مسئولان مرتبط با چنین واگذاری اختصاص داشت. قطعا مسائل و مشکلات دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بزرگتر از مسائل شستا نیست و قابل حل است. در واقع این امر تنها به اراده مسئولان وابستگی دارد.

مدیرعامل فرابورس در پاسخ به سوالی درباره درآمد دو باشگاه، عنوان کرد: تجربه‌های گذشته نشان داده که برخی دیگر از صنایع نیز چنین مشکلات درآمدی را تا قبل از عرضه سهام در بازار سرمایه داشتند. قبل از عرضه سهام پالایشی‌ها نیز سود آنها با توجه به دولتی بودن با چنین مشکلاتی مواجه بود. این در حالی است که پس از ورود این شرکت‌ها به بازار سهام، به مرور یک حاشیه سود امن و باثبات برای آنها ایجاد شد.

 

منبع: ورزش3

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها