|
کدخبر: 99518

تبعات بدی در انتظار جامعه کارگری است

نماینده کارگران در شورای‌عالی کار، گفت: در سال جهش تولید چنانچه کارگران احساس رضایتمندی نداشته باشند نمی‌توانیم به اهداف پیش‌بینی شده برسیم.

اقتصاد تبعات بدی در انتظار جامعه کارگری است

ناصر چمنی درباره تشکیل جلسه شورای‌عالی کار، گفت: زمان تشکیل جلسه بعدی شورای‌عالی کار مشخص نیست و اعلام نشده است.

وی درباره لغو جلسه شورای‌عالی کار در هفته گذشته نیز گفت: برکناری وزیر صنعت بی‌معنی‌ترین دلیل لغو جلسه شورای‌عالی کار بود زیرا در جلسات گذشته وزیر اقتصاد و صنعت حضور نداشتند و معاونانشان شرکت می‌کردند.

نماینده کارگران در شورای‌عالی کار، گفت: دستور جلسه‌ قبلی شورای‌عالی کار که لغو شد افزایش حق مسکن کارگران اعلام شد در حالیکه این موضوع مطالبه نمایندگان کارگران نیست.

وی اظهارکرد: امسال نمایندگان کارگری مصوبه دستمزد را به دلیل رعایت نکردن ماده ۴۱ قانون کار امضا نکردند. چرا که در آن دوران نرخ تورم ۴۱ درصد بود و سبد معیشت کارگران چهار میلیون و ۹۴۰ هزار تومان اعلام شد اما در تعیین مزد هیچ‌کدام از این مولفه‌ها لحاظ نشد.

چمنی گفت: اعلام تعیین جلسات شورای‌عالی کار برای افزایش حق مسکن کارگران موجب انحراف موضوع است و نمایندگان کارگران این موضوع را قبول ندارند و تنها خواهان اجرای قانون هستند.

وی افزود: تعیین حداقل مزد، حق بن، پایه سنوات و موارد دیگر از اختیارات شورای‌عالی کار است و مصوبات این شورا از زمان ابلاغ بخشنامه لازم‌الاجراست اما در بحث تعیین حق مسکن کارگران این شورا تنها پیشنهاد دهنده است و این موضوع در هیات دولت باید مصوب شد.

چمنی تاکید کرد: طرح موضوع افزایش حق مسکن ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومانی کارگران در سال ۹۹ تاثیری بر معیشت آنها ندارد و آنچه برای ما مهم است رعایت قانون در تعیین مزد است و اکنون این موضوع از ریل خارج شده است و تس ما این این است که ین روند ادامه یابد.

نماینده کارگران در شورای‌عالی کار، گفت: از سال ۹۲ تلاش کردیم بحث دستمزد را به صورت قانونی جلو ببریم و مولفه‌های تورم و معیشت را در تعیین مزد مدنظر قرار دهیم، اما متاسفانه امسال این موضوع مدنظر قرار نگرفت و این می‌تواند تبعات بدی برای جامعه کارگری داشته باشد.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها