|
کدخبر: 99309

آینده بورس چگونه خواهد شد؟

یک کارشناس بازار سرمایه، گفت: بازیگران فعلی بورس افرادی ناآشنا به ساز و کار این بازار هستند و تعداد زیادی از آنها تمام منابع مالی خود را در بازار سرمایه‌گذاری کردند. به همین دلیل در گام بعدی دیگر خریداری وجود ندارد و فعالان فعلی ممکن است دست به فروش بزنند.

اقتصاد آینده بورس چگونه خواهد شد؟

بازار سرمایه از ابتدای امسال نه تنها به روند رو به رشد خود که از سال گذشته آغاز شده بود ادامه داد بلکه این روند شدت بیشتری هم پیدا کرد. ارزیابی‌ها حاکی از آن است که بازار با سهام‌داران جدیدی مواجه شده که سرمایه‌های خرد و کوچک خود را به جای بردن در بازارهای نامولد و سوداگرانه چون ارز و طلا به بورس آوردند. با این حال بازیگران جدید افرادی کم تجربه در بورس هستند و این احتمال وقوع رفتارهای هیجانی در شرایط خاص را افزایش می‌دهد.

میثم رادپور، کارشناس بازار سرمایه در مورد افق بازار سرمایه کشور، گفت: من افق را روشن نمی‌بینم چرا که وقتی به لحاظ استاندارد مالی مسئله را بررسی کنیم می‌بینیم که ارقام فعلی بازار بسیار بیشتر از ارزش‌های ذاتی شرکت‌های فعال در بازار است. هنگامی‌که به بررسی ارزش شرکت‌ها می‌پردازیم اعداد به مراتب پایین‌تر از سهامی هستند که در بازار فعلی معامله می‌شوند.

 

منبع: عصر بورس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها