|
کدخبر: 99078

چه بر سر قیمت طلا خواهد آمد؟

دبیر اتحادیه طلای تهران می‌گوید: با توجه به معاملات سکه در بازار بورس نرخ سکه میانگین ۲۰۰ هزار تومان گران شد؛ این در حالی است که در بازار هیچ تقاضایی از سوی مردم برای خرید سکه و مصنوعات طلا وجود ندارد. با این وضعیت به نظر می‌رسد نرخ طلا تا پایان هفته نوسان محدود داشته باشد.

اقتصاد چه بر سر قیمت طلا خواهد آمد؟

معاملات سکه در بورس رونق گرفته است، همین رونق معاملات در بورس آن هم از طریق بانک‌ها باعث شده که نرخ سکه در بازار گران شود. در هفته‌ای که گذشت نرخ جهانی طلا در بالاترین سطح هفت سال اخیر به‌ثبات رسید و در آخرین روز از معاملات هفتگی (روز جمعه) با نرخ هزار و ۷۴۲ دلار در هر اونس معامله شد. فلز زرد در هفته دوم می‌با رشد ۲٫۲۳ درصدی مواجه شد. آخرین نظرسنجی کیتکو نشان می‌دهد، اکثریت تحلیلگران وال‌استریت و سرمایه‌گذاران مین‌استریت به افزایش نرخ طلا در هفته پیش‌رو خوش‌بین هستند.

در همین حال دبیر اتحادیه طلای تهران در پاسخ به این پرسش که نرخ طلا تا پایان هفته چه روندی دارد؟  گفت: نرخ طلای ۱۸ عیار به دلیل افزایش نرخ انس جهانی طلا گران شد. درحال‌حاضر از هفته گذشته تاکنون نرخ انس جهانی طلا ۴۰ دلار افزایش یافته، یعنی هفته گذشته نرخ انس جهانی طلا یک هزار و ۷۰۲ دلار بود و حالا نرخ انس جهانی طلا به یک هزار و ۷۴۳ دلار رسیده است.

نادر بذرافشان افزود: با توجه به معاملات سکه در بازار بورس نرخ سکه میانگین ۲۰۰ هزار تومان گران شد؛ این در حالی است که در بازار هیچ تقاضایی از سوی مردم برای خرید سکه و مصنوعات طلا وجود ندارد. با این وضعیت به نظر می‌رسد نرخ طلا تا پایان هفته حدودا نوسان داشته باشد و گران شود.

او در ادامه اظهار کرد: نرخ سکه امروز با ۲۰۰ هزار تومان افزایش به نرخ هفت میلیون و ۲۸۰ هزار تومان رسید. نرخ طلای ۱۸ عیار نیز با ۱۵ هزار تومان افزایش به نرخ حدود ۷۰۰ هزار تومان در هر گرم نزدیک شد.

بذرافشان با اشاره به نرخ انواع سکه گفت: نرخ سکه تمام بهار آزادی هفت میلیون و ۲۸۰ هزار تومان، نیم سکه به نرخ سه میلیون و ۷۴۰ هزار تومان، ربع سکه نیز به نرخ دو میلیون و ۵۰ هزار تومان رسید. درحال‌حاضر حباب سکه تمام بهار آزادی ۴۶۰ هزار تومان است.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها