|
کدخبر: 98459

افزایش قیمت‌ها در بازار طلا و سهام ادامه دارد؟

فیل استریل، استراتژیست ارشد بازار درباره بازار قیمت طلا(برحسب دلار آمریکا) و سهام ،معتقد است: من فکر می کنم وضعیت قیمت های کنونی بیش از حد صعودی شده است.

گسترش‌نیوز: حدود ۳۱۱ شرکت خارجی وجود دارد که اخیرا به این شرایط پریشان وارد شده اند. سطح ورشکستگی در حال افزایش است. سهام من در بورس آمریکا کاملا نزولی است. به محض اینکه شاخص نزدک اندکی تضعیف شود تعداد زیادی هستند که اقدام به فروش می کنند. من فکر می کنم S&P ۵۰۰ باید حدود ۲۵۰۰ باشد.

قیمت طلا باید به رقم ۱۶۶۶ دلار در هر اونس برسد و اگر این کف شکسته شود، روند صعودی خواهد شد. «طلا واقعا متوقف شده است. اگر به الگوی نمودارها نگاه کنید مبلغ بسته شده ۱۷۵۰ دلار در هر اونس است در حالی که من فکر می کردم که این قیمت در بازگشت خود به ۱۷۸۰ دلار برسد. طلا نه تنها به سمت این صعود نمی رود بلکه اکنون در حال عقب نشینی است. بنابراین اگر به این الگو دقت کنید می بینید که روند صعودی در حال حرکت است اما روندی نزولی را در پس خود دارد. من واقعا فکر می کنم که طلا یک سرمایه بزرگ نخواهد بود».

استریل خاطرنشان کرد: در حالی که اقدامات محرک دولت آمریکا تاکنون تاثیرات محسوسی بر قیمت طلا داشته، امما فدرال رزرو پیش از این، همه چیز را خراب کرده است. کشورهای دیگری نیز در حال بررسی پرونده این فلز هستند و ممکن است طلا بتواند در معامله با ارزهای دیگر(جز دلار آمریکا) شاهد تداوم روند رشد باشد.

براساس گزارش سایت tala، وی افزود: من فکر می کنم معاملات آتی طلا به اندازه گذشته قوی نخواهد بود (به ارزش دلار آمریکا)، اما اگر به طلا در مقابل یورو نگاه کنید ، در حال حاضر بهای آن ۱۵۷۵ یورو در هر اونس است. قیمت طلای تمام مدت در یورو ۱۶۲۵ است. من فکر می کنم اگر بهای طلا را به ارز یورو محاسبه کنیم این فلز به روند صعودی خود ادامه می دهد.

این تحلیلگر در انتها تصریح کرد: بورس اوراق بهادار نیز در مقایسه با خساراتی که همه گیری کووید ۱۹ به اقتصاد وارد کرده،‌ دچار سقوط نشد. از بین رفتن اقتصاد در مقایسه با ساختن آن، بسیار آسان است. بسیاری از مشاغلی که از بین رفته اند، هنوز هم به وضعیت قبل بازنگشته اند.

منبع: بنکر

ارسال نظر