|
کدخبر: 89952

ایرلاین‌ها موظف به بازگرداندن مبلغ بلیت به مردم هستند

عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر این‌که ایرلاین‌ها و شرکت‌های ریلی باید تمام وجه پرداختی مسافران را مسترد کنند، گفت:‌ دستگاه های نظارتی و قضایی باید به تخلفات احتمالی رسیدگی کنند.

گسترش نیوز: "مجید کیانپور" با اشاره به لزوم استرداد وجه بلیت سفرهای نوروزی حمل‌ونقل هوایی و ریلی، اظهار کرد: در شرایط کنونی بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، تمام سفرهای نوروزی لغو شده و شهرهای گردشگری در ایام عید پذیرای مسافران نخواهند بود.

وی افزود: طبیعی است زمانی که سفرهای نوروزی لغو و حمل و نقل هوایی و ریلی متوقف می شود، سازمان های متولی باید هزینه و وجه پرداخت شده توسط مسافران را مسترد کنند.

وی تصریح کرد: بر اساس دستور وزیر راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی ایرلاین ها و شرکت های حمل و نقل ریلی باید تمام وجه پرداختی مسافران را عودت داده و در این رابطه نباید هزینه‌ای بابت لغو دریافت شود.

کیان‌پور گفت: متأسفانه در برخی رسانه‌ها این موضوع مطرح شده که برخی از شرکت های هواپیمایی و برخی از سایت های فروش بلیط هواپیما و قطار در قبال لغو بلیط، از مسافران جریمه کنسلی دریافت می کنند که در صورت صحت، این اقدام خلاف مقررات و دستور العمل ابلاغی وزارت راه و شهرسازی است.

عضو کمیسیون عمران مجلس، تصریح کرد: قطعا دستگاه های نظارتی و قضایی باید به موضوع تخلفات احتمالی صورت گرفته در لغو بلیط سفرهای نوروزی ورود کنند و در صورت صحت باید متخلفان برخورد جدی کنند.

منبع: تسنیم

ارسال نظر