|
کدخبر: 89949

۴ بسته‌ حمایتی دولت برای خانوارهای کم درآمد

رئیس‌جمهوری در بخش از سخنانش گفت: در این جلسه تصمیم گرفته شد به مردم در زمینه آب، برق، گاز و عوارض شهرداری و بدهکاری‌هایی که در این سه ماه خواهند داشت را به تعویق بیندازند و این مهلت هم داده شد.

گسترش‌نیوز: رئیس‌جمهوری افزود: یکی از موضوعات مورد بحث مربوط به افراد خیلی کم درآمد است و دچار مضیقه هستند و در این روزها آنها بیشتر دچار مضیقه می‌شوند مانند دست‌فروشان یا افرادی که به شکل موقت کار می‌کردند که شامل ۳ میلیون نفر هستند و لیست آنها مشخص است؛ پیش‌بینی شده که در ۴ نوبت بسته حمایتی به آنها پرداخت شود.

روحانی با بیان اینکه نخستین حمایتی در این هفته یعنی تا قبل از پایان سال پرداخت می‌شود، گفت: سه بسته حمایتی دیگر نیز در ماه‌های بهار ۹۹ پرداخت خواهد شد که مبالغی از ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان را شامل می‌شود و به شکل تفصیلی از سوی سازمان برنامه و بودجه و وزارت رفاه بیان می‌شود.

وی اضافه کرد: نکته دیگر اینکه برای ۴ میلیون خانواری که دچار مشکل بودند غیر از ۳ میلیونی که گفته شد که متاثر از این شرایط هستند میان یک میلیون تا ۲ میلیون وام با بهره بسیار کم و نازل ۴ درصدی دریافت می‌کنند که به‌تدریج از یارانه‌ای که به آنها پداخت می‌شود کسر خواهد شد و ۸ درصد دیگر را دولت به بانک‌ها پرداخت خواهد کرد که به تفصیل سازمان برنامه و وزارت رفاه تشریح خواهد شد.

روحانی تاکید کرد: در بحث مالیات و سهم بیمه و اقساط بانکی برای مشاغلی که در این سه ماه دچار مشکل شدند مهلتی برای آنها قرار دادیم و هم برای افرادی که در زندگی دچار سختی هستند یارانه ویژه‌ای برای آخر اسفند و ۳ ماه بهار ۹۹ در نظر گرفتیم و هم برای ۴ میلیون خانواری که نیازمند بودند وام با بهره ۴ درصد مدنظر قرار دادیم. این موارد مصوباتی است که در این جلسه اعلام شد و برخی دیگر فردا اعلام می‌شود.

رئیس جمهوری گفت: درست این است که روزها روزهای راحتی نیست و زندگی مردم ما با سختی‌هایی توام هست. اما مردم مطمئن باشند نیازهای بهداشتی و درمانی آنها، ارزاق عمومی و نیازمندی‌های ضروری زندگی آنها تامین شده است و در حد امکان دولت حمایت خود را نسبت به افرادی که اعلام کردم، انجام خواهد داد.

روحانی افزود: امیدوارم مردم بتوانند با مراعات همه دستورالعمل‌های بهداشتی به زندگی معمولی و فعالیت‌های اقتصادی خود ادامه دهند. خداوند هم در این روزهای پایانی به مردم کمک خواهد کرد و از این مقطع سخت عبور خواهیم کرد.

منبع: ایرنا

  • اکبر قاسمی ارسالی در

    امیدوارم به ماهم بسته حمایتی کم درآمد ثب ت کنند

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها