|
کدخبر: 86453

در گفت‌وگوی گسترش‌نیوز با دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی مطرح شد؛

محدودیت عراق و کویت برای پروازهای ایرانی / منفعل شدن گردشگری زیارتی

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی معتقد است: درحال‌حاضر نمی‌توان آمار دقیقی از زیان شرکت‌های هوایی داد.

گسترش‌نیوز: پس از مشاهده افراد مشکوک به کرونا برخی از کشورها به این مسئله واکنش نشان دادند و برای در امان ماندن از این ویروس ناشناخته خطوط هوایی خود را به روی ایران بستند. اما چنین اتفاقی چه تبعاتی برای ایرلاین‌ها به دنبال دارد و به چه میزان آنها را متضرر می‌کند؟ مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در رابطه با این موضوع به گسترش نیوز می‌گوید: درحال‌حاضر پروازهای ایرلاین‌ها جز دو کشور عراق و کویت انجام می‌شود و مشکلی هم برای انجام آنها وجود ندارد. او در ادامه توضیح داد: درحال‌حاضر عراق و کویت برای ایران محدودیت ایجاد کرده‌اند اگرنه دیگر پروازها در حال انجام است. سامانی اضافه کرد: تنها ایرلانی که به کشور چین پرواز داشت شرکت هواپیمایی ماهان بود، که به خاطر ویروس کرونا پروازهای خود را متوقف کرد و تنها پروازهای باری در راستای سیاست‌های اقتصادی دولت در دستور کار وجود داشت، ادامه پیدا کرد.

اما مسئله‌ای که وجود دارد آنکه پس از شیوع کرونا در ایران اهالی ترکیه در فضای مجازی خواستار لغو پروازهای ایران و پذیرش گردشگران کشورمان شدند. دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در رابطه با این موضوع اضافه کرد: درحال‌حاضر مشکلی برای پرواز به کشورهای دیگر به‌جز عراق و کویت مشکلی وجود ندارد. اما متأسفانه این مسئله صنعت هوایی و گردشگری ایران را نیز تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

به گفته این مقام مسئول پیش‌بینی دقیقی از ضرر و زیان شرکت‌های هواپیمایی برای توقف این خطوط وجود ندارد. چراکه مشخص نیست این مسئله تا چه زمانی به طول بیانجامد. به همین جهت ابتدا باید دید این توقف چند روز به طول می‌انجامد و برای برآورد خسارت به مدت‌زمان توقف خطوط هوایی بستگی دارد. امیدواریم با تدابیر لازم این مسئله کنترل شود و به حالت عادی برگردیم.

سامانی در خاتمه با اشاره به اینکه توقف خطوط هوایی عراق بر صنعت گردشگری تأثیر مستقیم دارد و باعث منفعل شدن گردشگری زیارتی در ایران می‌شود اضافه کرد: امید می‌رود که این موضوع زودتر این مسئله زودتر حل شود زیرا گردشگران عراقی به ایران سفر می‌کنند و با بازدید از اماکن زیارتی، به‌نوعی گردشگری زیارتی را دارند که می‌تواند تأثیر به سزایی بر گردشگری کشور داشته باشد، که با چنین مسئله‌ای تبعات زیادی بر گردشگری و صنعت هوایی دارد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها