|
کدخبر: 36763

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی تهران با گسترش نیوز گفتگو کرد:

راهکارهای «تاجر بانو» برای بحران‌های اقتصادی

نباید اجازه دهیم حس امیدواری و انگیزه ادامه دادن جوانان نابود شود. باید یاد بگیریم انعطاف داشته باشیم و با حداقل‌ها شروع و مسیر حرکت را بسازیم.

گسترش نیوز: فناوری و عوامل مرتبط به آن هر روز در حال دگرگونی دنیای فرصت‌های شغلی و درآمد زایی است. مشاغل جدید ایجاد می‌کند و مسیرهای خلاقانه برای ایجاد ارزش اقتصادی نشان می‌دهد. از این رو، داشتن الگو و راهکارهای مناسب برای آموزش، تربیت و استفاده بهینه از نیروی فعال و کارآفرین در جوامع اهمیت دو چندان یافته است.

Innovation.jpg

دولت‌های توسعه یافته با برنامه‌ریزی برای تشویق دانشجویان به کارآفرین شدن و شناخت عوامل و فرآیندهای تصمیم‌سازی به آنان آینده خود و مردم را تضمین می‌کنند.

کارآفرینی با توسعه اقتصادی و اجتماعی کشورها رابطه تنگاتنگی دارد و یکی از شاخص‌های توسعه در کشورهای رو به رشد محسوب می‌شود. کارآفرینان در روند رشد اقتصادی بسیاری از کشورهای توسعه یافته و پیشرو نقش ویژه‌ای ایفا کرده‌اند. با توجه به اینکه اشتغال به عنوان یکی از مهم‌ترین نیازهای اساسی مردم یک کشور به خصوص قشر جوان تلقی می‌شود ایجاد و توسعه روحیه کارآفرینی در افراد امری ضروری به نظر می‌رسد.

سیده فاطمه مقیمی را خیلی‌ها می‌شناسند. خانم تاثیرگذار صنعت حمل‌ونقل ایران، عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی تهران. رئیس هیات مدیره کانون زنان بازرگان ایران، استاد دانشگاه و کارآفرین نمونه که حوصله سوال‌های تکراری ندارد و آنچه دیگران کار سخت و مشکل می‌پندارند برایش دوست داشتنی است.

با توجه به اهمیت کارآفرینی و شکل گیری زیست بوم کسب و کارهای آنلاین در ایران در سال‌های اخیر، مقیمی در گفت‌وگو با گسترش نیوز به تشریح وضعیت کنونی پرداخت و گفت: شرایط فعلی به گونه‌ای است که اقشار مختلف و با سطح درآمدی متفاوت با مشکلات اساسی روبه‌رو هستند. مشکل نقدینگی جدی‌‌ترین مانع برای شروع کسب و کار است. در واقع می‌توان گفت اقشار اندکی از مردم به نقدینگی دسترسی دارند. در این فضا ایده‌هایی بسیاری بدون دستیابی به راه‌های یافتن سرمایه‌گذار مسکوت مانده و پس از مدتی توسط افراد دیگر اجرا می‌شوند.

هر چند در سال‌های اخیر طرح‌های فراوانی با موضوعات جذاب اجرایی شده‌اند. با درک تمام این مسائل اعتقاد دارم نباید اجازه دهیم حس امیدواری جوانان از بین رود و انگیزه ادامه دادن از آنها سلب شود. باید یاد بگیریم انعطاف داشته باشیم و با حداقل‌ها شروع و مسیر حرکت را بسازیم.

رئیس هیات مدیره کانون زنان بازرگان ایران افزود: ما اتاق فکرهای هفتگی تشکیل می‌دهیم و در این جلسات به واقعیت‌ها می‌پردازیم. کنار آمدن با مشکلات فعلی و موانع را تمرین می‌کنیم. روی بحث‌های آموزشی و شناسایی تفکر خلاق کار می‌کنیم و تلاشمان ساختن افراد موثر و هوشیار است. بسیاراند کسانی که فکر خوب دارند و باید بتوان آنها را به سرمایه‌گذاران رساند. در نظر داشته باشیم که فکر خوب یعنی ایده‌ای که در جامعه الان جواب دهد و توجیه اقتصادی راه‌اندازی کسب و کار داشته باشد. تاکید می‌کنم بیشترین چیزی که جوانان این روزها نیاز دارند امید است. اگر بتوانیم این مسائل را به عنوان زمینه برای جوانان معیاری کنیم که دلخوشی‌ و انگیزه آنها نابود نشود

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها