|
کدخبر: 327603

قیمت جدید گوشت قرمز اعلام شد / آخرین وضعیت تولید در کشور

سامانه تامین دام و طیور نرخ جدید انواع گوشت مرغ، گوشت گوسفند و گوشت گوساله را به شرح زیر اعلام کرد.

اقتصاد قیمت جدید گوشت قرمز اعلام شد / آخرین وضعیت تولید در کشور

نوسان در قیمت کالاها، امری متداول و طبیعی است. هر ساله، شاهد نوسانات قیمتی در برخی محصولات کشاورزی و دامی در بازار هستیم. این نوسانات قیمتی می‌تواند ناشی از عواملی همچون تغییرات در عرضه و تقاضا، شرایط آب و هوایی، نوسانات ارزی و سایر عوامل تأثیرگذار بر بازار باشد.

به طور معمول، بازار کالاهای کشاورزی و دامی، بیشتر از سایر بازارها در معرض نوسانات قیمتی قرار دارد. این امر می‌تواند ناشی از ماهیت فصلی و تابع شرایط طبیعی بودن این دسته از کالاها باشد. در مجموع، نوسان در قیمت برخی کالاها، به ویژه محصولات کشاورزی و دامی، امری طبیعی و مرسوم است که هر ساله شاهد آن در بازار هستیم. این تغییرات قیمتی متأثر از عوامل متعددی است.

از ماه‌ها پیش روند تولید با نظارت دقیق کنترل شد و اکنون مشکلی در بخش تولید و تامین گوشت وجود ندارد.

همچنین، اولین سامانه تامین دام و طیور در ایران به منظور تسهیل در فروش و خرید دام و طیور برای کشاورزان و دامداران ایجاد شده است. برای دسترسی به این سامانه، کاربران می‌توانند به وبسایت stdt.ir مراجعه کنند.

سامانه تامین دام و طیور قیمت انواع گوشت گوساله و گوسفند را درب کشتارگاه را اعلام کرده است؛ بر همین اساس هر کیلو ران گوساله ۴۸۹ هزار تومان، سردست ۴۷۰ هزار تومان، راسته ۶۷۲ هزار تومان، گردن ۴۸۰ هزار تومان، و لاشه ۳۷۴ هزار تومان اعلام شده است.

در میان انواع گوشت گوسفندی نیز، سردست ۵۷۷ هزار تومان، گردن ۵۴۷ هزار تومان، قیمت دارد. همچنین براساس اعلام سامانه یادشده قیمت ران مرغ درب کارخانه هر کیلو ۸۸۲۰۰ تومان، سینه ۱۶۸۳۰۰ تومان، مرغ کامل کشتار ۸۱۲۵۰ تومان و فیله ۱۹۱ هزار تومان است.

مزیت این سامانه تامین دام و طیور در این است که امکان مقایسه قیمت‌ها و خرید به صورت آنلاین فراهم شده است. همچنین، با افزایش شفافیت در بازار، کالاهای با کیفیت تر به راحتی قابل دسترسی خواهد بود.

وضعیت عرضه گوشت قرمز در استان‌ها

منصور پوریان، رئیس شورای تأمین دام کشور درباره وضعیت عرضه گوشت قرمز عنوان کرد که در استان‌هایی مانند تهران، البرز، قم و خراسان، گوشت قرمز گرم وارداتی در بازار عرضه می‌شود. اما در دیگر استان‌ها علاوه بر گوشت گرم وارداتی، گوشت منجمد هم در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌گیرد.

رئیس شورای تأمین دام کشور، درباره قیمت گوشت تصریح کرد که گوشت گرم گوسفندی تنظیم بازاری، با توجه نوع و قطعات گوشت بین ۳۱۰ هزار تومان تا ۳۵۰ هزار تومان و گوشت گرم وارداتی هم به قیمت ۳۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. لاشه بره نر با استخوان هم ۴۷۵ هزار تومان و لاشه گوساله هم به قیمت ۴۳۰ هزار تومان، در بازار عرضه می‌شود.

اشباع بازار، قیمت گوشت قرمز را کاهش می‌دهد؟

پوریان علت افزایش قیمت گوشت قرمز را کمبود عرضه دام به بازار دانست و اشاره کرد که درحال حاضر، زایش‌های بهاری افزایش پیدا کرده است. افزایش زایش‌ها در عرضه این محصول در بازار تاثیر مثبت می‌گذارد. فصل بهار و تابستان، دام به صورت گسترده عرضه می‌شود. از طرفی در بازار تقاضا هم کاهش پیدا می‌کند. گوشت‌های وارداتی هم در کنار گوشت تولید داخل، در بازار عرضه شده است. این باعث شده بازار گوشت کشور اشباع شود. پیش‌بینی می‌شود به دنبال افزایش عرضه، قیمت‌ها کاهش پیدا کند.

‌بر اساس این گزارش، عرضه گوشت تولید داخل و گوشت وارداتی باعث شده بازار این محصول اشباع شود. به دنبال کاهش تقاضا، احتمال کاهش قیمت این محصول در بازار وجود دارد.

منبع: ایسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها