|
کدخبر: 327597

بعد از تأیید ETF قیمت اتریوم منفجر می شود / این ۲ رمز ارز چقدر به هم وابسته هستند ؟

بازار ارزهای دیجیتال در حال حاضر شاهد انتظار برای واکنش قیمت اتریوم پس از تایید صندوق‌های قابل معامله (ETF) اسپات اتریوم توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در ۲۳ می است. بررسی داده‌های تاریخی نشان می‌دهد که قیمت بیت‌کوین تقریبا یک ماه پس از تایید ETF اسپات خود، شاهد شروع یک روند صعودی چشمگیر و رسیدن به بالاترین رقم تاریخی خود بوده است. این الگو نشان می‌دهد که ممکن است قیمت اتریوم نیز در آینده نزدیک با تأیید ETF، شاهد رشد قابل‌توجهی باشد.

اقتصاد بعد از تأیید ETF قیمت اتریوم منفجر می شود / این ۲ رمز ارز چقدر به هم وابسته هستند ؟

در حال حاضر، قیمت اتریوم هنوز نشانه‌ای از واکنش قوی نسبت به این خبر مهم نشان نداده است. اما سرمایه‌گذاران به دنبال نشانه‌هایی از تحرک قیمت در آینده نزدیک هستند. بازار ارزهای دیجیتال به طور کلی منتظر است تا ببیند آیا اتریوم نیز مانند بیت‌کوین، واکنش قابل‌توجهی به تایید ETF اسپات خواهد داشت یا خیر.

ضریب همبستگی بیت کوین و اتریوم

برای درک بهتر رابطه قیمتی بین بیت‌کوین و اتریوم، دو مفهوم کلیدی وجود دارد: ارزش BTC/ETH و ضریب همبستگی. ارزش جفت ارز BTC/ETH به این موضوع اشاره دارد که قیمت بیت‌کوین چگونه بر قیمت اتریوم اثر می‌گذارد و معمولا بر حسب BTC بیان می‌شود. برای مثال، اگر قیمت بیت‌کوین ۶۰،۰۰۰ دلار و قیمت اتریوم ۳،۰۰۰ دلار باشد، یعنی برای خرید یک اتر به ۰.۰۵ بیت‌کوین نیاز است.

در مقابل، ضریب همبستگی عددی بین ۱- تا ۱ است که میزان همبستگی بین دو دارایی را نشان می‌دهد. ضریب ۱ نشان می‌دهد که بیت‌کوین و اتریوم در یک جهت حرکت می‌کنند، عدد ۱- نیز نشان می‌دهد که آنها در جهت مخالف حرکت می‌کنند و ۰ هم نشان‌دهنده عدم وجود همبستگی است.

با بررسی داده‌های تاریخی می‌توان مشاهده کرد که اتریوم در بازارهای صعودی تمایل به رشد بیشتری نسبت به بیت‌کوین دارد. در مقابل، در بازارهای نزولی، عملکرد اتریوم ضعیف‌تر از بیت‌کوین است.

گزارش اخیر صرافی کوین‌بیس نشان می‌دهد که همبستگی بین بیت‌کوین و اتریوم از ابتدای سال ۲۰۲۳ و به ویژه پس از هاردفورک شانگهای اتریوم در ۱۲ آوریل، کاهش یافته است. این تغییر باعث کاهش همبستگی ۴۰ روزه از ۰.۹۵ به ۰.۸۲ شده است.

از لحاظ تاریخی، بیت‌کوین و اتریوم اغلب با هم حرکت می‌کنند، اما عواملی مانند افزایش پذیرش برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) مبتنی بر اتریوم، محبوبیت توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) و تغییر الگوریتم اجماع اتریوم به اثبات سهام (PoS)، می‌تواند باعث ایجاد واگرایی شود.

در همین حال، داده‌های پلتفرم IntoTheBlock نشان می‌دهند که در حال حاضر و به دنبال رشد ۳۰ درصدی قیمت اتریوم در هفته گذشته، ۹۵ درصد از موقعیت‌های فعلی این ارز دیجیتال سودده هستند. این سطح از سودآوری از نوامبر ۲۰۲۱ به بعد مشاهده نشده است. همچنین، حجم معاملات درون شبکه‌ای اتریوم در روز سه‌شنبه ۲۱ می به بالاترین رقم از ۱۳ ژوئن ۲۰۲۲ رسیده است.

تایید ETF اتریوم و کاهش عرضه در صرافی‌ها

به گفته کارشناسان، تایید ETFهای اسپات اتریوم در هفته گذشته، می‌تواند موجب کاهش عرضه این ارز دیجیتال در بازار شود. طبق گزارش‌ها، عرضه اتریوم در صرافی‌های متمرکز به پایین‌ترین حد خود در هشت سال گذشته رسیده و تنها ۱۲.۷۸ میلیون اتریوم در صرافی‌ها در دسترس است. این رقم تقریبا ۱۱ درصد از کل عرضه اتریوم را تشکیل می‌دهد.

این اتفاق همزمان با افزایش تقاضای نهادی و فعالیت نهنگ‌ها رخ داده و نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران انتظار رشد بیشتر قیمت را دارند و مایل به فروش دارایی‌های خود در کوتاه مدت نیستند.

منبع: رمز ارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها