|
کدخبر: 327370

این ارز دیجیتال برای بایدن خوشایند است

بازار ارزهای دیجیتال، به ویژه اتریوم (ETH)، طی هفته گذشته روندی صعودی داشته است. این موضوع در پی حواشی مربوط به افزایش احتمال تأیید صندوق‌های ETF اسپات این آلت‌کوین بوده است. به طوری که قیمت اتریوم در دو روز گذشته بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته و از ۳۸۰۰ دلار گذشته است.

اقتصاد این ارز دیجیتال برای بایدن خوشایند است

در همین راستا، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) روز گذشته به متقاضیان ارائه چنین صندوقی اعلام کرد که فرم درخواست خود را هرچه سریع‌تر به‌روز کرده و ارسال نمایند. جامعه کریپتو این اقدام SEC را به منزله افزایش احتمال تأیید این صندوق‌ها تفسیر کرده است. برخی نیز معتقدند که این تصمیم SEC بیشتر جنبه سیاسی دارد تا نظارتی.

تا هفته گذشته، SEC تمایلی به تعامل با درخواست‌کنندگان ارائه صندوق‌های ETF اسپات اتریوم نداشت، اما این هفته با تغییر موضعی ناگهانی، رویکرد خود را تغییر داد.

سارا وین از شرکت بلاک (The Block) در این باره می‌گوید:

این یک وضعیت کاملاً بی‌سابقه است. آن‌ها (اعضای SEC) هنوز حتی خود هماهنگ نشده‌اند. به همین دلیل، به نظر می‌رسد که مبنای تصمیم صرفا سیاسی باشد.

منابع دیگر نیز معتقدند که تصمیم SEC با توجه به نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده، می‌تواند انگیزه سیاسی داشته باشد.

دولت بایدن در سال‌های گذشته در مجموع رویکردی ضد کریپتویی داشته و به نظر می‌رسد قصد دارد با تغییر رویکرد در ماه‌های آخر، دیدگاه مثبتی در اذهان ایجاد نماید و توجه رای‌دهندگان جوان را جلب کند.

از سوی دیگر، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده، طرفدار رمزارزها است و حتی به تازگی اعلام کرده که کمک‌های مالی در قالب ارزهای دیجیتال را می‌پذیرد.

برخی دیگر از کارشناسان حوزه کریپتو معتقدند که تغییر موضع SEC به طور کامل سیاسی نیست. نیت گراچی، تحلیلگر معروف، عنوان کرده که SEC از ابتدا نیز برای تأیید صندوق‌های ETF اتریوم آماده بوده است.

این رگولاتور اکتبر گذشته ETFهای آتی اتریوم شرکت‌های پروشیرز (ProShares)، ون‌اک (VanEck) و بیت‌وایز (Bitwise) را تأیید کرد که زمینه تأیید صندوق‌های ETF اسپات این رمزارز محسوب می‌شود.

در حال حاضر، هیچ جدول زمانی مشخصی برای تایید صندوق‌های ETF اسپات اتریوم وجود ندارد. با این حال، تحولات فعلی نشان می‌دهد که این صندوق‌ها ممکن است تا اواخر جولای و اوایل آگوست تأیید شوند.

یک سیستم آزاد و عمومی بر پایه‌ی فناوری بلاکچین است که دارای مرورگر،‌ زبان برنامه‌نویسی و سیستم پرداخت مخصوص به خود است. این ارز هیچ کنترل کننده‌ی واحد و مرکزی ندارد و هزاران سیستم کامپیوتری به صورت داوطلبانه در گوشه و کنار دنیا آن ‌را کنترل می‌کنند. این کاربران نود یا گره نام دارند و امنیت شبکه نیز به عهده‌ی آن‌ها است.

در این ارز خبری از ثبت داده‌ها بر روی یک سرور مرکزی و به صورت محرمانه نیست. تمامی اطلاعات موجود در شبکه به طور کامل میان نود‌ها توزیع شده است و هر گره یک کپی از تمامی داده‌های بلاکچین در اختیار دارد.

اتر که به اختصار ETH نامیده می‌شود؛ رمزارزی است که برای پرداخت کارمزد تراکنش‌‌ها در شبکه‌ مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع، اتر سوخت شبکه‌ محسوب می‌شود. از این رمزارز به منظور ایجاد انگیزه برای نود ها استفاده می‌شود تا همچنان به‌صورت داوطلبانه تراکنش‌ها را تایید کرده،‌ بلاک ایجاد کنند و امنیت شبکه را حفظ کنند.

 

منبع: رمز ارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها