|
کدخبر: 326211

مبلغ وام مسکن شهری / مستاجران بخوانند

آنطور که وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده، مبلغ وام مسکن شهری افزایش پیدا کرده است.

وام مسکن شهری، افزایش پیدا کرده و میزان سود آن نیز کاهشی شده است. وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده است که میزان وام مسکن شهری مبلغ ۵۵۰ میلیون تومان است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: مبلغ وام مسکن شهری به ۵۵۰ میلیون تومان و وام مسکن روستایی به ۳۵۰ میلیون تومان افزایش و میزان سود تسهیلات نیز از ۲۳ به ۱۸ درصد کاهش یافت.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، گفت: مبلغ وام مسکن شهری در سال گذشته به ۵۵۰ میلیون تومان و وام مسکن روستایی به ۳۵۰ میلیون تومان افزایش یافت و میزان سود تسهیلات نیز از ۲۳ به ۱۸ درصد کاهش یافت، اما تلاش می‌شود امسال به ویژه در حوزه بافت فرسوده که سال گذشته در زمینه تسهیلات بانکی کمی با ضعف روبرو بود، با افزایش روبرو شود، به‌طوری‌که اگر در کنار تسهیلات شهر سازانه، تسهیلات مالی قرار بگیرد شاهد وقوع اتفاقات بسیار خوبی در این زمینه خواهیم بود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: اواخر سال ۱۴۰۱ یک بسته ۱۹ بندی به همه استان‌ها ابلاغ شد که حدود ۵۰۰ شهرداری این بسته را اجرا کردند که در همان بسته پیش‌بینی شده بود که شهرداری‌ها این امکان را داشته باشند، پیشنهادات مدنظرشان را در صورت تصویب شورای تأمین استان به آن بسته اضافه کنند که برخی از شهرداری‌ها از این ظرفیت استفاده کردند.

وزیر راه و شهرسازی بر اقدامات انجام شده برای تنظیم بازار خرید و فروش و رهن و اجاره مسکن به سامانه خودنویس اشاره کرد و گفت: خودنویس سامانه بسیار خوبی است و امسال در دستور کار مدیران سامانه و معاونت مسکن قرار دارد تا خرید و فروش مسکن نیز به قابلیت‌های این سامانه اضافه شود. البته خرید و فروش مسکن پیچیدگی‌های خاص خود را دارد که بخشی از آن به سازمان ثبت بر می‌گردد. امیدواریم سکوهای مجازی برای اتصال به سامانه خودنویس همراهی کنند تا مشکلات مردم در این زمینه برطرف شود.

وی از تأیید قانون ساماندهی بازار مسکن و اجاره در شورای نگهبان خبر داد و گفت: این قانون به مجلس ارسال شده است و امیدواریم به دولت ابلاغ شود. البته همکاران ما در وزارت راه و شهرسازی آئین نامه‌ها را آماده کردند که در آینده نزدیک به استان‌ها ابلاغ می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: قانون مذکور باعث می‌شود که صرفه و صلاح مالکان و مستأجران تأمین شود. این قانون در سامانه املاک و اسکان کمک شایانی خواهد کرد و دست وزارت راه و شهرسازی و شهرداری‌ها را برای کمک به تنظیم بازار باز می‌کند.

تأمین مسکن یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌هایی است که این روزها همه‌ی ما درگیر آن هستیم و برآورده‌کردن این اولین نیاز بشر، در حال حاضر نه‌تنها برای قشر جوان جامعه، بلکه برای دیگر اقشار نیز به موضوعی دشوار تبدیل شده است. می‌توان گفت افزایش روزافزون قیمت مسکن، در کنار عدم توازن حقوق و دستمزد با نیازهای دست‌اول مردم اصلی‌ترین دلیل دست‌نیافتنی شدن مسکن برای اقشار گوناگون جامعه شمرده می‌شود. 

 در این میان، دولت برای حل این معضل مجموعه راهکارهایی را در نظر گرفته است، تا خرید مسکن را ممکن‌تر سازد. انواع وام مسکن و تسهیلات بانکی به‌عنوان کمک‌هزینه خرید مسکن یکی از این راهکارهاست که با هدف آسان‌سازی خرید مسکن برای افراد مختلف جامعه در نظر گرفته شده است.

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها