|
کدخبر: 324958

بازار مسکن / نهضت ملی مسکن / ساخت مسکن

تسهیلات جدید برای این افراد / خانه دار شدن تسهیل شد؟

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیان کرد: پیشنهاد ارائه تسهیلات برای توسعه و ساخت مسکن در مناطق روستایی به دولت مطرح شده است.

اقتصاد تسهیلات جدید برای این افراد / خانه دار شدن تسهیل شد؟

«غلامرضا صالحی» درباره افزایش تسهیلات بخش مسکن روستایی، گفت: تسهیلات مسکن روستایی از بهمن‌ماه سال گذشته پس از طی مراحل اداری، اخذ تضامین بانک مرکزی و سازمان برنامه‌وبودجه به ۹ بانک عامل ابلاغ شد. اما از اول دی سال ۱۴۰۲ پرداخت تسهیلات ۳۵۰ میلیون‌ تومانی آغاز شد.

وی بیان‌داشت: در این مدت حدود سه ماه بیش از ۲۶۰ هزار نفر به بانک‌ها برای دریافت وام مسکن روستایی معرفی و ۱۱۰ هزار واحد مسکونی هم عقد قرارداد شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه‌داد: با توجه به آنکه سهمیه ۳۵۰ میلیون تومانی سال ۱۴۰۲ به ازای هر واحد و معرفی به بانک‌های عامل تا خردادماه امسال به اتمام می‌رسد، پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن تا ۴۰۰ میلیون تومان را آماده کرده‌ایم که به دولت ارائه خواهد شد.

صالحی ادامه‌داد: چنانچه بانک‌های عامل همراهی خوبی داشته باشند می‌توانیم سقف وام مسکن روستایی را افزایش دهیم. به‌هرحال ظرفیت خوبی در روستاها وجود دارد و میزان ساخت‌وساز رونق خوبی گرفته است.

وی مهاجرت به روستاها را یک مزیت عنوان کرد و افزود: مهاجرت معکوس روند صعودی به خود گرفته است و همین مساله تقاضا برای ساخت‌وساز را افزایش و رونق داده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی درباره هزینه ساخت مسکن در روستاها، توضیح داد: هزینه ساخت مسکن بسته به مواد به کار رفته به‌طور متوسط و پایه هر متر مربع ۸.۵ میلیون تومان است. البته این هزینه و این مبلغ مربوط به هزینه‌های سال ۱۴۰۲ است و امسال این مبالغ متفاوت خواهد بود.

تعداد واحدهای در حال ساخت نهضت ملی همدان به ۳۳ هزار واحد رسید

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: عملیات ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن استان به سرعت در حال اجرا است و هم‌اینک تعداد واحدهای در حال ساخت به ۳۳ هزار واحد مسکونی در بخش‌های مسکن حمایتی، روستایی و نهضت ملی مسکن رسیده است.

مجید صالحی امیر با اشاره به اینکه در راستای تحقق اهداف دولت سیزدهم در حوزه مسکن و راهسازی به مردم خدمات ارائه می دهیم، اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته هدف ما ساخت ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در سطح استان همدان است که شامل ۴۸ هزار واحد روستایی و ۸۲ هزار واحد شهری می‌شود.

برنامه چهارساله دولت سیزدهم ساخت ۹۹ هزار واحد مسکونی حمایتی در سطح استان همدان است که ۱۹ هزار واحد آن به بخش خود مالکیتی اختصاص دارد.

وی تصریح کرد: برنامه چهارساله دولت سیزدهم ساخت ۹۹ هزار واحد مسکونی حمایتی در سطح استان همدان است که ۱۹ هزار واحد آن به بخش خود مالکیتی اختصاص دارد.

این مسوول با بیان اینکه ۱۴ هزار و ۹۰۰ واحد مسکونی نیز در حوزه بازآفرینی شهری ساخته می‌شود، ادامه داد: در حوزه مسکن حمایتی تاکنون ۵۵ هزار داوطلب تایید نهایی شده‌اند و شرایط لازم از جمله سبز بودن فرم (ج)، جهت بهره‌مندی از مزایای دولتی را دارند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: همدان به دلیل شرایط جغرافیایی خاص و همچنین تصمیمات سنوات گذشته در اجرای طرح جامع شهری و تامین زمین مسکن مهر، تامین زمین مناسب برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن به تعویق افتاد اما در نهایت با تدبیر استاندار همدان زمین مورد نیاز تامین و عملیات ساخت این واحد ها آغاز شد.

ساخت ۱۰۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در استان همدان

وی خاطرنشان کرد: علیرضا قاسمی فرزاد استاندارهمدان در طول یک سال و نیم گذشته زمان بسیار زیادی را به حوزه مسکن اختصاص داد و با پیگیری‌های وی و تشکیل به موقع جلسات شورای مسکن، رتبه همدان در بخش‌های مختلف اجرای طرح نهضت ملی مسکن از ۳۱ کشوری به رتبه ۱۶ ارتقا یافت.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها