|
کدخبر: 325657 سهیل مافی

گفت و گوی گسترش نیوز با عضو هیئت مدیره اتحادیه کسب و کارهای مجازی؛

نگاه سرد دولت به این شغل / کسب و کاری که رونق خود را از دست داد!

الفت نسب اظهار کرد: وضعیت نابسامان اقتصادی، نرخ بالای تورم و کاهش قدرت خرید مردم از جمله عواملی محسوب می شوند که از پیشرفت کسب و کارهای آنلاین ممانعت می کنند؛ بنابراین این کسب و کارها برای سرمایه گذاران جذابیت بالایی ندارند. چنین مشاغل برای ادامه حیات خود نیاز مبرمی به سرمایه گذاری دارند و نمی توان این حقیقت آشکاری را کتمان کرد.

اقتصاد نگاه سرد دولت به این شغل / کسب و کاری که رونق خود را از دست داد!

نقش دولت در کمک به کسب و کارهای اینترنتی می‌تواند در چندین زمینه مختلف مشاهده شود. در ادامه به برخی از نقش‌های مهم دولت در حمایت از کسب و کارهای اینترنتی اشاره می‌کنیم.

دولت می‌تواند با ایجاد قوانین و مقررات مناسب، حقوق مالکیت فکری را در حوزه کسب و کارهای اینترنتی تضمین کند. این اقدامات می‌توانند کسب و کارهای نوپا را تشویق کننده باشند و از کپی رایت و سرقت مالکیت فکری جلوگیری کنند.

قوه مجریه این قدرت را دارد تا سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های ارتباطی مانند شبکه‌های اینترنتی، بانک‌های اطلاعاتی و ابزارهای فنی را انجام دهد. این اقدامات می‌توانند سرعت و کیفیت اتصالات اینترنتی را بهبود بخشند و به کسب و کارهای اینترنتی کمک کنند.

دولت می‌تواند برنامه‌های حمایتی مالی را برای کسب و کارهای اینترنتی ارائه کند. این امر شامل اعطای وام‌ها، تسهیلات مالی، تخفیفات مالیاتی و غیره می‌شود. این اقدامات می‌توانند در رشد و توسعه کسب و کارهای اینترنتی تأثیرگذار باشند.

ارائه برنامه‌های آموزشی و توسعه مهارت‌های مرتبط با کسب و کارهای اینترنتی، دیگر نقش مهم دولت در این زمینه محسوب می شود. این موضوع دربرگیرنده دوره‌های آموزشی، کارگاه‌ها و برنامه‌های توسعه نیروی کار است. با افزایش سطح مهارت‌ها و دانش در این حوزه، کسب و کارهای اینترنتی می‌توانند بهبود پیدا کنند و رقابت‌پذیری بیشتری داشته باشند.

کسب و کارهای آنلاین در سال گذشته اتفاقات مختلفی را تجربه کردند که مشکلات مربوط به اینترنت، یکی از مهم ترین آن ها بود. فعالان این حوزه نسبت به عملکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گلایه مند هستند و این انتظار را دارند که در سال جدید وضعیت بهتری پیدا کنند.

گسترش نیوز در این راستا گفت و گویی با رضا الفت نسب، عضو هیات مدیره اتحادیه کسب و کار‌های اینترنتی ترتیب داده است که در ادامه می خوانید.

الفت_نسب

کوهی از مشکلات پیش روی کسب و کارهای آنلاین!

رضا الفت نسب درباره بزرگ ترین مشکلات کسب و کارهای اینترنتی در سال گذشته گفت: اینترنت و اختلالات مربوط به آن، مهم ترین چالش کسب و کارهای آنلاین طی چند سال اخیر محسوب می شود. واقعیت امر این است که اختلالات فضای مجازی، تاثیرات منفی فراوانی بر فعالیت های کسب و کارها می گذارد. بستر فعالیت این نوع کسب و کارها اینترنت است و با توجه به این موضوع، هر گونه اختلال در شبکه می تواند پیامدهای مخربی را به همراه داشته باشد.

او ادامه داد: کاربران و صاحبان کسب و کارها طی چند سال اخیر با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم کردند که اختلالات اینترنتی، یکی از این موارد به شمار می رود. شاید این اختلالات و قطعی ها در کوتاه مدت موثر واقع نشود اما بی تردید در بلندمدت زیان میلیاردی دلاری متوجه کسب و کارها خواهد شد.

الفت نسب در خصوص مشکلات سرمایه گذاری در این حوزه بیان کرد: با توجه به شرایط موجود و محدودیت های گسترده در فضای مجازی، کسب و کارها فرصت رشد چشمگیر پیدا نکردند. البته وضعیت نابسامان اقتصادی، نرخ بالای تورم و کاهش قدرت خرید مردم نیز از جمله عواملی محسوب می شوند که از پیشرفت این کسب و کارها ممانعت می کنند؛ بنابراین کسب و کارهای آنلاین برای سرمایه گذاران جذابیت بالایی ندارند. کسب و کارها برای ادامه حیات خود نیاز مبرمی به سرمایه گذاری دارند و نمی توان چنین حقیقت آشکاری را کتمان کرد.

وی در رابطه با ورود کسب و کارهای اینترنتی به بازار بورس اظهار کرد: در حال حاضر، این روند به کندترین شکل ممکن پیش می رود و انتظارات ما به هیچ وجه برآورده نشده است. دولت باید به این مسئله به طور جدی ورود کند و اقدامات لازم را برای تسهیل این موضوع ترتیب دهد. چالش های فعلی کسب و کارهای آنلاین مانع از دستیابی به اهداف موردنظر شده است و ما از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات توقع مساعدت و همکاری داریم. درصورت ورود این کسب و کارها به بورس و برطرف شدن مشکلات مربوط به تامین سرمایه، بازار ما جهش خوبی پیدا خواهد کرد.

کسب-و-کار-اینترنتی

متخصصان در فکر مهاجرت هستند

عضو هیئت مدیره اتحادیه کسب و کارهای مجازی خاطرنشان کرد: البته در این زمینه باید به فقر منابع انسانی نیز اشاره کنم که موجب شده تا بسیاری از افراد به فکر مهاجرت باشند. تعداد افراد متخصص روند کاهشی پیدا کرده و این افراد طلب حقوق های بالا می کنند. پرداخت دستمزد مورد نظر اشخاص متخصص برای کارفرماها دشواری های خاص خود را دارد.

الفت نسب در ارتباط با نقش کسب و کارهای آنلاین در تامین معیشت افراد به عنوان شغل اصلی عنوان کرد: افراد بر اساس تخصص خود به عنوان یک کارمند می تواند حقوق نسبتا مناسبی را در مواجهه با کسب و کارهای دیگر دریافت کنند. البته این موضوع منوط به فعالیت در کسب و کارهای شاخص و مهم است تا بتواند نیازهای اساسی اشخاص برآورده شود.

او در پایان اضافه کرد: امیدوارم در سال جدید اتفاقات خوبی برای این حوزه رخ دهد و شاهد رفع مشکلات مذکور باشیم. این نکته از اهمیت بالایی برخوردار است که عنصر امیدواری به اکوسیستم ما وارد شود تا افراد شاغل در این حوزه بتوانند با انگیزه بالا به انجام فعالیت بپردازند. در حوزه اقتصاد دیجیتال، نیروی انسانی و اشخاص متخصص، نقش اساسی را ایفا می کنند؛ از این رو بایستی توجه ویژه‌ای به این افراد شود تا کسب و کارهای اینترنتی رشد و ترقی داشته باشد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها