|
کدخبر: 322059

بازار لاستیک/فروش اینترنتی/توزیع لاستیک

آشفتگی بازار لاستیک خودرو/ نرخ های دولتی تب بازار را داغ کرد

ایجاد شبکه های مجازی و فروش اینترنتی این کالا باعث مشکلاتی شده است چرا که افراد باید به صورت جداگانه نرخی را هم برای ثبت نام و هزینه ارسال پستی پرداخت کنند و این باعث می شود که نرخ لاستیک از نرخ های مصوب بالاتر باشد چرا که هزینه های جانبی باعث شده که مصرف کننده زیر بار این هزینه ها هم برود.

اقتصاد آشفتگی بازار لاستیک خودرو/ نرخ های دولتی تب بازار را داغ کرد

جلیل مشکاتی، در پاسخ به وضعیت نامناسب و آشفته بازار لاستیک و سوالات مربوط به تسویه این وضعیت و اتمام مشکلات تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان، گفت: "به هر حال، این کاهش قیمت چشمگیر است و مشکل اینجاست که از یک سو، شبکه توزیع با کمبود لاستیک مواجه شده است و از سوی دیگر، کارخانه‌های تولیدی لاستیک به بازار وارد شده‌اند، و این وضعیت باعث عدم تعادل در بازار شده است."

وی افزود: در عین حال ایجاد شبکه های مجازی و فروش اینترنتی این کالا باعث مشکلاتی شده است چرا که افراد باید به صورت جداگانه نرخی را هم برای ثبت نام و هزینه ارسال پستی پرداخت کنند و این باعث می شود که نرخ لاستیک از نرخ های مصوب بالاتر باشد چرا که هزینه های جانبی باعث شده که مصرف کننده زیر بار این هزینه ها هم برود.

در این اظهارنظر، نائب‌رئیس اتحادیه لاستیک اصفهان به وجود مشکلات در توزیع لاستیک و عرضه آن اشاره کرده و همچنین بیان کرده که واردات کارخانه‌های تولیدی لاستیک به بازار، تعادل بازار را به خطر انداخته است.

نایب رئیس اتحادیه لاستیک اصفهان با اشاره به اینکه ایجاد شبکه‌های فروش اینترنتی اقدام به فروش به مصرف‌کننده نهایی می‌کنند و این باعث ایجاد چنین مشکلاتی شده است، تاکید کرد: در واقع افراد باید جداگانه یک هزینه ثبت‌نام و یک هزینه ارسال پستی پرداخت کنند و بهای تمام‌شده لاستیک به خاطر این هزینه‌های جانبی بالاتر از نرخ مصوب خواهد رفت.»

وی راهکار حل این موضوع را افزایش عرضه لاستیک دانسته و تاکید کرد: اگر این اتفاق بیافتد شاهد کاهش مشکلات خواهیم بود.

نایب رئیس اتحادیه لاستیک اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر چیز با نام لاستیک دولتی نداریم و لاستیک با این عناوین نباید فروخته شود، گفت: لاستیک نرخ مصوب فروش دارد و فروش آن به شکل دیگر خارج از روال معقول و ضابطه مند است.

قیمت لاستیک‌های دولتی، همانطور که گفته شد، نسبت به تایرهای خارجی که با افزایش ارز، هزینه آنها نیز افزایش می‌یابد، کمتر است. این موضوع می‌تواند به ویژه برای رانندگان تاکسی، مزیت اقتصادی بزرگی داشته باشد. هایپرتایر به کاربران این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به صف‌ها و حضور در مکان‌های پرتردد و پرترافیک، به طور آنلاین و بدون نیاز به ارائه مدارک خاص، لاستیک‌های دولتی را خریداری کنند. شما به راحتی می‌توانید از این فروشگاه آنلاین لاستیک دولتی بارز و سایر برندهای ایرانی خرید کنید، بدون نیاز به ثبت‌نام و انتظار در صف.

سرپرست دفتر صنایع شیمیایی و پلیمری وزارت صمت در نامه‌ای به مرکز فناوری داده و اطلاعات و امنیت فضای مجازی موضوع تسهیل در ثبت اطلاعات توزیع خرده فروشی تایر در سامانه جامع تجارت را ابلاغ کرد.

سرپرست دفتر صنایع شیمیایی و پلیمری وزارت صمت در نامه‌ای به مرکز فناوری داده و اطلاعات و امنیت فضای مجازی موضوع تسهیل در ثبت اطلاعات توزیع خرده فروشی تایر در سامانه جامع تجارت را ابلاغ کرد.

دارندگان این کدملی مشمول دریافت لاستیک دولتی شدند

در این نامه آمده است: پیرو رونوشت نامه شماره ۲۰۹۶۹۴۹ مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۲۳ و با توجه به اینکه برخی از فعالان حوزه تایر به علت عدم اطلاع از قاعده جدید، اطلاعات مربوط به شماره برگ سبز خودروی خریداران را دریافت نکرده و امکان ثبت سندهای قبل از تاریخ ۱۴۰۲/۱۱/۲۳ را در حال حاضر ندارند، لذا لطفاً مقرر فرمائید در راستای تسریع و تسهیل در ورود اطلاعات، امکان ثبت سند خرده فروشی فروش به مصرف کننده نهایی برای تایرهای سواری توزیع شده قبل از تاریخ ۱۴۰۲/۱۱/۲۳ بدون درج شماره برگ سبز و از طریق فایل اکسل در سامانه مذکور فراهم شود.

منبع: بازار

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها