|
کدخبر: 325088

دلیل اصلی کمبود تایر مشخص شد

در یک مصاحبه، استاندار تهران بر اهمیت اصلاح سامانه‌ها و تشویق به ایجاد و بهره‌گیری از سیستم‌های جایگزین تأکید کرد.

اقتصاد

علیرضا فخاری، استاندار تهران از زیادی سامانه های موجود و همچنین از اختلالی که در بازار لاستیک ایجاد شده است سخن گفته و به ناکار آمدی این سامانه ها اشاره کرد.

افزایش سامانه‌های مختلف در یک کشور می‌تواند به چندین مشکل و ضعف منجر شود.

پراکندگی اطلاعات: افزایش سامانه‌ها می‌تواند منجر به پراکندگی اطلاعات شود که باعث دشواری مدیریت و استفاده بهینه از اطلاعات می‌شود.

افزایش هزینه‌ها: هر سامانه نیاز به سرمایه‌گذاری، پشتیبانی و توسعه دارد که افزایش تعداد سامانه‌ها نیاز به هزینه‌های بیشتری را به همراه دارد.

اختلالات در ارتباط و هماهنگی: افزایش سامانه‌ها ممکن است باعث ایجاد اختلالات در ارتباط و هماهنگی بین آن‌ها شود که از کارایی و کارآمدی سامانه‌ها کاسته و تداخل‌ها ایجاد کند.

آسیب‌پذیری امنیتی: هر سامانه جدید فرصتی برای حملات سایبری و نفوذ به سامانه‌ها به حساب می‌آید، پس افزایش تعداد سامانه‌ها می‌تواند آسیب‌پذیری‌های امنیتی را افزایش دهد.

به عنوان مثال ، بازار لاستیک خودرو چند ماهی می‌شود که سر و سامان چندانی ندارد و مسایلی چون مشکل تولید و عرضه ناصحیح دست به دست هم داده تا متقاضیان این روزها با بحران کمبود و افزایش قیمت دست و پنجه نرم کنند. بحرانی که به گفته برخی از فعالان این بازار ناشی از مشکلات ارزی تولیدکنندگان برای تهیه مواد اولیه است که کاهش عرضه را هم به همراه داشته است. مشکلی که البته به تازگی برخی مسوولان صنفی تایر از رفع شدن نسبی آن خبر داده است. از سوی دیگر در هفته ها و ماه های اخیر شاهد کمبود عرضه تایر در بازار هستیم؛ موضوعی که در گذشته نیز مشاهده شده بود.

بهترین راه برای مدیریت این ریسک‌ها و مشکلات این است که به طور جدی برنامه‌ریزی و کنترل بر ایجاد و استفاده از سامانه‌ها تاکید شود. این موضوع شامل ارتباط و هماهنگی بین سامانه‌ها، ضمانت امنیت اطلاعات و تامین بهره‌وری و کارایی مناسب از سامانه‌ها می‌شود.

اصلاح سامانه‌های کشور بسیار مهم است. این امر نیازمند تلاش و همکاری همه اقشار جامعه است تا بهبودی در عملکرد و کارایی سامانه‌های مختلف اداری و خدماتی کشور ایجاد شود. بهترین راه برای اصلاح سامانه‌ها، شناسایی نواقص و مشکلات موجود، ارائه راهکارهای قابل اجرا و افزایش شفافیت در فعالیت‌های اداری و اجرایی است.

 

 

 

 

منبع: نود اقتصادی
  • اﻳﺮاﻥ ارسالی در

    ﭼﻨﺪ ﺗﺎ ﻛﺎﺭﺧﺎﻧﻪ ﺗﻮﻟﻴﺪ ﻻﺳﺘﻴﻚ ﻫﺴﺖ ﺗﻮ ﻛﺸﻮﺭ اﮔﺮ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﻗﻮﻱ ﺩاﺷﺖ ﻛﺸﻮﺭ اﺻﻼ ﻧﺒﺎﻳﺪ ﺑﺎﺯاﺭ ﻛﻤﺒﻮﺩﻱ ﺩاﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻪ ﻣﺘﺎﺳﻔﺎﻧﻪ اﺻﻼ ﺧﺮﻭﺟﻲ ﺗﻮﻟﻴﺪﻫﺎ ﻣﻌﻠﻮﻡ ﻧﻴﺴﺖ ﺑﻪ ﻛﺠﺎ ﻣﻴﺮﻩ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﻣﺼﺮﻑ ﻛﻨﻨﺪﻩ ﻭاﻗﻌﻲ ﻧﻤﻴﺮﺳﻪ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها