|
کدخبر: 325060

گسترش چشمگیر فروش نفت / ایران رکورد زد

طبق آمار، ایران توانسته است رکورد صادرات نفت را طی ۶ سال گذشته بشکند.

اقتصاد گسترش چشمگیر فروش نفت / ایران رکورد زد

صادرات نفت ایران به علت وجود تحریم ها، کمی با مشکل مواجه شد اما ایران توانست تا با حفظ مشتری ثابت خود که کشور چین است، رقم صادرات خود را افزایش دهد.

توانایی خنثی‌سازی تحریم‌ها و دستیابی به رکورد صادرات نفت طی ۶ سال گذشته نمونه‌ای از دیپلماسی موفق انرژی دولت سیزدهم است.

فرشاد جامع؛ کارشناس انرژی با اشاره به شکستن سقف صادرات نفت خام و جذب سرمایه گذاری خارجی در سال گذشته توسط صنعت نفت و گاز کشور، اظهار داشت: توانایی ایران در خنثی‌سازی تحریم‌ها و دستیابی به رکوردشکنی فروش نفت در ۶ سال گذشته نمونه قابل توجهی از دیپلماسی موفق انرژی ایران در جهت غلبه بر چالش‌ها و استفاده از فرصت‌ها در بازار جهانی انرژی است.

وی افزود: علی‌رغم اینکه ایران با تحریم‌های اقتصادی قابل توجهی مواجه است، توانست صادرات نفت خود را افزایش دهد و درآمد ارزی قابل توجهی به دست آورد؛ طبق اعلام گمرک ایران به درآمد سالانه ۳۶ میلیارد دلاری در سال ۱۴۰۲ رسیده است.

این کارشناس انرژی گفت: این موفقیت را می‌توان ناشی از اجرای سیاست‌های جدید و هوشمندانه دولت سیزدهم و وزارت نفت دانست که کشور را قادر ساخته تا نفت خود را به طور مؤثر بازاریابی کند و پتانسیل درآمدی خود را به حداکثر برساند.

ایران جایگاه قوی خود را در بازار جهانی نفت حفظ کرد

جامع با اشاره به برنامه‌ریزی استراتژیک و هوشمندی دیپلماسی کشور در زمینه بازارسازی در حوزه بازارهای در دسترس کشور، ادامه داد: ایران با تنوع بخشیدن به استراتژی‌های تجاری خود و انطباق با پویایی بازار در حال تغییر، توانست جایگاه قوی خود را در بازار جهانی نفت حفظ کند و معاملات سودآوری را با خریداران بین‌المللی تضمین کند. این موفقیت نشان از برنامه‌ریزی استراتژیک، هوشمندی دیپلماسی کشور و در نهایت تمرکز بر سیاست‌های جدید در تعامل فعال با شرکای جهانی ایران در حوزه بازارهای در دسترس در پیشبرد رشد صادرات و به حداکثر رساندن بازده اقتصادی، دارد.

وی بیان کرد: علاوه بر گسترش چشمگیر فروش نفت، ایران در زمینه جذب سرمایه‌گذاری خارجی در بخش نفت و گاز نیز گام‌های مهمی برداشته و طی سال گذشته به عنوان یک مقصد کلیدی برای سرمایه‌گذاران خارجی مطرح شده است.

این کارشناس انرژی تاکید کرد: سال گذشته صنعت نفت و گاز بالاترین سطح سرمایه‌گذاری را جذب کرد. این روند نشانه روشنی از اعتماد و علاقه فزاینده سهامداران بین‌المللی به بازار انرژی ایران است که ناشی از تعهد دولت به ترویج سرمایه گذاری، پذیرش فناوری‌های مدرن و ایجاد فضای کسب و کار مساعد است.

ایران خود را به عنوان یک بازیگر پیشرو در بازار جهانی انرژی نشان داد

جامع با اشاره جذب سرمایه‌گذاری خارجی در بخش انرژی ایران، گفت: رکوردشکنی سالانه سرمایه‌گذاری خارجی در بخش انرژی ایران که به ۵.۵ میلیارد دلار رسیده که نمونه‌ای از شتاب مثبت و پتانسیل رشد صنعت نفت و گاز کشور است. ایران با تعامل فعال با سرمایه‌گذاران خارجی، اتخاذ سیاست‌های شفاف و ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری جذاب، توانست از منابع عظیم انرژی خود بهره برده و خود را به عنوان یک بازیگر پیشرو در بازار جهانی انرژی قرار دهد.

وی گفت: این هجوم سرمایه‌های خارجی نه‌تن‌ها به توسعه زیرساخت‌های نفت و گاز ایران کمک کرد، بلکه راه‌های جدیدی را برای گسترش بازار و نوآوری در صنعت باز می‌کند.

منبع: ایرنا
  • ناشناس ارسالی در

    کاش قیمت فروش را هم اعلام می کردی ومی گف تی در عوض دلار می گیرید یا بنجال های چین ی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها