|
کدخبر: 322392

قیمت نفت/بازار انرژی/اوپک پلاس

بالاترین میزان صادرات نفت / کم ترین تخفیف را می دهیم

طبق گفته های وزیر نفت، در این دولت به بالا ترین میزان صادرات رسیده ایم.

اقتصاد بالاترین میزان صادرات نفت / کم ترین تخفیف را می دهیم

صادرات نفت یکی از مهم ترین اقداماتی است که کشور توجه ویژه ای به آن دارد. درواقع باید گفت که اقتصاد کشور را می توان مبتنی بر نفت دانست.

وزیر نفت گفت: رشد و تکامل صنعت نفت در دولت سیزدهم در هر ساله بیشتر خواهد شد و امروز به بالاترین میزان صادرات نفت با کمترین تخفیف رسیدیم.

جواد اوجی وزیر نفت اظهار داشت: میدان گازی پارس جنوبی حدود ۷۰ درصد گاز کشور را تامین می کند و یکی از مهم ترین میادین گازی کشوری که بار مالی فشار افزایی آن ۲۰ میلیارد دلار است.

اوجی ادامه داد: در دولت سیزدهم امروز به این نتیجه رسیدیم طرح فشار افزایی پارس جنویی در دریا اجرا شود.

وی افزود: حدود ۹۳ درصد سوخت نیروگاه و خوراک پتروشیمی ها از گاز تشکیل می شود.

اوجی گفت:۱۰ هزار کارشناس و نخبه امروز در صنعت نفت داریم که می توان ازظرفیت این نخبگان بهره برد. با وجود این نخبگان و سازندگان امروز از ۳۸ سکو در حال برداشت هستیم.

وزیر نفت عنوان کرد: این ۷ هاب به ۴ شرکت خاتم النبیا و پتروپارس و اویک داده می شود.

اوجی تصریح کرد: فشار افرایی پارس یگی از مهم طرح های صنعت نفت است با امنیت انرژی کشور در ارتباط است.

وی ادامه داد: در فشار افزایی پارس جنوبی اولویت ما فازهای مرزی است تا بتوانیم مثل سابق برداشت ایران از میدان بیشتر باشد.

وی تاکید کرد: امروز به بالاترین میزان صادرات نفت با کمترین تخفیف رسیدیم.

وزیر نفت خاطر نشان کرد: در پی حمله سایبری به پمپ بنزین شرکت ملی پخش فراورده های نفتی فوری وارد عمل شد و در کوتاه ترین زمان این مشکل حل شد. همچنین دشمنان برنامه داشتن در چندین استان ما با قطعی گاز مواجه شویم.

اوجی عنوان کرد: رشد و تکامل صنعت نفت در دولت سیزدهم هر ساله بیشتر خواهد شد.

وی تصریح کرد: در سرمایه گذاری و دانش بنیان امروز صنعت نفت رتبه اول را در دولت سیزدهم دارد.

یکی از سیاست‌های راهبردی ایران در زمینه توسعه بازار‌های صادراتی کشور، تمرکز بر حضور شرکت‌های برتر و مهم خارجی با داشتن حجم بالایی از زیرساخت‌های پالایشگاهی و پتروپالایشگاهی در سراسر دنیاست که ظرفیت ایجاد یک رابطه مالی جذاب و همچنین سودده برای دو طرف در توسعه میادین مشترک نفت و گاز کشور دارند. از همین رو در تکمیل سیاست‌های بازطراحی تجارت نفت و گاز ایران از سوی دولت، این رویکرد کلیدی تداوم بازآفرینی سیاست‌های تجاری حوزه انرژی با تکیه بر ایجاد جذابیت مالی برای توسعه میادین مشترک ایران از سوی شرکت‌های خارجی با بازار تضمین شده است. بر اساس برنامه هفتم توسعه ایران که اخیراً در مجلس تصویب شد، هدف اصلی شکستن انحصار دولت در توسعه میادین نفت و گاز است. این تغییر سیاست نیاز به تخصص، فناوری و سرمایه‌گذاری خارجی برای بهره‌برداری کامل از پتانسیل میادین مشترک ایران را تشخیص می‌دهد. دولت با اجازه دادن به شرکت‌های مهم داخلی و خارجی برای مشارکت در فرآیند توسعه، به دنبال ایجاد یک بخش انرژی رقابتی‌تر و پویاتر است. 

دولت برای جذب شرکت‌های خارجی و تشویق مشارکت آن‌ها در توسعه میادین مشترک نفت و گاز ایران، فرصت‌های مشارکتی را با ترتیبات مشارکت سود جذاب ارائه می‌دهد. این رویکرد برای ایجاد انگیزه در شرکت‌ها از طریق بازار تضمین شده برای نفت و گاز استخراج شده از این میادین طراحی شده است. با ایجاد روابط مالی سودمند متقابل، هم ایران و هم شرکت‌های شرکت‌کننده از افزایش تولید، دسترسی به بازار و تولید درآمد سود خواهند برد.
منبع: برنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها