|
کدخبر: 323926

وام مسکن / مبلغ وام / قیمت مسکن

این افراد تسهیلات مسکن دریافت می کنند

قراردادهای خودمالکی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت برای افزایش میزان مشارکت مردم و متقاضیان برای ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن به شمار می‌رود. این برنامه با همکاری بانک‌ها، منجر به افزایش مشارکت در اجرای پروژه‌ها می‌شود.

اقتصاد این افراد تسهیلات مسکن دریافت می کنند

عادتاً، تنزیل قیمت مسکن به عوامل گوناگونی وابسته است. این عوامل می‌توانند شامل افزایش تعداد واحدهای مسکونی برای فروش، کاهش تقاضا به دلیل رکود اقتصادی، اجرای مقررات جدیدی که باعث کاهش قابلیت خرید مسکن می‌شود، و یا حتی شرایط جغرافیایی و اجتماعی مانند کاهش جذابیت منطقه فعلی می‌باشند.

طبق آخرین آمارهای ارائه شده واحدهای خودمالکی نهضت ملی مسکن ۸۰۰ هزار واحد مسکونی است که دستورالعمل‌ها به استان‌ها ابلاغ و بیش از ۱۹۰هزار واحد مسکونی نیز به بانک معرفی شده است.

براساس این گزارش پروژه خود مالکی در سال ۸۸ تا ۹۲ به تصویب رسید و در مسکن مهر این پروژه به کار آمد و ساخت حدود ۲۶۰ هزار واحد مسکن مهر در بافت‌های فرسوده آغاز شد در آن زمان در قالب طرح نوسازی خودمالک که با تسهیلات دولتی و روی زمین‌های مالکان واحدهای فرسوده، آپارتمان‌های نوساز ساخته شد، مجموعاً ۶ بانک عامل به مالکانی که متقاضی نوسازی روی زمین‌های خود بودند، تسهیلات پرداخت کردند.

در بحث خود مالکی تمرکز بر توانمندسازی ساکنان بافت‌های فرسوده در همه حوزه‌ها است و مهم‌ترین ابعاد این توانمندی مالی است به این معنی که سیاست‌ها باید به گونه‌ای باشد که مالکان بافت‌های فرسوده خودشان برای نوسازی اقدام کنند.

پیش از این فرشید ایلاتی کارشناس حوزه مسکن در خصوص طرح خود مالکی گفته بود: طرح خود مالکی طرحی موفق بوده است و این پروژه در مسکن مهر اجرایی شد. در این طرح زمین از سوی مردم است و دولت کمک می‌کند تا واحدهایی ساخته شود.

وی بیان کرد: این طرح در بافت شهری استفاده می‌شود با توجه به اینکه این طرح سابقه موفقی داشته است قطعاً از سوی مردم هم این طرح مورد استقبال قرار خواهد گرفت چرا که روند ساخت و نوسازی سرعت می‌گیرد.

ساخت-نهضت-ملی

این کارشناس حوزه مسکن در خصوص تأثیر قیمت مسکن بعد از اجرایی شدن طرح خود مالکی گفت: قطعاً بعد از اجرایی شدن این طرح قیمت مسکن کاهش پیدا خواهد کرد چرا که این خانه‌ها در بافت شهری است بنابراین روند ساخت‌وسازها می‌تواند روی قیمت مسکن تأثیر مستقیم بگذارد.

براساس این گزارش مدیرعامل بانک مسکن از امضای قرارداد تسهیلات خودمالکی ۱۰۴هزار و ۶۹ واحد توسط آن بانک از ابتدای دولت سیزدهم تا پایان ۱۴۰۲ خبر داده است.

سیدعباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن میزان ارائه تسهیلات خودمالکی نهضت ملی مسکن را از ابتدای دولت سیزدهم تا پایان ۱۴۰۲ معادل ۱۰۴ هزار و ۶۹ قرارداد عنوان کرد.

مدیرعامل بانک مسکن گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا پایان ۱۴۰۲ قرارداد ۱۰۴ هزار و ۶۹ واحد به ارزش۳۴ هزار و ۷۴۶ میلیارد تومان منعقد شده است.

حسینی توضیح داد: مبلغ پرداخت شده تسهیلات به سازندگان از محل تسهیلات خودمالکی، معادل ۲۸ هزار و ۳۸۷ میلیارد تومان است.

گفتنی است تسهیلات خودمالکی نهضت ملی مسکن مرحله به مرحله و بر اساس پیشرفت فیزیکی واحدهای آغاز شده به مالکان و سازندگان پرداخت می‌شود.

منبع: ایسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها