|
کدخبر: 324852

موبایل سامسونگ / بازار موبایل / سامسونگ گلکسی

ویژگی های جذاب گوشی های جدید سامسونگ / گلکسی A25 ارزش خریدن دارد ؟

در این گزارش با بررسی سامسونگ گلکسی A25 می‌توان با نقاط قوت و ضعف این گوشی کاملا آشنا شد. که آیا Galaxy A25 ارزش خرید دارد؛ کیفیت دوربین، نمایشگر و عملکرد گلکسی ای 25 چگونه است؟

اقتصاد ویژگی های جذاب گوشی های جدید سامسونگ / گلکسی A25 ارزش خریدن دارد ؟

سامسونگ گلکسی A24 توانست به‌عنوان یک گوشی موفق ظاهر شود و دل کاربران گوشی‌های اقتصادی را به‌دست آورد. امسال نیز شرکت کره‌ای تلاش کرده است المان‌های موفق گلکسی ای 24 را حفظ کند و در عوض از نکات منفی آن گوشی بکاهد. بررسی لیست مشخصات گلکسی A25 نشان می‌دهد که سامسونگ در این امر موفق بوده است.

به‌عنوان مثال حالا شاهد استفاده از اسپیکرهای استریو هستیم و پشتیبانی از شبکه 5G نیز اضافه شده است. همچنین به‌لطف استفاده از تراشه اگزینوس 1280 دوربین گوشی محدودیتی برای فیلم‌برداری 4K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه ندارد. دوربین اولتراواید نیز به‌جای حسگر ۵ مگاپیکسلی از یک نمونه ۸ مگاپیکسلی بهره می‌برد تا کیفیت بهتری را ارائه کند. همچنین رفرش‌ریت نمایشگر از ۹۰ به ۱۲۰ هرتز افزایش یافته است.

همه این تغییرات سبب می‌شوند که گلکسی A25 بیش از پیش به سری A3X سامسونگ و مخصوصا گلکسی A34 نزدیک باشد. هرچند هنوز نیز مواردی وجود دارند که سبب می‌شوند مرز بین این دو حفظ شود. به‌عنوان مثال شما باید هنگام کار با گوشی مواظب باشید؛ زیرا خبری از تاییدیه IP برای مقاومت در برابر نفوذ آب نیست. همچنین حاشیه‌های زیاد نمایشگر به‌خوبی نشان می‌دهد که شما با یک گوشی اقتصادی طرف هستید.

هرآنچه باید پیش از خرید سامسونگ گلکسی A25 بدانید

در بازه قیمتی ۹ تا ۱۲ میلیون تومان رقابت بسیار زیادی وجود دارد و کاربران می‌توانند سراغ برندهای مختلفی بروند. سامسونگ گلکسی ای 25 با ۶ گیگ رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی ۹۵۰۰۰۰۰ تومان قیمت دارد. برای خرید مدل مجهز به ۸ گیگ رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی نیز باید ۱۱۵۰۰۰۰۰ تومان هزینه کنید. آیا Galaxy A25 با این قیمت بهترین گزینه بازار است؟

در ادامه با بررسی قسمت‌های مختلف گلکسی A25 سامسونگ به این سوال پاسخ می‌دهیم.

مشخصات فنی سامسونگ Galaxy A25

گوشی Samsung Galaxy A25
ابعاد و وزن ۱۶۱.۰ در ۷۵.۵ در ۸.۳ میلی‌متر، ۱۹۷ گرم، بدنه جلویی دستگاه از شیشه، فریم میانی و بدنه پشتی از پلاستیک
صفحه نمایش نمایشگر ۶.۵ اینچی سوپر امولد، رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز، حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیت، رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل، نسبت تصویر ۱۹.۵ به ۹، تراکم ۳۹۶ پیکسل در اینچ
پردازنده تراشه 5 نانومتری اگزینوس 1280، هشت هسته‌ای، پردازشگر گرافیکی مالی G68
حافظه ۶ گیگ رم در کنار ۱۲۸ گیگ حافظه ذخیره‌سازی، ۸ گیگ رم در کنار ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگ حافظه ذخیره‌سازی، پشتیبانی از کارت حافظه (مشترک با سیم‌کارت)
نرم افزار اندروید 14، One UI 6
دوربین عقب
  • دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8
  • دوربین فوق‌عریض ۸ مکاپیکسلی با دیافراگم f/2.2
  • دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4
دوربین جلو دوربین 13 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت، شارژ ۲۵ وات
سایر حسگر اثر انگشت در بدنه کناری، اسپیکرهای استریو

محتویات جعبه

هنگام خرید گلکسی A25 نباید حداکثر بودجه خود را در صرف کنید؛ زیرا به یک شارژر ۲۵ وات هم نیاز دارید. متاسفانه بررسی جعبه گلگسی A25 نشان می‌دهد که سامسونگ فقط یک کابل USB-C را در کنار گوشی قرار داده است. البته اگر منصف باشیم یک سوزن خروج سیم‌کارت نیز در جعبه قرار دارد.

اما متاسفانه خبری از آداپتور، محافظ صفحه‌نمایش و قاب سیلیکونی نیست.

بررسی طراحی و کیفیت ساخت سامسونگ گلکسی A25

سامسونگ طراحی گوشی را نسبت به نسل گذشته چندان تغییر نداده است. همچنان با پنل پشتی مسطح طرف هستیم و سه دوربین بدون جزیره در بخش بالایی قرار دارند. همین نیز سبب می‌شود که گوشی به‌خوبی در دست بنشیند. اگر بدنه پشتی گلکسی A25 را از نزدیک بررسی کنید، متوجه یک الگوی ریز می‌شوید. این الگو قابل لمس نیست؛ زیرا زیر لایه‌ای دیگر قرار گرفته است. همچنین از فاصله دور دیده نمی‌شود.

در بخش جلویی دستگاه نمایشگری با حاشیه‌های نسبتا زیاد را مشاهده می‌کنیم. این مورد در کنار طراحی ناچ به‌خوبی نشان می‌دهد که با یک گوشی اقتصادی طرف هستید. گوشی اقتصادی جدید سامسونگ از پلاستیک ساخته شده است؛ اما این یک نکته منفی تلقی نمی‌شود. بدنه دستگاه حس خوبی را به‌کاربر منتقل می‌کند و مستعد جذب اثر انگشت و چربی نیست.

صفحه‌نمایش

توانمندی سامسونگ در ساخت بهترین پنل‌های نمایشگر بر کسی پوشیده نیست. همین نیز سبب می‌شود که آنها حتی در محصولات اقتصادی خود از پنل‌های باکیفیت استفاده کنند. بررسی گلکسی A25 می‌تواند به‌خوبی این مسئله را به شما ثابت کند. نمایشگر ۶.۵ اینچی سوپر امولد تصاویر را بسیار واضح و با جزئیات بالا نشان می‌دهد و در نمایش رنگ‌ها نیز هیچ مشکلی ندارد.

طبیعتا نمایشگر عمق رنگ ۸ بیت را ارائه می‌کند و ما نیز از یک گوشی اقتصادی انتظار چیز بیشتری را نداشتیم. همچنین حداکثر روشنایی نمایشگر گوشی در حالت دستی به ۴۳۴ نیت می‌رسد و در حالت خودکار نیز می‌تواند رکورد ۱۰۳۰ نیت را ثبت کند. این میزان کمی از گلکسی A34 بیشتر است.

بررسی عمر باتری و سرعت شارژ سامسونگ گلکسی A25

این روزها استفاده از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی به استانداردی در میان شرکت‌های مختلف تبدیل شده است. اکثر گوشی‌های اقتصادی به‌خاطر استفاده از چیپست‌های کم‌مصرف عمر باتری بالایی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. ما نیز همین انتظار را از گلکسی ای ۲۵ داشتیم؛ اما اینگونه نشد. در واقع می‌توان عمر باتری این گوشی را متوسط ارزیابی کرد.

شما می‌توانید با یک بار شارژ تا ۸ ساعت و ۱۱ دقیقه وبگردی کنید. همچنین باتری این گوشی می‌تواند انرژی لازم برای ۷ ساعت و ۸ دقیقه بازی و یا ۱۲ ساعت و ۲۳ دقیقه تماشای ویدیو به‌صورت آفلاین را فراهم کند. اگر سرعت شارژ کمی بالاتر بود، می‌شد از عمر باتری به‌راحتی گذشت. اما متاسفانه سامسونگ سرعت ۲۵ وات را رها نمی‌کند. در این حالت پس از گذشت ۱۵ دقیقه ۲۷ درصد از باتری شارژ خواهد شد و پس از نیم‌ساعت نیز نشانگر درصد باتری عدد ۴۹ را نشان می‌دهد. برای شارژ کامل نیز باید ۸۴ دقیقه صبر کنید که زمانی قابل توجه است.

عملکرد و قدرت پردازشی

بررسی و گشت‌و‌گذاری در منوهای سامسونگ گلکسی A25 نشان می‌دهد که با نسخه کامل رابط کاربری وان یو آی ۶ طرف هستیم. این رابط کاربری بر پایه اندروید ۱۴ است و در میان بهترین‌های دنیای اندروید قرار می‌گیرد. سامسونگ گفته است که تا ۴ سال آپدیت‌های اصلی اندروید و ۵ سال بروزرسانی‌های امنیتی را برای گلکسی ای ۲۵ عرضه خواهد کرد. این پشتیبانی نرم‌افزاری برای یک گوشی اقتصادی فوق‌العاده است.

در دل سامسونگ گلکسی A25 پردازنده اگزینوس 1280 می‌تپد. شرکت کره‌ای پیشتر در گوشی گلکسی A53 و گلکسی A33 از این تراشه استفاده کرده بود؛ بنابراین می‌توان گفت که در انجام کارهای عادی و اجرای برنامه‌‌های روزمره هیچ مشکلی نخواهید داشت. طبیعتا انتظار دارید که گلکسی A25 در تست‌های بنچمارک امتیاز یکسانی با دو گوشی قدیمی سامسونگ کسب کند؛ اما اینگونه نیست.

بررسی گلکسی A25 نشان می‌دهد که سامسونگ توانسته‌ است به‌نحوی قدرت بیشتری را از اگزینوس 1280 دریافت کند. این موضوع می‌تواند به رم یا حافظه سریع‌تر و یا شاید بهبودهای سیستم‌ عامل مربوط باشد. به‌طور کلی به‌نظر می‌رسد که این گوشی در مقایسه با دستگاه‌های مجهز به اسنپدراگون 4 نسل 1 (مثل ردمی نوت 12 5G)، مدیاتک هلیو G99 اولترا (مثلا شیائومی پوکو M6 پرو) و اسنپدراگون 695 (مثل موتو G84) عملکرد بهتری دارد.

البته گلکسی A34 با تراشه دایمنسیتی ۱۰۸۰ عملکرد بهتری نسبت به گلکسی A25 دارد، اما تفاوت اندک است. این موضوع را می‌توان به‌خوبی در بنچمارک انتوتو مشاهده کرد. جایی که گلکسی ای 25 امتیاز ۴۴۳۲۳۴ و گلکسی ای 34 امتیاز ۴۷۲۱۲۶ را کسب کرده است. هرچند در بنچمارک‌های گرافیکی شرایط برعکس می‌شود و گلکسی A25 دست بالا را دارد.

بررسی دوربین سامسونگ گلکسی A25

دوربین اصلی

دوربین اصلی گلکسی A24 عملکرد خوبی را در میان گوشی‌های اقتصادی داشت. بررسی گلکسی A25 نشان می‌دهد که این روند همچنان ادامه دارد. میزان جزئیات قابل قبول هستند و کنتراست نیز عالی به‌نظر می‌رسد. همچنین گستره داینامیک محدود نیست و نویز چندانی در تصویر دیده نمی‌شود. البته رنگ‌ها کمی اغراق‌شده هستند که برای گوشی‌های سامسونگ طبیعی است. هرچند خوشبختانه تصاویر غیرطبیعی به‌نظر نمی‌رسند. هرچند همه اینها در حالتی است که کمی روی تصاویر زوم نکرده‌ باشید؛ زیرا در این حالت همه‌چیز نسبتا نرم جلوه می‌کند.

اگر مجبور هستید با یک گوشی اقتصادی در شب عکس بگیرید، Galay A25 کار را انجام می‌دهد. هرچند نتیجه نهایی سبب نمی‌شود که حیرت کنید. البته جزئیات نسبتا خوب هستند؛ اما نویز زیادی در تصویر دیده می‌شود و سطوح نیز نرم به‌نظر می‌رسند. سایه‌ها و هایلایت‌ها به‌خوبی ثبت می‌شوند و مدیریت نور نیز راضی‌کننده است؛ اما رنگ‌ها کمی بی‌حال به‌نظر می‌رسند.

دوربین فوق‌عریض

بررسی دوربین فوق‌عریض سامسونگ گلکسی A25 شما را متعجب خواهد کرد. البته استفاده از یک حسگر ۸ مگاپیکسلی به‌جای حسگر ۵ مگاپیکسلی پیشین پیشرفت خوبی محسوب می‌شود؛ اما کافی نیست. بیایید ابتدا از نکات مثبت بگوییم. کنتراست و گستره داینامیک وضعیت مناسبی دارند و رنگ‌ها نیز بد نیستند. در واقع رنگ‌ها طبیعی به‌نظر نمی‌رسند؛ اما چندان اغراق‌شده نیز به‌نظر نمی‌آیند.

هرچند در عوض جزئیات اصلا خوب نیستند. به‌طورکلی با مشاهده تصاویر یاد دوربین‌های مدار بسته باکیفیت خواهید افتاد. شما می‌توانید صحنه را مشاهده کنید؛ اما کیفیت در حد گوشی‌های هوشمند جدید نیست. به‌همین‌خاطر انتظار چندانی از این دوربین در شب نداشتیم. نگاهی به تصاویر ثبت‌شده در شب نیز نشان می‌دهد که تصاویر جزئیات چندانی را ندارند و مملو از نویز هستند. همچنین نوردهی خوب نیست و تصاویر بسیار تاریک به‌نظر می‌رسند. به‌طورکلی عکس‌ها مصنوعی هستند.

دوربین سلفی

کیفیت تصاویر دوربین سلفی برای یک گوشی اقتصادی عالی است. هنگام بررسی عکس‌های سلفی گلکسی A25 متوجه جزئیات بالا، رنگ‌های دقیق و گستره داینامیک بسیار خوب خواهید شد. به‌طورکلی تصاویر متعادل به‌نظر می‌رسند.

جالب‌ اینجاست که کیفیت عکس‌های سلفی در بسیاری از گوشی‌های میان‌رده پایین‌تر از گلکسی A25 قرار دارد. متاسفانه گوشی نمی‌تواند این عملکرد خوب را در نور کم حفظ کند. در نور کم عکس‌ها نرم به‌نظر می‌رسند و نویز زیادی را شاهد هستیم.

جمع‌بندی

بررسی گلکسی A25 سامسونگ نشان داد که این گوشی در میان مدل‌های اقتصادی یک گزینه معقول محسوب می‌شود. طراحی مناسب و بدنه باکیفیت در کنار نمایشگر سوپر امولد ۱۲۰ هرتز، پردازنده توانمند و پشتیبانی نرم‌افزاری قوی می‌توانند برای کاربران جذاب باشد. همچنین کیفیت دوربین اصلی برای این بازه قیمتی مناسب است و اسپیکرهای استریو نیز صدای خوبی را ارائه می‌دهند.

طبیعتا سامسونگ می‌توانست با اضافه کردن تاییدیه IP، رفرش‌ریت متغیر و دوربین فوق‌عریض بهتر گلکسی A25 را به‌گزینه‌ای جذاب‌تر تبدیل کند. هرچند در این صورت احتمالا قیمت گوشی نیز بالاتر می‌رفت.

در این بازه قیمتی شما می‌توانید نگاهی به پوکو M6 پرو نیز داشته باشید. نماینده شیائومی تفاوت چندانی با گلکسی A25 ندارد؛ اما در عوض از شارژ سریع‌تر ۶۷ وات و تاییدیه IP54 بهره می‌برد. البته ناگفته نماند که پردازنده گلکسی کمی قوی‌تر است. همچنین اگر بتوانید کمی بودجه خود را افزایش دهید، گلکسی A34 نیز می‌تواند گزینه جذابی باشد.

 

منبع: گجت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها