|
کدخبر: 324688 سینا ستوده

اختصاصی گسترش نیوز؛

ایران بیوتی افتتاح شد

مراسم افتتاحیه سی و یکمین نمایشگاه بین المللی مواد شوینده، آرایشی، بهداشتی، سلولزی و ماشین آلات وابسته (ایران بیوتی) برگزار شد.

اقتصاد ایران بیوتی افتتاح شد

مراسم افتتاحیه سی و یکمین نمایشگاه بین المللی مواد شوینده، آرایشی، بهداشتی، سلولزی و ماشین آلات وابسته (ایران بیوتی) برگزار شد.

این مراسم با حضور مهدی برادران معاون صنایع عمومی وزارت صمت، سید نظام الدین موسوی، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، اکبری تالارپشتی، رئیس کمیسیون صنایع و معادن، علی مرادی مجری برگزاری نمایشگاه ایران بیوتی و دیگر فعالان این حوزه برگزار شد.

این نمایشگاه که در فضایی بالغ بر ۳۵ هزار مترمربع در سالن های ۵، ۶، ۷، ۸ و ۹، ۲۷، ۳۱، ۳۵ و ۳۸ برپا شده است، میزبان شرکت های خارجی از کشورهایی مانند چین، ترکیه، فرانسه، هندوستان، کره جنوبی، مالزی، آلمان، روسیه، ایتالیا، سوئیس، هلند، آرژانتین و بلژیک است.

علاوه بر این، هیات های تجاری از کشورهای روسیه، ازبکستان، فرانسه، ارمنستان، چین و ترکیه در این رویداد مهم حضور خواهند داشت.

نمایشگاه بین‌المللی ایران بیوتی و کلین فرصتی ارزشمند برای فعالان صنعت بهداشت و زیبایی به منظور تبادل نظر، معرفی محصولات جدید، عقد قرارداد و یافتن شرکای تجاری جدید فراهم می کند.

سی و یکمین نمایشگاه ایران بیوتی و کلین که از ۲۹ فروردین تا اول اردیبهشت ماه از ساعت ۸ تا ۱۵ بعد از ظهر میزبان بازدیدکنندگان و علاقه مندان است.

تولید بدون کارخانه شاه‌بیت سال جهت تولید

سی‌ و یکمین نمایشگاه بین‌المللی مواد شوینده، آرایشی، بهداشتی، سلولزی و ماشین‌آلات وابسته (ایران بیوتی و کلین ۱۴۰۳) هفته گذشته با حضور 330 شرکت داخلی و خارجی برگزار شد و استقبال بسیار خوبی از این نمایشگاه به عمل آمد.

مهدی برادران معاون صنایع عمومی وزارت صمت درباره برگزاری این نمایشگاه، گفت: در سال گذشته با اقدامات مشترکی که در قالب کارگروه‌ ملی شوینده ها و آرایشی بهداشتی شکل گرفت، سند کارگروه ملی در قابل برنامه راهبردی صنعت شوینده، آرایشی و بهداشتی رونمایی شد. یکی از تصمیماتی که در حوزه آرایشی بهداشتی گرفته شد این بود که با همراهی انجمن و صنعتگران، تولید بالا رود و همچنین مدیریت بازار به این عزیزان واگذار شود که این اقدامات در افزایش صادرات و همچنین در تامین کالاهای شب عید تاثیرگذار بود.

وی ادامه داد: در دولت قبل مقام معظم رهبری در دیدار با رئیس جمهور و اعضای هیات دولت چند دغدغه درباره تامین کالا نام بردند که اولین مهمترین آنها مواد شوینده بود و ایشان فرمودند که باید این کالاها در شب عید تامین شود تا مردم کمبود نداشته باشند.

برادران اظهار کرد: در سال گذشته مواد اولیه تامین شده برای تولید لوازم آرایشی بهداشتی 45 میلیون دلار بوده که این رقم نسبت به مدت مشابه با کاهش 2 درصدی همراه بوده که نشان‌دهنده بهبود وضعیت تولید است. تولید اسانس از پایه مولکول برای اولین بار در ایران انجام شد و ایران در جایگاه هفتمین تولیدکننده اسانس در جهان قرار دارد. در حال حاضر در تولید گلیسیرین، پی ای جی، ام پی جی، فسفات و دیگر مواد اولیه خودکفا شدیم و نیاز بازار را تامین می‌کنیم.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت بیان کرد: به موازات 45 میلیون دلار واردات مواد اولیه، ما در سال گذشته 161 میلیون دلار صادرات داشتیم که نسبت به سال 1401 با رشد 18 درصدی مواجه شده است. البته این میزان صادرات به طور رسمی انجام شده و صادرات غیررسمی ما بیش از این رقم است.

وی گفت: موضوع بسیار مهم دیگر فعالسازی ظرفیت‌های خالی است که طرح تولید بدون کارخانه که شاه‌بیت کار ما در سال جهت تولید است استارت خورد و تولیدکنندگان و فعالان این حوزه بر این موضوع تمرکز دارند. هدف گذاری که مجموعه صاحبان این صنعت،تولیدکنندگان و مجموعه حامیان این حوزه کرده‌اند، هدف گذاری جهشی در قالب رشد تولید است.

برادران در پایان اظهار کرد: میزان تولید ما در سال گذشته 1822 هزار تن بوده که طبق آمار رسمی نسبت سال گذشته 13 درصد رشد داشته است. امروز قاطعانه می‌توان گفت که صنعت شوینده و آرایشی بهداشتی از نظر کمی و کیفی به بلوغ رسیده و نه تنها نیاز داخلی را برطرف کرده توانسته بازارهای صادراتی هم پوشش دهد و امسال با توجه به ظرفیت‌های منابعی که در کشور وجود دارد و همچنین همکاری شرکت پتروشیمی ایران در تولید مواد اولیه مشکلی نخواهیم داشت و نیاز تولیدکنندگان و صنعتگران را برطرف خواهیم کرد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها