|
کدخبر: 324360

ایستگاه مترو/واردات/بلیط اتوبوس

واردات اتوبوس و واگن مترو / شورای شهر دست به کار شد

رئیس شورای شهر تهران ابراز امیدواری کرد که مشکلات پیش روی واردات اتوبوس و واگن مترو برطرف خواهد شد.

اقتصاد واردات اتوبوس و واگن مترو / شورای شهر دست به کار شد

واردات اتوبوس و واگن مترو، می تواند یک اقدام مهم و موثر در راستای خدمت رسانی بهتر به شهروندان باشد. شورای شهر تهران، مدت زمان زیادی است که درگیر واردات اتوبوس و واگن مترو است و امیدواریم که این مشکلات پیش روی واردات به زودی برطرف شود.

اگر این واگن ها به خطوط مترو اضافه شود، مشکلاتی مانند دیر رسیدن قطار به ایستگاه برطرف خواهد و با امکان بیشتر جابه جایی مسافر، شاهد واگن های خلوت خواهیم بود.

رئیس شورای شهر تهران در مورد سرانجام ایرادات وزارت کشور به قرارداد واردات اتوبوس و واگن مترو از چین گفت: دو روز گذشته با آقای وحیدی وزیر کشور در این خصوص صحبت کردم و امیدوارم هرچه سریع‌تر این موضوع عملیاتی شود.

مهدی چمران با حضور در جمع خبرنگاران در مورد سرانجام قرارداد واردات اتوبوس و واگن‌های مترو از چین توسط شهرداری تهران و ایرادات وزارت کشور در این خصوص، اظهار کرد: رایزنی در این خصوص ادامه دارد؛ اما هنوز به نتیجه کامل نرسیده است.

وی با بیان اینکه بایستی یک نهاد در کشور به عنوان کارفرما موضوعات را تأیید کند که کسی جز شرکت مترو نیست و باید تفویض اختیار به مترو که هم تخصص دارد و هم می‌خواهد از این وسائل بهره‌برداری کند، صورت گیرد، اظهار کرد: وزارت کشور کارفرمایی است که قرارداد خرید واگن‌ها را دارد و دو روز گذشته با آقای وحیدی وزیر کشور در این خصوص صحبت کردم و امیدوارم هرچه سریع‌تر این موضوع عملیاتی شود.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا وزیر کشور مدتی را برای حل این موضوع مشخص کرده یا خیر؟ گفت: آقای رئیسی از وزارت کشور خواست که سریع‌تر این موضوع حل و فصل شود و امیدواریم شاهد حل هرچه سریع‌تر این موضوع باشیم.

چمران بیان کرد: وزارت کشور درست می‌گوید اما باید به نهادی که می‌خواهد از این دستگاه‌ها استفاده کند و تخصص لازم را نیز دارد تفویض شود.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به ادامه‌دار بودن مشکلات ورود واگن‌ها و اتوبوس‌های برقی تصریح کرد: علی‌رغم اینکه قراردادهای این موارد از ماه‌ها پیش بسته شده اما متاسفانه ما در داخل کشور برای ورود واگن‌های مترو و اتوبوس‌ها با موانعی روبرو شده‌ایم.

مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران با اشاره به ادامه‌دار بودن مشکلات ورود واگن‌ها و اتوبوس‌های برقی تصریح کرد: علی‌رغم اینکه قراردادهای این موارد از ماه‌ها پیش بسته شده اما متاسفانه ما در داخل کشور برای ورود واگن‌های مترو و اتوبوس‌ها با موانعی روبرو شده‌ایم.

چمران تصریح کرد: این موانع مربوط می‌شود به مجموعه وزارت کشور البته نه خود وزیر کشور بلکه زیرمجموعه‌های این وزارتخانه که جلوی ورود اتوبوس‌ها و واگن‌ها گرفته شده است و جالب است که فرد مسئول در وزارت کشور خود را کارفرما می‌داند و می‌گوید مطابق قانون جلوی این کار را گرفته است و قاعدتا این ممانعت و اختلال در ورود واگن‌های مترو و اتوبوس ضررش به مردم می‌رسد و نفعش به ... و این درحالی است که مردم هر روز مشکلاتی را در ارتباط با حوزه حمل و نقل عمومی دارند و امیدواریم این مسئله هرچه سریعتر برطرف شود.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها