|
کدخبر: 324174

بلیت اتوبوس/شهرداری تهران/خودرو فرسوده

برقی سازی خودرو / افزایش اتوبوس ها در دستورکار است

آنطور که معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران گفته است، خودروهای برقی نقش مهمی در کنترل آلودگی هوای تهران دارد.

اقتصاد برقی سازی خودرو / افزایش اتوبوس ها در دستورکار است

ورود خودروهای برقی و به طور کل، برقی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی، می تواند نقش بسیار مهمی در کاهش و کنترل آلودگی هوا داشته باشد.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران تأکید کرد: حرکت در مسیر برقی‌سازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی با هدف کاهش آلودگی‌ و استفاده از سوخت‌های فسیلی حرکتی نوین در عرصه مدیریت شهری است.

لطف ا.. فروزنده معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با اشاره اینکه برقی سازی حمل و نقل عمومی در پایتخت یک اقدام ماندگار در تاریخ شهر و شهرداری است  گفت: با برقی سازی شبکه حمل و نقل در  پایتخت، ظرفیتی فراهم می شود که خودروسازان داخلی نیز به سمت برقی سازی سوق داده شوند.

 فروزنده به جایگزینی خودروهای سوخت فسیلی در راستای کاهش آلودگی هوا اشاره و اظهار کرد: قرارداد اتوبوس برقی، موتورسیکلت برقی، خودروی تاکسی سواری با سوخت انرژی نو، همگی در راستای برقی‌سازی شبکه حمل ونقل عمومی در پایتخت شکل گرفته است.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با اشاره به اینکه از سال ۱۴۰۰ به دنبال افزایش اتوبوس در شبکه ناوگان حمل و نقل عمومی بودیم، اظهار کرد: در حال حاضر با ظرفیتی که مجموعه کارخانه های اتوبوس سازی داخلی دارند و در راستای حمایت از تولید داخلی، توانستیم تفاهم نامه حدود ۲۰۰۰ اتوبوس گازوئیلی و ۵۰۰ اتوبوس برقی را منعقد کنیم.

 معاون شهردار تهران ادامه داد: نحوه قراداد با چینی ها در سه مرحله خلاصه می شود، که در مرحله اول واردات به تعداد مشخص شده، در مرحله دوم تشکیل یک کنسرسیوم با یک تولید کننده داخلی با حمایت شهرداری تهران است که در واقع قطعات وارد کشور شده و مونتاژ می شود و در نهایت در مرحله سوم انتقال تکنولوژی صورت خواهد گرفت.

فروزنده گفت: همچنین چینی ها پذیرفتند که در کشور سرمایه گذاری کنند که نمونه موفق آن واگن سازی می باشد؛ هم اکنون ۵۰ در صد واگن ها داخل ساخته می شود. در این خصوص می توان به یکی از بخش مهم و پیچیده و قطار تحت عنوان بوژی واگن اشاره کرد.

بنا براعلام  روابط عمومی معاونت مالی و اقتصاد شهری، معاون شهردار تهران در پایان تصریح کرد: در زمینه گسترش ناوگان حمل و نقل عمومی نگاه ما محدود به شهر تهران نیست و سرویس‌دهی به تمام کلان‌شهرها و حتی شهرهای کوچک‌تر را هم مدنظر داریم. ما معتقد هستیم راه‌حل حرکت به سمت هوای پاک، جایگزینی تکنولوژی و برقی‌سازی حمل و نقل عمومی در سراسر کشور است.

توسعه حمل ونقل عمومی برقی سهم بسزایی در کاهش آلودگی شهر دارد، از این رو با توجه به افزایش آلایندگی ها در کلان شهرها، مصرف سوخت و ضرورت ارتقای ایمنی، دولت به این نتیجه رسیده است که با استفاده از تکنولوژی و فناوری های نوین، به سمت نوسازی ناوگان با خرید خودروهای برقی گام بردارد.

به روزرسانی ناوگان حمل ونقل عمومی و مناسب سازی آن ها متناسب با شرایط امروز شهرها از برنامه های مدیریت شهری در تمام شهرهای دنیا به ویژه کلان شهرها است، البته کشورهای توسعه یافته گام های مؤثری در این راستا برداشته اند و عزم خود را برای دستیابی به توسعه پایدار جزم کرده اند، چراکه سرآغازی برای تحول در حمل ونقل شهری است.

  • طبا ارسالی در

    یه کار اشتباه انجام دادید حالا خدا میدون ه به چه دلیل !!!!! الان هم یکی یکی معاون ان زاکانی شدن کارشناس محیط زیست !!! این کار ماندگار رو هم چند ماه دیگه نتیجه اش رو می‌بینیم و نبود قطعات و زیر ساخت‌های مناسب و .... که تمام این ناوگان خریداری شده بدون مطالعه رو زمین‌گیر میکنه و این آقایون هم اگر باشند، شروع می‌کنند به توج یه و دلایل دوزاری که تحریم هستیم و فلان و بیسار و .....ضمناً سابقه بد چین هم معل ومه و تنها همون فاز فروش رو انجام میده و امکان نداره تکنولوژی به آقایون بده و بر ای تعمیرات و قطعات یدکی جوری اینا رو واب سته میکنه که خودشون این ناوگان رو مینداز ن دور و خلاص !!!!!!

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها