|
کدخبر: 322669

خودرو برقی / بازار خودرو / تولید خودرو

رونمایی از این خودرو برقی جذاب / منتظر ورود خوردو برقی باشیم ؟

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره زمان ورود خودروهای برقی به تهران اظهار داشت: فرآیند ثبت سفارش مربوط به قرارداد با چین در هفته جاری با حمایت دولت در حال انجام است و امیدواریم تا بهار سال آینده بتوانیم بخش اول از این خودروها را وارد کشور کنیم.

اقتصاد رونمایی از این خودرو برقی جذاب / منتظر ورود خوردو برقی باشیم ؟

در حاشیه آئین رونمایی از جدیدترین خودروهای برقی ناوگان حمل و نقل شهر تهران، محسن هرمزی در جمع خبرنگاران حاضر، درباره قرارداد شهرداری تهران در حوزه برقی‌سازی اظهار نظر کرد. او اعلام کرد که در این قرارداد، دو محور اصلی پیگیری شده است. بخشی از آن مربوط به خرید ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس از تولیدکنندگان داخلی است. همچنین، اعلام کرد که ۵۰۰ دستگاه از این اتوبوس‌ها به صورت برقی توسط شرکت مبنا و شتاب تولید خواهند شد.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه بر این اساس امروز شاهد رونمایی از اولین نمونه خودروهایی هستیم که با کمک دولت قرارداد آن در چین منعقد شد، اظهار کرد: امید داریم که از محل این قرارداد ورود ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس، ۱۰ هزار دستگاه ون، ۲۷هزار و ۵۰۰  دستگاه تاکسی و بیش‌از ۱۵۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی را نهایی کنیم.

به گفته وی، کار ثبت سفارش مربوط به قرارداد چین در هفته جاری با کمک دولت انجام می‌شود و امیدواریم بتوانیم در بهار سال آینده نخستین بخش از این خودروها را وارد کشور کنیم.

هرمزی در مورد زمان تحویل این وسایل نقلیه برقی با بیان اینکه  از ابتدای سال جدید عملیات تأمین اتوبوس و تاکسی های برقی به ۶ ماه و ون‌های برقی به ۱۰ ماه زمان نیاز دارد، افزود: با کمک ویژه دولت ۲۰ درصد پیش پرداخت اولیه مورد نیاز برای این قرارداد آماده است و منتظر ضمانت‌نامه‌های طرف چینی هستیم.

وی همچنین درباره تأمین برق این وسایل نیز گفت: کسی منکر اینکه در حوزه برق مشکلاتی داریم نیست؛ اما همتی که وزارت صمت و وزارت نیرو دارند مشکل برق را حل خواهد کرد، ضمن اینکه این خودروها نیز شب شارژ هستند و شهرداری تهران نیز با تدابیری به‌دنبال کاهش اضافه‌بار برق است.

خودروهای برقی همچنین از تکنولوژی‌های پیشرفته و هوشمند استفاده می‌کنند. آن‌ها معمولاً دارای سیستم‌های هوشمند ناوبری، صفحه نمایش لمسی، اتصال به اینترنت و قابلیت اتوماسیون هستند. همچنین، با پیشرفت در زمینه باتری‌ها، مسافت‌های قابل قبولی را می‌توان با یکبار شارژ باتری طی کرد.

در ایران نیز، با توجه به نیاز به کاهش مصرف سوخت و بهبود کیفیت هوا، حضور خودروهای برقی در بازار در حال افزایش است. این خودروها تحت لیسانس شرکت‌های خارجی و یا به صورت محلی تولید می‌شوند. با توجه به تحریم‌های بین‌المللی و محدودیت‌های مالیاتی، همچنین تامین زیرساخت‌های لازم برای شارژ خودروهای برقی، همچنان چالش‌هایی در راه رشد و پذیرش این خودروها در ایران وجود دارد.

خودروهای برقی در دهه اخیر به طور چشمگیری در صنعت خودروسازی جهان به رشد و گسترش رسیده‌اند. خودروهای برقی، با استفاده از موتورهای الکتریکی و باتری‌های قدرتمند، به جای استفاده از سوخت‌های فسیلی، از انرژی الکتریکی برای حرکت و عملکرد خود استفاده می‌کنند. این خودروها باعث کاهش مصرف سوخت، کاهش آلودگی هوا و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای می‌شوند، که از لحاظ محیط زیستی بسیار مفید هستند.

منبع: ایسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها