|
کدخبر: 324160

بلیت هواپیما

قیمت بلیت هواپیما / افزایش قیمت در راه است؟

طبق گفته های رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، افزایش قیمت بلیت هواپیما در راه است.

اقتصاد قیمت بلیت هواپیما / افزایش قیمت در راه است؟

هواپیما یکی از وسایل حمل و نقل است که همواره قیمت بلیت بسیار زیادی داشته است و فقط افرادی با درآمد بالا می توانند برای سفرهای خود از آن استفاده کنند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: پیشنهاد افزایش قیمت بلیت هواپیما در شورای عالی هواپیمایی مطرح شده و تا ۲ هفته آینده این افزایش اعمال خواهد شد.

محمد محمدی‌بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اظهار کرد:‌ دیروز در جلسه دیوان عدالت اداری نظرهای کارشناسی برای تعیین وضعیت قیمت‌گذاری بلیت هواپیما مطرح شد.

وی افزود:‌ پیشنهاد ارائه شده به دیوان، رعایت ماده ۶ قانون هواپیمایی کشوری است یعنی شورای عالی هواپیمایی در تعیین نرخ مشارکت داشته باشد.

وی با بیان این‌که تا دو هفته آینده، قیمت نهایی بلیت هواپیما مشخص می‌شود، تصریح کرد: پیشنهاد افزایش قیمت از مجرای شورای عالی هواپیمایی مطرح شده و چنانچه تا آن زمان رأی دیوان عدالت اداری صادر شود تعیین قیمت‌ها از طریق ستاد تنظیم بازار انجام نمی‌شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری بیان کرد: چنانچه این رأی اعلام نشود، قیمت بلیت هواپیما بر اساس تصمیم شورای عالی هواپیمایی تعیین تکلیف می‌شود.

درپی انتشار خبر افزایش قیمت بلیت هواپیما تا دو هفته دیگر، سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد که قید زمانی دو هفته‌ای برای تغییر قیمت بلیت صحت ندارد و تصمیم‌گیری برای قیمت بلیت منوط به جلسه ستاد تنظیم بازار است.

جعفر یازرلو - سخنگوی سازمان هواپیمایی، توضیح داد: قید زمانی دو هفته‌ای برای تغییر قیمت بلیت تکذیب می‌شود. این موضوع منوط به طی مراحل قانونی و تصمیم‌گیری ستاد تنظیم بازار است و کسی نمی‌تواند زمان قطعی قیمت‌گذاری جدید بلیت پروازهای داخلی را مشخص کند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: جلسه شورای عالی هواپیمایی با حضور شرکت‌های هواپیمایی تشکیل و قیمت بلیت هواپیما هم تعیین شده که این تغییر را به ستاد تنظیم بازار ارسال کردیم اما باید دید ستاد تنظیم بازار چه تصمیمی خواهد گرفت زیرا هرگونه تغییر قیمت باید با تایید و ابلاغ ستاد تنظیم بازار باشد. کما اینکه سال گذشته شرکت‌های هواپیمایی خواستار افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت بلیت بودند اما ستاد تنظیم بازار با افزایش ۲۹ درصدی موافقت کرد.

به گزارش ایسنا، روز گذشته محمد محمدی‌بخش - رئیس سازمان هواپیمایی کشوری - درباره تصمیم گیری برای تعیین قیمت جدید بلیت هواپیما  گفته بود: درباره قیمت بلیت رای دیوان عدالت اداری مبنای تصمیم گیری خواهد بود و منتظر تعیین تکلیف دیوان عدالت اداری هستیم و برای سال ١۴٠٣ قیمت‌ها تعیین شده که اگر تصویب شد اعلام خواهد شد.

این مساله موجب شده که برخی از رسانه‌ها از افزایش قیمت بلیت هواپیما در روزهای آینده خبر دهند؛ با وجود این همانطور که سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرده، افزایش قیمت بلیت هواپیما منوط به رای دیوان عدالت اداری و ستاد تنظیم بازار است؛ در حالی که از سوی ستاد تنظیم بازار هنوز تصمیمی برای افزایش قیمت بلیت گرفته نشده است.

چندی پیش، جعفر یازرلو سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری، گفت: در تیرماه ۱۴۰۰ و با اعمال محدودیت ۶۰ درصدی صندلی پرواز‌ها در زمان شیوع بیماری کرونا، نرخ بلیت نسبت به نرخ نامه ۱۳۹۹، ۴۰ درصد افزایش یافت. متعاقباً در آذرماه ۱۴۰۰ و با رفع محدودیت فاصله گذاری اجتماعی در پروازها، شورای عالی هواپیمایی کشوری شرکت‌های هواپیمایی را به کاهش نرخ‌ها به میزان ۱۵ درصد موظف کرد.

منبع: برنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها