|
کدخبر: 324114

کرایه تاکسی/کرایه تاکسی اینترنتی/تاکسی اینترنتی

گران شدن کرایه تاکسی / این ماه پول بیشتری باید پرداخت کنید

یک عضو شورای شهر تهران اعلام کرده است که از اول اردیبهشت، کرایه تاکسی گران خواهد شد.

اقتصاد گران شدن کرایه تاکسی / این ماه پول بیشتری باید پرداخت کنید

جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران، اعلام کرده است که افزایش نرخ کرایه تاکسی از اول اردیبهشت اعمال خواهد شد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران ضمن اشاره به اینکه بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران افزایش نرخ کرایه تاکسی باید از اول اردیبهشت ما اعمال شود، گفت: شهروندان می‌توانند در صورت برخورد با چنین مواردی با سامانه ۱۳۷ تماس بگیرند.

سیدجعفر تشکری هاشمی درباره این موضوع که برخی از رانندگان تاکسی پس از پایان تعطیلات نوروز کرایه‌ها را افزایش داده‌اند، گفت: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران افزایش نرخ کرایه تاکسی باید از اول اردیبهشت اعمال شود و اگر رانندگان تاکسی در این مورد تخلفی داشتند وظیفه واحد‌های نظارتی شهرداری است که به آن رسیدگی کنند، شهروندان نیز می‌توانند در صورت برخورد با چنین مواردی با سامانه ۱۳۷ تماس بگیرند و این سامانه موظف است که به اینگونه مسائل رسیدگی و به سازمان‌های مربوطه از جمله شرکت واحد و سازمان تاکسیرانی گزارش دهد تا آن‌ها با تخلف‌های احتمالی برخورد کنند.   

وی همچنین درباره این موضوع که با توجه به گرم شدن هوا تعدادی از رانندگان تاکسی برای روشن کردن کولر درخواست کرایه اضافه از مسافران می‌کنند، بیان کرد: ما برای شرایط خاص مثل زمانی که تراکم ترافیک زیاد است و یا اینکه وضعیت جوی نامساعد است، افزایش نرخ کرایه‌ها را در نظر گرفتیم و از این رو رانندگان نباید به هر بهانه‌ای از جمله روشن کردن کولر کرایه تاکسی را افزایش دهند و امیدواریم دیگر شاهد چنین مسائلی نباشیم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران افزود: امسال مطابق نرخ تورم رسمی نرخ کرایه‌ها را افزایش دادیم و علاوه بر آن برای شرایط خاص نیز مواردی را در نظر گرفتیم و امیدواریم رانندگان تاکسی از این افزایش راضی باشند و بر اساس آنچه مطابق عرف خدمت‌رسانی به مردم است، عمل کنند.

چندی پیش، سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی لایحه کرایه ناوگان حمل و نقل عمومی و با بیان اینکه جلسات مختلفی برای بررسی نرخ کرایه برگزار شد، گفت: در جلسات کمیسیون نرخ ورودیه در مترو داخل تهران تنها ۱۶ درصد افزایش دادیم که با نرخ تورم فاصله زیاد دارد و به ازای هر کیلومتر فقط تا سقف ۳۰ کیلومتر نرخ محاسبه می‌شود و از ۳۰ کیلومتر بیشتر تردد کند، نرخ محاسبه نمی‌شود.

وی افزود: بر این اساس نرخ بلیت تک سفر که فعلا ۳۳۰۰ تومان است، برای سال آینده حداکثر مبلغ ۴۳۰۰ تومان خواهد شد و در مورد خطوط حومه برای پرند و هشتگرد نیز افزایش ۳۰ درصدی نرخ را در نظر گرفتیم.

تشکری هاشمی درباره بهای بلیت اتوبوس با بیان اینکه برای مبلغ ورودیه در اتوبوس تندرو و عادی ۲۲ درصد افزایش پیش بینی کردیم و به ازای هر کیلومتر پیمایش برای اتوبوس‌های تندرو ۲۰ درصد افزایش و برای اتوبوس‌های عادی ۴۰ درصد افزایش داده شد، گفت: پس اگر بگویم که در حوزه اتوبوس چند درصد رشد داریم به طور میانگین قیمت تمام شده در اتوبوس تندرو ۲۱ درصد و اتوبوس عادی ۳۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۲ رشد خواهند داشت و در مورد اتوبوس‌های ارائه خدمات دربستی ۴۰ درصد رشد در نظر گرفته شده است

منبع: میزان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها