|
کدخبر: 324079

پیش‌فروش بلیط / بلیط قطار / قیمت بلیط قطار

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری مشخص شد

پیش فروش بلیت قطارهای مسافری بین شهری برای بازه زمانی ۱ تا ۳۱ اردیبهشت از روز سه شنبه ۲۱ فروردین شروع خواهد شد.

اقتصاد زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری مشخص شد

پیش فروش بلیت قطارهای بین شهری برای اردیبهشت ماه در کلیه محورها (مسیرهای رفت تا تاریخ ۱۴۰۳/۲/۳۱ و مسیرهای برگشت تا تاریخ ۱۴۰۳/۳/۱) ، از ساعت ۸ صبح روز سه شنبه ۲۱ فروردین، صرفا از طریق سکوهای مجاز فروش اینترنتی بلیت از سر گرفته خواهد شد.

همچنین پیش فروش حضوری بلیت های این بازه زمانی از ساعت ۱۱ روز سه شنبه ۲۱ فروردین، از طریق مراکز مجاز فروش حضوری و از میان بلیت های باقی مانده انجام می پذیرد.

پیش فروش بلیت قطارهای مسافری حومه ای برای بازه زمانی ۱ تا ۳۱ اردیبهشت نیز از ساعت ۸ صبح روز شنبه ۲۵ فروردین آغاز می شود.

شایان ذکر است بلیت قطارهای حومه ای در مسیرهای رفت و برگشت تهران_قم، تهران_جمکران، زاهدان_خاش، مشهد_سرخس و تبریز_جلفا فقط در آدرس اینترنتی ticket.rai.ir به فروش میرسد.

هموطنان برای کسب اطلاعات بیش‌تر می‌توانند به صورت شبانه‌روزی با سامانه اطلاع‌رسانی راه‌آهن به شماره ۰۲۱۵۱۴۹ تماس بگیرند یا به پایگاه اینترنتی rai.ir مراجعه نمایند.

 عبور مسافران نوروزی راه‌آهن از یک میلیون نفر

مدیرعامل راه‌آهن گفت: تعداد مسافران راه آهن در نوروز۱۴۰۳ به بیش از یک میلیون نفر رسید.

سید میعاد صالحی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن گفت: در طرح نوروزی ۱۴۰۳ راه آهن جمهوری اسلامی ایران، تا هشتم فروردین بیش از یک میلیون مسافر توسط قطار جابه‌جا شده‌اند.

وی افزود: با تمهیدات فراهم شده، در طرح نوروزی ۱۴۰۳ راه آهن که تا ۱۷ فروردین ادامه خواهد داشت، مجموعاً یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفر خواهند توانست از طریق شبکه ریلی به مقاصد خود سفر کنند.

 اولین پرداخت تهاتر نفتی به حساب راه‌آهن واریز شد

سیدمیعاد صالحی، درباره نخستین واریزی به حساب شرکت راه‌آهن از محل استجازه رهبری، اظهار داشت: پس از ۲ سال و نیم پیگیری مستمر  نخستین واریزی از محل استجازه رهبری برای تهاتر نفت به‌حساب شرکت راه‌آهن واریز شد که این واریزی‌ها در سال جدید مستمر خواهد بود. این موضوع باعث خواهد شد تا مردم نوسازی ناوگان را چه در حوزه مسافری و چه در حوزه باری به چشم ببینند.

معاون وزیر راه با اشاره به تلاش شبانه‌روزی پرسنل راه‌آهن در ایام نوروز گفت: همکاران من در راه‌آهن و شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی، بدون تعطیلی حتی در لحظه سال‌ تحویل و روز اول عید، پای‌کار هستند تا مسافران نوروزی در رفاه و آسایش، سفری ایمن داشته باشند .

صالحی افزود: در ایام نوروز ۱۴۰۳ یک میلیون و ۷۵۰هزار مسافر با قطار جابه‌جا خواهند شد که برای جابه‌جایی این حجم مسافر تمهیدات ویژه‌ای از قبل فراهم شده است؛ از جمله اینکه بلیت مسافران نوروزی در ۲۵ سکوی اینترنتی و تارنمای شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی عرضه شد تا مردم دسترسی بهتری داشته‌اند و همچنین خلاف بخش‌های دیگر حمل‌ونقل، بلیت قطار هیچ افزایش قیمتی نسبت به سال گذشته نداشت.

مدیرعامل راه‌آهن همچنین از به‌روزرسانی ایستگاه‌ها در زمینه احداث پله‌برقی، سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌ها برای خدمات‌رسانی بهتر به مسافران ریلی خبر داد.

منبع: ایلنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها