|
کدخبر: 257500 فاطمه صفری

مدیر روابط عمومی راه آهن در گفت وگو با گسترش نیوز عنوان کرد؛

پیش فروش بلیط قطار به پایان رسید / فعلا افزایش قیمت نداریم

مدیر روابط عمومی راه آهن در رابطه با افزاش قیمت‌ها به گسترش نیوز می‌گوید: تا کنون نه تنها هیچ افزایش قیمتی اعمال نشده، بلکه پیش فروش بلیط‌ها نیز به پایان رسیده است.

راه و مسکن پیش فروش بلیط قطار به پایان رسید / فعلا افزایش قیمت نداریم

روزهای گذشته خبر افزایش تعرفه‌های بلیط قطار منتشر شد، خبری مبنی بر« با تفاهم معاونت حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نرخ بلیت قطار، نرخ حمل‌ونقل مسافر، نرخ کرایه حمل بار و تعرفه‌های بندری بین بین ۲۵ تا ۴۵ درصد افزایش یافت.» منشر شد. این خبر در حالی منتشر شد که مسافران فعلی قطار بیشتر از قشر متوسط جامعه هستند حالا با افزایش نسبتا دو برابری نرخ بلیط قطار آن هم در استانه تعطیلات عید فطر آیا قید سفر را می‌زنند؟صادق سکری، مدیر روابط عمومی راه آهن در رابطه با افزاش قیمت‌ها به گسترش نیوز می‌گوید: تا کنون نه تنها هیچ افزایش قیمتی اعمال نشده، بلکه پیش فروش بلیط‌ها نیز به پایان رسیده است.

سایه سنگین کرونا بر سر شرکت های مسافربری

او با اشاره به اینکه کرونا تاثیر منفی بر شرکت‌های حمل‌ونقل داشت در این زمینه توضیح داد: طی دو سال اخیر با شیوع ویروس کرونا شرکت‌های مسافری هزینه‌های گزافی را متحمل شدند به طوری که بدون تعدیل نیروی انسانی به کار خود ادامه داده و در دوسال اخیر هیچ افزایش قیمتی نداشته‌اند.

وی اضافه کرد: بلیط‌های پیش فروش تا تاریخ ۳۱ اردیبهشت ماه به پایان رسیده است و ظرفیت آنها به اتمام رسیده است. این در حالی است که سازمان حمایت افزایش قیمت‌ها را ابلاغ کرده بود.

مدیر روابط عمومی راه آهن با اشاره به رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی شرکت های مسافری در این زمینه توضیح داد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تمامی شرکت ها پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده و تنها از ۵۰ درصد ظرفت استفاده می‌کنند، که اکنون با بهبود وضعیت کرونا ۸۰ درصد واگن‌های قطار مورد استفاده قرار می‌گیرد. این رویه تنها در صورتی که خانواده‌ای کوپه دربستی بخواهد تغییر می‌کند و اجازه خرید تمامی صندلی‌ها داده می‌شود.

در صورت بروز تخلف شکایت کنید

اما سوال اینجاست که آیا افزایش ۴۵ درصدی نرخ بلیط‌ها امکان‌پذیر است؟ مدیر روابط عمومی راه آهن در این زمینه توضیح می‌دهد: به احتمال زیاد افزایش تعرفه‌ها ۴۵ درصدی نخواهد بود، ضمن آنکه شرکت‌های مسافری دو سال است که هیچ گونه افزایش قیمتی نداشته‌اند و با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی به فعالیت خود ادامه داده‌اند.

با نگاهی به سایت علی بابا و سایر سایت‌های فروش بلیط قطار متوجه می‌شویم با نزدیکی به تعطیلات یا اخر هفته قیمت‌ها سیر صعودی به خود می‌گیرند مدیر روابط عمومی راه آهن در رابطه با این موضوع اضافه کرد: قیمت‌ها مشخص است و شرکت‌ها اجازه تغییر قیمت‌ها را ندارند. اما مسئله‌ای که وجود دارد آن است که این شرکت قطار با رتبه‌بندی‌های متفاوت دارد به همین دلیل تغییر نرخ را شاهدیم. اما در صورتی که قیمت‌ها بدون ابلاغیه بالا و پایین شود می‌توان با شماره گیری ۵۱۴۹ از خاطیان شکایت کرد و آن را مورد پیگرد قرار داد.

خبرنگار: فاطمه صفری

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها