|
کدخبر: 324076

اختصاصی گسترش نیوز؛

قیمت فوق لاکچری زعفران / حقوق ۴ روز معادل ۳ گرم زعفران شد!

در این گزارش به بررسی قیمت زعفران در بازار پرداخته ایم.

اقتصاد قیمت فوق لاکچری زعفران / حقوق ۴ روز معادل ۳ گرم زعفران شد!

یکی از گران ترین و خوش رنگ و عطر ترین خشکبار تمام دنیا، زعفران نام دارد. زعفران ایرانی طرفداران بسیاری دارد و به کشورهای زیادی صادر می شود. زعفران ایران به کشورهایی مانند امارات، کویت، ایتالیا، آلمان و بسیاری دیگر از کشور ها صادر می شود. برای همین باید گفت که زعفران ایرانی در تمام پنیا شناخته شده است و به عنوان یکی از معروف ترین سوغات کشورمان محسوب می شود. باید اشاره کرد که سالانه میزان ۳۳۰ تن زعفران در بازار جهانی مبادله می شود که رقمی معادل ۸ میلیارد دلار است. لازم به ذکر است که میزان ۳۱۰ تن از این مقدار را ایران تولید می کند اما تنها ۴۰۰ میلیون دلار نصیب ایران می شود.

زعفران-کاسه ای

زعفران، خواص بسیاری دارد که از جمله آن کمک به کاهش وزن و کاهش سطح قند خون است. همچنین می تواند خطر بروز بیماری های قلبی را کاهش دهد. زعفران به دلیل آنکه قیمت بسیار بالیی دارد، کم تر در غذا استفاده می شود و اگر هم استفاده شود، مقدار آن بسیار اندک است.

به گزارش گسترش نیوز، با گشت کوتاهی در فضای مجازی متوجه قیمت زعفران در بازار شدیم. بسیاری از سایت ها زعفران را به صورت بسته بندی های کوچک به فروش می رسانند و عده ای دیگر نیز زعفران کیلویی دارند. در یکی از سایت های فروش مواد غذایی، هر بسته زعفران یک گرمی ۲۲۹ هزار تومان به فروش می رسد و ۴ گرمی آن ۷۴۲ هزار تومان قیمت دارد.

زعفران یک گرمی

زعفران-سحر

زعفران-نفیس گران

زعفران-نفیس-گران

بسیاری از برند ها قیمت های خاص خود را دارند و به علت مطرح بودن در میان مردم، خودشان قیمت گذاری انجام می دهند. به عنوان مثال، یکی از برند های خاص، هر ۴ گرم زعفران را با قیمت یک میلیون و ۱۲۳ هزار تومان به فروش می رساند.

 

زعفران

قیمت

زعفران ۴ گرمی

۵۶۴،۰۰۰

زعفران یک گرمی

۱۳۱،۰۰۰

زعفران ۳ گرمی

۴۷۱،۰۰۰

زعفران ۶۰۰ گرمی

۷۰،۰۰،۰۰۰

زعفران ۴۰۰ گرمی

۴۶،۸۶۳،۰۰۰

زعفران ۲۰۰ گرمی

۲۳،۵۰۰،۰۰۰

بسته بندی های دیگر زعفران با قیمت بالا تری فروخته می شود. برای مثال بسته های ۵۰۰ گرمی با قیمت ۷۱ میلیون تومان و بسته های ۲۵۰ گرمی با قیمت ۳۶ میلیون تومان فروخته می شود. همچنین زعفران بسته بندی شده با وزن ۱۶  گرم ۲ میلیون و ۵۵۵ هزار تومان قیمت دارد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها