|
کدخبر: 324061

بازار رمز ارز / بازار ارز دیجیتال / ارز دیجیتال

اتفاقی عجیب برای ارز دیجیتال اتریوم / منتظر خبرهای جذاب آلت کوینی باشیم؟

در طی هفته گذشته، ارزش کل دارایی‌های قفل‌شده (TVL) در شبکه لایه ۲ صرافی اختصاصی کوین‌بیس به نام بیس (Base)، با تجربه افزایش ۱۳.۲ درصدی، از مبلغ قابل توجهی ۴ میلیارد دلار عبور کرده است.

اقتصاد اتفاقی عجیب برای ارز دیجیتال اتریوم / منتظر خبرهای جذاب آلت کوینی باشیم؟

در عین این که ، ارزش کل دارایی‌های قفل‌شده در شبکه‌های لایه ۲ برتر اتریوم، از جمله اپتیمیسم، آربیتروم، استارک‌نت و بلاست، در حال کاهش است. بررسی داده‌های ارائه شده توسط پلتفرم L2BEAT نشان می‌دهد که بیس در حال حاضر به عنوان سومین شبکه لایه ۲ بزرگ اتریوم از نظر ارزش کل دارایی‌های قفل‌شده قرار دارد.

این شبکه با عملکرد قابل‌توجه خود از بلاست در جایگاه چهارم با ۱.۴ میلیارد دلار TVL پیشی گرفته و پس از اپتیمیسم با ۷.۶۸ میلیارد دلار TVL و آربیتروم با ۱۸.۷۴ میلیارد دلار TVL، در جایگاه سوم قرار گرفته است.

اتریوم

عملکرد درخشان بیس تنها به ارزش کل دارایی‌های قفل‌شده محدود نمی‌شود. تعداد تراکنش‌های ۳۰ روزه این شبکه هم به رقم قابل‌توجه ۵۰.۳۴ میلیون رسیده که از خود اتریوم و رقیب اصلی‌اش، آربیتروم بیشتر است.

همچنین، میانگین تراکنش‌های روزانه بیس در هر ثانیه (TPS) طی یک هفته گذشته ۲۹.۷ درصد افزایش یافته و در حال حاضر، بالاتر از مجموع TPS شبکه‌های آربیتروم و اتریوم است.

در میان ثبت این موفقیت‌ها، نباید از افزایش فعالیت‌های کلاهبرداری در شبکه بیس هم غافل شد. گزارش‌ها نشان می‌دهند که حملات فیشینگ موفق در این شبکه از ژانویه تا مارس ۱۸ برابر افزایش یافته است. به همین دلیل، کاربران شبکه بیس باید همواره برای مقابله با این حملات، احتیاط لازم را به خرج دهند.

چارت

با وجود این چالش‌ها، آینده شبکه‌های لایه ۲ مانند بیس روشن به نظر می‌رسد. تمرکز اتریوم بر بهبود پردازش داده‌های تراکنش‌های لایه ۲ و همچنین، کمبودهای ذاتی این بلاکچین، فرصت‌های مناسبی را برای رشد شبکه‌های لایه ۲ فراهم کرده است.

 

منبع: رمزارزنیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها