|
کدخبر: 323939

بلیط مترو/قیمت بلیط مترو/ایستگاه مترو

وضعیت وخیم حمل و نقل عمومی / شورای شهر شاکی شد

یک عضو شورای شهر تهران نسبت به وضعیت حمل و نقل شهری تذکر دارد.

اقتصاد وضعیت وخیم حمل و نقل عمومی / شورای شهر شاکی شد

حمل و نقل شهری یکی از مهم ترین اقداماتی است که مدیریت شهری باید توجه ویژه ای به آن داشته باشد و باید تلاش کند تا خدمات به بهترین شکل به شهروندان ارائه شود.

عضو شورای شهر تهران بر لزوم ایجاد تحول در پایتخت ظرف یک سال باقی‌مانده از عمر دوره ششم مدیریت شهری تأکید کرد.

نرجس سلیمانی در دویست و بیست و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در قالب تذکری گفت: یک سال از عمر دوره ششم مدیریت شهری باقی مانده است و همین مدت کوتاه با تلاش جهادی می تواند منجر به تحول شود.

وی افزود: به رغم تصویب بودجه، اصرار شورا و تمایل شهردار برای توسعه حمل و نقل عمومی هیچ گشایش مؤثری اتفاق نیوفتاده است. در جابجایی مردم علی رغم تذکرات مکرر شاهد تحول خاصی نبودیم. به رغم قانون جوانی جمعیت، مادر دارای نوزاد و فرزند خردسال به پیاده رو مناسب سازی شده دسترسی ندارند، هرچند مناسب سازی در سطح شهر صورت گرفته باشد.

سلیمانی با بیان اینکه پله های برقی پل های عابر پیاده نیز با مشکل روبه رو هستند، اظهار کرد: گلایه های متعددی در مورد عدم کیفیت آسفالت توزیع شده در معابر فرعی داشته اند. این کیفیت نسبت به معابر اصلی و بزرگراه ها متفاوت است. با توجه به عوارضی که از مردم اخذ می شود، این حق آنهاست که خدمات را با بهترین کیفیت دریافت کنند.

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه برقی سازی وسایل حمل و نقل عمومی اقدام خوبی است اما با توجه با ناترازی انرژی در کشور قابل اجرا نیست و باید فکری به حال آن شود، گفت: به رغم وعده های مکرر و مصاحبه های زیاد هنوز به نتیجه خاصی در توسعه حمل و نقل روزمینی نرسیده ایم. دو سال است که شهرداری هر از چندگانی علاقمندی خود را به مدهای جدید حمل و نقلی مطرح می کند. باید یادمان باشد که مونوریل صادقیه با صرف هزینه های بسیار رها شد و پول مردم هدر رفت. با توجه به اینکه ممکن است برخی طرح های حمل و نقلی به دوره فعلی نرسد، باید دقت لازم را در این خصوص داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران معتقد است که نوسازی حمل و نقل عمومی سهم مهم و بسزایی در کاهش آلودگی هوای پایتخت دارد.

محمد میرزایی قمی گفت: در ایام تعطیلات نوروز بدلیل کاهش محسوس تردد خودروها و همچنین موتورسیکلت ها در شهر، شاهد رخت بستن آلودگی هوای تهران بودیم که نشان می دهد باید روی موضوع نوسازی حمل و نقل عمومی برنامه ویژه ای داشته باشیم.

وی افزود: تردد هر خودرو و یا موتورسیکلت فرسوده بالای ۳۵ تا ۴۰ درصد آلودگی تولید می کند و تصور کنید که حجم بالای خودرو و موتورسیکلت های فرسوده چه بلایی بر سر هوای تهران می آورد.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران ادامه داد: مدیریت شهری در این دوره برای نوسازی و حتی برقی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی برنامه ویژه دارد که امسال بخش زیادی از این برنامه ها اجرایی می شود و پیش بینی می شود با اجرای این بسته های نوسازی حمل و نقل عمومی شاهد کاهش روزهای ناسالم خواهیم بود.

وی با بیان اینکه تا امروز شاهد بوده ایم که هیچ روزی هوای تهران ناسالم نشده گفت: جدی گرفتن تردد خودروهای فرسوده و همچنین الزامی بودن اخذ برگه معاینه فنی بسیار امید بخش است و با همکاری پلیس راهور و همچنین شهرداری باید تلاش کرد سهم آلودگی هوای تهران را در برنامه های مختلف اعم از کوتاه و بلند مدت کاهش دهیم.

میرزایی قمی تاکید کرد: با اجرای برنامه های طراحی شده در حوزه حمل و نقل عمومی، آینده بسیار مثبت است چرا که قرار است بخش زیادی از اتوبوس و تاکسی های برقی وارد این ناوگان شود که خبر خوبی برای پایتخت نشینان خواهد بود و همه باید دست به دست هم دهیم تا وضعیت هوای پایتخت بهتر شود.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها