|
کدخبر: 320926

بلیط مترو/ایستگاه مترو/قیمت بلیط مترو

تاثیر مترو بر کاهش ترافیک / بیش از ۱۵۰ ایستگاه فعال داریم

مترو یکی از وسایل حمل و نقل مهم در پایتخت بوده که کمک بزرگی به کاهش ترافیک کرده است.

اقتصاد تاثیر مترو بر کاهش ترافیک / بیش از ۱۵۰ ایستگاه فعال داریم

مترو، این وسیله حمل و نقل ریلی، یکی از پر تردد ترین وسایلی است که روزانه شهروندان بسیاری از آن استفاده می کنند و باید گفت که نیازمند توجه ویژه ای است.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه اظهار کرد: نتایج و شاخص‌های مدل کلان نگر شهر تهران نشان می‌دهد که با ساخت خطوط جدید شبکه مترو تهران (خط ۸ تا خط ۱۱)روزانه نزدیک به ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار سفر به جمع سفرهای کنونی با این وسیله نقلیه انبوه بر اضافه خواهد شد.

محسن هرمزی، گفت: شبیه سازی‌های ترافیکی و برآوردهای صورت گرفته نشان می‌دهد که با تکمیل خطوط جدید شبکه مترو تهران، در حقیقت ۱۳۰ ایستگاه و ۱۷۵ کیلومتر مسیر ریلی به دارایی‌های فعلی این شبکه افزوده خواهد شد و این امر گرچه باعث افزایش قابل توجه مسافران مترو پایتخت می شود اما تا حدود ۱۰ درصد از ترافیک خطوط هفتگانه موجود خواهد کاست چرا که برخی شهروندان از طریق خطوط هشت تا ۱۱ به مقاصد خود دسترسی پیدا کرده و دیگر نیازی به استفاده از ایستگاه‌های فعلی نخواهند داشت؛ البته همه اینها به شرطی است که ناوگان حمل و نقلی به میزان متناسب با طول خطوط و تعداد ایستگاه‌ها فراهم شده باشد.

وی افزود: از سوی دیگر هر خط جدید بر اساس تعداد ایستگاه‌ها، بافت مسکونی یا اداری محدوده‌هایی که پوشش خواهد داد، تعداد ایستگاه‌های تبادلی با سایر خطوط و طول مسیری که طی می‌کند، به نسبت‌های مختلف مسافران متعددی را در طول روز جابجا خواهد کرد؛ مثلاً پیش بینی می شود خط هشت که از مسعودیه تا سرسبز به طول تقریبی ۵۰ کیلومتر را با ۱۰ ایستگاه تبادلی طی خواهد کرد، بیشترین حجم مسافران و متقاضیان در بین خطوط چهارگانه جدید را پذیرا باشد و روزانه تا حداکثر ۸۲۰ هزار سفر درون شهری را پوشش دهد.

هرمزی تاکید کرد: خطوط جدید شبکه مترو پایتخت در تعامل با خطوط هفتگانه موجود، نه تنها اکثر قریب به اتفاق نقاط شهر را به لحاظ ترافیکی پوشش می‌دهند بلکه تاثیر بسزایی در فراهم شدن شرایط برای عدم استفاده غیر ضرور از وسائل نقلیه شخصی ایفاء خواهند کرد و سالانه از هدر رفتن صدها میلیون لیتر سوخت‌های فسیلی که احتراق آنها مسبب ایجاد آلودگی‌های زیست محیطی است، جلوگیری به عمل خواهد آورد.

به گفته وی، درخصوص خطوط جدید شبکه مترو تهران، مطالعات مربوط به شرایط بهره برداری از هر خط نیز تا حدود زیادی پیش رفته و مسائلی از قبیل تجهیزات مکانیکال، مخابرات، تامین توان، ناوگان، تجهیزات دپو، کنترل و سیگنالینگ مورد بررسی قرار گرفته است.

ناوگان مترو تهران و حومه در هفت خط و بیش از ۱۵۰ ایستگاه فعال است.

عبدالمطهر محمدخانی، سخنگوی شهرداری تهران اعلام کرد: روزهای اخیر هر ۲ تا ۳ ساعت یک خبر کذب و شایعه علیه شهرداری و نهادهای مختلف با نزدیک شدن به انتخابات منتشر و بازار شایعات داغ و تلاش برای ناامید کردن مردم از حضور در انتخابات طبیعی است.

وی گفت: انعقاد قرارداد ۷۹۱ واگن مترو یکی از اتفاقات مهم امسال بود و بهره برداری از سه ایستگاه مترو در خط ۶ و یک ایستگاه تقاطعی در خط هفت در ایام پیش رو انجام خواهد شد.

سخنگوی شهرداری تهران همچنین از کلنگ زنی خطوط ۸، ۹ و ۱۱ مترو پس از نیمه شعبان خبر داد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها