|
کدخبر: 323934

بازار رمز ارز / بازار ارز دیجیتال / ارز دیجیتال

رمز ارزها در صدد تسخیر دنیا / بهترین صرافی های داخلی کجا هستند ؟

در حال حاضر، بازار ارزهای دیجیتال روز به روز در حال گسترش است و به دلیل وجود یک منبع مالی بزرگ، شرایط بسیار مناسبی برای رقابت در جنبه‌های گوناگون این بازار فراهم شده است.

اقتصاد رمز ارزها در صدد تسخیر دنیا / بهترین صرافی های داخلی کجا هستند ؟

بازار ارزهای دیجیتال روز به روز در حال گسترش است و به دلیل وجود یک منبع مالی بزرگ، شرایط بسیار مناسبی برای رقابت در جنبه‌های گوناگون این بازار فراهم شده است. در این راستا، صرافی‌های ارز دیجیتال نیز به عنوان مکانی برای انجام معاملات و سرمایه‌گذاری همواره در حال افزایش هستند و هر یک از آن‌ها با ارائه خدمات ویژه سعی در جذب مشتریان بیشتری دارند.

در این بین صرافی‌های ایرانی ارز دیجیتال نیز از قافله جا نمانده و به سرعت در حال ازدیاد هستند. بنابراین معامله گران و سرمایه گذاران داخلی بهتر است که با تحقیق و بررسی‌های بیشتر بهترین صرافی‌ ارز دیجیتال را پیدا کرده  تا بتوانند ارزان ترین تتر را از آن خریداری کنند. بنابراین در ادامه مطلب بیشتر با تتر آشنا شده و به معرفی چند نمونه از بهترین صرافی های ارائه دهنده تتر خواهیم پرداخت.

در واقع صرافی‌های ارز دیجیتال پلتفرم‌هایی هستند که از طریق آن‌ها امکان خرید و فروش رمز ارزهای مختلف وجود دارد و یا به عنوان ابزاری جهت مبادله ارزهای دیجیتال گوناگون مانند بیت کوین، تتر و… با یکدیگر به کار برده می‌شوند. علاوه بر این صرافی‌های ارز دیجیتال به عنوان مکانی برای مشاهده‌ی قیمت لحظه‌ای رمز ارزها بوده و کاربران آن‌ها می‌توانند دارایی‌های خریداری شده‌ی خود را در بسیاری از آن‌ها ذخیره کنند.

به طور کلی هر صرافی ایرانی ارز دیجیتال از انواع متمرکز به شمار می‌آید که تحت نظارت یک نهاد مشخص قرار دارد. بنابراین تمام امور مرتبط با صرافی و دارایی‌های آن تحت کنترل نهاد مربوطه بوده و افراد دارایی‌های خود را در کیف پول‌های مربوط به این صرافی‌ها نگه می‌دارند. بنابراین این امر به نوعی با ماهیت غیر متمرکز رمز ارزها در تضاد بوده و به عنوان یک نقطه‌ی ضعف شناخته می‌شود. با این وجود و با توجه به تحریم‌های جهانی علیه ایرانیان، صرافی‌های ایرانی به لحاظ اطمینان از عدم مسدود شدن حساب نسبت به صرافی‌های خارجی برتری دارند. در ادامه با ویژگی‌های بهترین صرافی‌های ایرانی بیشتر آشنا خواهیم شد.

تتر چیست؟

تتر نام یک استیبل کوین از دسته ارزهای دیجیتال است که به وسیله دلار آمریکا پشتیبانی می‌شود. این رمز ارز در جولای سال ۲۰۱۴ به بازار عرضه شد و پس از چند ماه به Tether تغییر نام داده شد. نام اختصاری این رمز ارز USDT بوده و در حال حاضر بیش از ۸۰ میلیارد دلار ارزش بازار دارد. به دلیل آنکه ارزش تتر همیشه برابر با یک دلار ثابت است بنابراین راه مناسبی برای حفظ ارزش دارایی در زمان ریزش بازار در مقایسه با ارزهای فیات محسوب می‌شود. استیبل کوین تتر دارای شبکه‌ی بلاک چین مخصوص به خود نبوده و بر بستر بسیاری از شبکه‌ها قابل عرضه است. کاربران ایرانی می‌توانند برای خرید تتر از طریق صرافی‌ ایرانی ارز دیجیتال اقدام کنند.

در دنیای ارزهای دیجیتال تتر به عنوان بزرگ‌ترین استیبل کوین شناخته می‌شود که تقریبا هر صرافی‌  خارجی و صرافی‌ ایرانی ارز دیجیتال این رمز ارز را در لیست خود دارند و معمولا افراد برای خرید و فروش رمز ارزها از تتر استفاده کرده و یا سود حاصله از خرید بیت کوین یا سایر رمز ارزها را به تتر تبدیل می‌کنند. تتر به دلیل آنکه نوسانات کمی را تجربه می‌کند بنابراین جایگزین مناسبی برای دلار می‌تواند باشد. در ادامه مطلب سه تا از بهترین صرافی‌های ایرانی که از طریق آن‌ها می‌توان تتر و برخی از رمز ارزهای دیگر را خرید و فروش کرد معرفی می‌کنیم.

صرافی ایرانی ارز دیجیتال نوبیتکس

یکی از بهترین و شناخته شده‌ترین صرافی‌های موجود در داخل کشور صرافی ایرانی ارز دیجیتال نوبیتکس است. این صرافی کار خود را از سال ۱۳۹۶ آغاز کرده و کاربران ایرانی می‌توانند برای انجام امور معاملاتی خود در حوزه بازار ارزهای دیجیتال از طریق این صرافی انجام دهند. نوبیتکس دارای بیشترین حجم معاملات روزانه در بین صرافی‌های ارز دیجیتال داخلی بوده و وجود بازار آزمایشی یکی از بارزترین ویژگی‌های آن به شمار می‌آید.

ویژگی‌های صرافی نوبیتکس

صرافی نوبیتکس به لحاظ امنیتی بسیار موفق عمل کرده و کاربران آن قادر به معامله بیش از ۶۳ توکن در این صرافی هستند. کارمزد معاملاتی نوبیتکس در حدود ۰.۳۵ درصد بوده و معامله گران قادراند بدون احراز هویت تا سقف ۵۰۰ هزار تومان در روز برداشت داشته باشند. از دیگر ویژگی‌های بارز این صرافی پشتیبانی ۲۴ساعته آن از کاربران به صورت ۲۴ساعته و از طریق تیکت، چت آنلاین و تماس تلفنی بوده و دارای اپلیکیشن اختصاصی خود می‌باشد. وجود کیف پول اختصاصی و امکان ترید در بازار معاملاتی (P۲P) از دیگر امکانات نوبیتکس به شمار می‌آیند. چنانچه قصد خرید تتر را دارید بهتر است بدانید که نوبیتکس معمولا نسبت به بسیاری از رقبا بهتر می‌خرد و ارزان‌تر نیز می‌فروشد.

یکی دیگر از بهترین صرافی‌های موجود در ایران صرافی ایرانی ارز دیجیتال والکس است که در سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرده و در حال حاضر بیش از ۶۰۰ هزار کاربر دارد. امنیت بالای این صرافی در کنار کارمزد ۰.۳۵ درصدی آن از مزایای والکس به شمار آمده و همچنین تعداد ۴۸ توکن در این صرافی قابل مبادله است. والکس کاربران خود را از طریق چت آنلاین و تلفنی به صورت ۲۴ساعته پشتیبانی می‌کند و امکان برداشت تا سقف ۱ بیت کوین در روز در آن وجود دارد. کاربران این صرافی می‌توانند دارایی‌های دیجیتال خود را در کیف پول اختصاصی والکس نگهداری کنند. علاقه مندانی که قصد خرید تتر را دارند بهتر است بدانند که قیمت تتر در مقایسه با سایر صرافی‌های در محدوده متوسطی قرار دارد.

صرافی ایرانی ارز دیجیتال تترلند

تترلند یکی از بهترین صرافی‌های ایرانی ارز دیجیتال است که امکان خرید و فروش تتر را برای کاربران خود فراهم ساخته است. امنیت بالا و کارمزد پایین این صرافی افراد زیادی را ترغیب به خرید و فروش تتر از این صرافی کرده است. علاوه بر تتر تعداد بیش از ۱۶۰ توکن در تتلند قابل مبادله بوده و کاربران می‌توانند از طریق چت آنلاین و تماس تلفنی در هر زمانی با تیم پشتیبانی آن ارتباط برقرار سازند.

امکان انجام معامله و تراکنش بدون احراز هویت در این صرافی وجود نداشته که نشان دهنده امنیت بالای آن است. از طرف دیگر کاربران می‌توانند از طریق اپلیکیشن اختصاصی تترلند به وسیله کیف پول اختصاصی صرافی دارایی‌های خود را نگهداری کنند. لازم به ذکر است که تترلند علاوه بر دریافت کارمزد نسبتا پایین (۰.۲۸ درصد) معمولا در پایین‌ترین قیمت نسبت به دیگر صرافی‌ها تتر را به فروش می‌رساند.

سخن پایانی

در این نوشته متوجه شدیم که صرافی‌های ایرانی جز صرافی‌های متمرکز به شمار می‌آیند که از طریق آن‌ها می‌توان به خرید و فروش تتر و یا مبادله سایر رمز ارزها پرداخت. تتر به عنوان یک استیبل کوین معمولا قیمت پایداری دارد و ارزش آن تقریبا برابر با ۱ دلار آمریکا است.

بهترین صرافی‌های ایرانی برای خرید تتر بایستی ویژگی‌های مانند امنیت بالا، کارمزد پایین و قیمت مناسب داشته باشند که در این بین صرافی ایرانی ارز دیجیتال تترلند، والکس و نوبیتکس می‌توانند گزینه‌های مناسبی باشند. در مجموع شاید بتوان در بین صرافی‌های معرفی شده صرافی ایرانی ارز دیجیتال تترلند را به عنوان بهترین صرافی ایرانی معرفی کرد.

 

منبع: عرشه آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها