|
کدخبر: 323624

بازار رمز ارز / بازار ارز دیجیتال / ارز دیجیتال

تجربه عجیب در بازار ارزهای دیجیتال / بیت کوین بازار را به رقص درآورد

بازار ارزهای دیجیتال در حال تجربه یک دوره غیرمعمول و نامعلوم است. تحلیلگران، چرخه فعلی بیت‌کوین را به عنوان بی‌سابقه‌ترین بازار گاوی در تاریخ رمزارزها توصیف می‌کنند.

اقتصاد تجربه عجیب در بازار ارزهای دیجیتال / بیت کوین بازار را به رقص درآورد

این وضعیت به دلیل افزایش ناگهانی قیمت بیت‌کوین به سطح بالاترین قیمت تاریخی آن و سپس افت ناگهانی نقدینگی به سمت بازار میم‌کوین‌ها رخ داد.

در چرخه‌های گذشته، بعد از هاوینگ، ارزش بیت‌کوین به سطح بالاترین قیمت خود می‌رسید. اما این بار، در ماه مارس، بیت‌کوین به بالاترین قیمت تاریخی خود دست یافته است و در حال حاضر تنها ۱۸ روز تا هاوینگ آن در تاریخ ۲۰ آوریل باقی مانده است.

در همین راستا، تحلیلگرانی همچون زک راینز (Zach Rynes)، حرکت سرمایه به سمت میم‌کوین‌ها را غیرمعمول می‌دانند. آن‌ها می‌گویند که در گذشته، روند صعودی با ورود سرمایه به بازار بیت‌کوین شروع می‌شد و سپس، به دیگر ارزهای دیجیتال سرایت می‌کرد. اما در این دوره، شاهد جهش ناگهانی ارزش میم‌کوین‌های جدید و قدیمی هستیم.

بر اساس داده‌های موجود، ارزش کل بازار میم‌کوین‌ها در روز اول آوریل به ۷۰ میلیارد دلار رسید که دلیل اصلی آن، افزایش قیمت توکن‌های جدیدی مانند داگ ویف هت (dogwifhat)، بوک آو میم (BOME) و توکن‌های قدیمی‌تر مثل پپه (PEPE) بوده است.

علاوه بر این، شبکه لایه ۲ کوین‌بیس به نام بیس (Base) نیز به محلی پرشور برای سرمایه‌گذاری روی میم‌کوین‌ها تبدیل شده است. توکن شبکه دیجن (DEGEN) هم که به تازگی راه‌اندازی شده، طی ماه گذشته رشدی ۲۸۰۰ درصدی را تجربه کرده است.

آنتونی ساسانو (Anthony Sassano)، مدرس اتریوم و دیگر تحلیلگران معتقدند که در روند صعودی اخیر رمزارزها، برخی ترندهای خاص، نقش پررنگ‌تری نسبت به اصول بنیادی بازار ایفا می‌کنند.

آن‌ها همچنین بر این باورند که ورود گسترده سرمایه‌گذاران خرد هنوز رخ نداده است و این بازار گاوی عجیب، تحت سلطه فعالیت‌های جامعه رمزارزها و جابه‌جایی‌های سریع پول قرار دارد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها