|
کدخبر: 319529

بازار مسکن / نهضت ملی مسکن / ساخت مسکن

خبر داغ درباره این وام مهم / دولت به یاری کارگران آمد

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: باید میزان اقساط وام‌های نهضت ملی مسکن را به گونه‌ای تنظیم کرد که با درآمد کارگران متناسب باشد، تا فشاری بر این بخش وارد نشود.

اقتصاد خبر داغ درباره این وام مهم / دولت به یاری کارگران آمد

هادی عباسی از شرایط ویژه برای پرداخت اقساط وام مسکن کارگران خبر داد و اظهار کرد: اقساط تسهیلات نهضت ملی مسکن، با در نظر گرفتن حقوق کارگران، تنظیم خواهد شد.

وی افزود: گام های بلندی در بهبود وضعیت متقاضیان نهضت ملی مسکن با پلکانی کردن اقساط تسهیلات نهضت ملی مسکن برداشته شده است به گونه ای که طبق مصوبه بانک مرکزی کسانی که مایل هستند به صورت پلکانی اقساط خود را پرداخت کنند شرایط خاصی برای آنها طراحی شد به نحوی که در دو سال اول قسط این تسهیلات پنج میلیون و ۹۰۰هزار تومان باشد و از سال سوم قسط ها افزایش پیدا کند.

عباسی بیان کرد: در حال حاضر پرداخت هزینه ها به گونه ای است که کارگرانی که نهضت ملی مسکن را دریافت می‌کنند بتوانند اقساط آن را پرداخت کنند و این گام بسیار بزرگی بود که در سیستم بانکی انجام شد. تمام تلاش وزارت راه و شهرسازی بر این بوده است که نرخ سود تسهیلات و میزان اقساط تسهیلات نهضت ملی مسکن به گونه ای باشد که متناسب باحقوق کارگران باشد تا فشاری بر این بخش وارد نشود.

وی درباره پرداخت اقساط وام مسکن کارگران تاکید کرد: تمام تلاش خود را انجام می دهیم تا نرخ سود تسهیلات کاهش یابد و اقساط آن متناسب با درآمد و حقوق کارگران باشد در نتیجه در دوسال اول اقساط این تسهیلات حدود ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان باشد که تقریبا بخشی از حقوق آنها را در برمی‌گیرد.

وام- ازدواج- فرزندآوری

اهمیت تخصیص تسهیلات به کارگران

تخصیص تسهیلات به کارگران اهمیت بسیاری دارد، زیرا این اقشار جامعه به عنوان یکی از گروه‌های ضعیف و آسیب‌پذیر شناخته می‌شوند و نیازمندی‌های خاصی دارند. این اقدام می‌تواند به بهبود شرایط مسکن و افزایش امنیت مالی آنان کمک کند. به علاوه، تسهیلات مسکن می‌تواند نقش مهمی در تحرک اقتصادی و رشد اجتماعی ایفا کند، زیرا این اقشار با داشتن مسکن مناسب، از ثبات و آرامش بیشتری برخوردار می‌شوند که به نوبه خود برای توسعه همه‌جانبه جوامع موثر است.

دولت می‌تواند نقش بسیار موثری در اختصاص وام به کارگران داشته باشد. این اقدامات می‌توانند شامل تسهیلات مسکن با شرایط ویژه‌ای برای کارگران با درآمد پایین، کمک مالی مستقیم یا حمایت از پرداخت وام‌های مسکن توسط بانک‌ها و مؤسسات مالی باشند.

به عنوان نمونه، دولت می‌تواند با فراهم کردن تسهیلات مالی و مالیاتی، کمک به افراد با درآمد کم برای پرداخت اقساط وام مسکن نماید. همچنین، ایجاد برنامه‌ها و سیاست‌های مسکن مناسب برای کارگران و ارائه تسهیلات با نرخ‌های مناسب از دیگر نقش‌های دولت در این زمینه می‌باشد.

به طور کلی، اختصاص و ارائه تسهیلات مسکن به کارگران می‌تواند نقش مهمی در کاهش تفاوت‌های اجتماعی، توسعه اقتصادی و بهبود شرایط زندگی افراد دارد و دولت می‌تواند از طریق سیاست‌ها و برنامه‌های خود این هدف را تحقق بخشد.

منبع: خبر آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها