|
کدخبر: 323718 سارا سمیع شمس

گزارش اختصاصی گسترش نیوز:

قیمت سرویس طلا نجومی است! / خرید نیم ست چند تمام می شود؟

خرید سرویس طلا هزینه بالایی را می طلبد اما با گشت و گذاری در بین طلا فروشی و سایت های اینترنتی می توانید سرویس های ارزان تری را نیز انتخاب کنید.

اقتصاد قیمت سرویس طلا نجومی است! / خرید نیم ست چند تمام می شود؟

خرید طلا آن هم در روزهایی که مشخص نیست قیمت آن تا کجا جهش پیدا می کند و احتمالا تا کجا عقب گرد می کند، از جمله تصمیمات پر ریسک و پر هزینه ای است که برخی به نیت سرمایه گذاری و برخی به نیت زیورآلات و استفاده در مراسم ها، به آن تمایل دارند.

هر چقدر قیمت انس جهانی طلا و در کنار آن قیمت دلار صعودی می شود، هم راستا با آن قیمت طلا نیز بالا می رود و التهاب را در بازار طلا بیشتر می کند. با این حال معاملات کماکان در بازار برقرار است و مردم به خرید انواع مصنوعات طلا و همچنین انواع سکه های طلا می پردازند.

در بین مصنوعات طلا، خرید سرویس طلا در بین بانوان بسیار طرفدار دارد و اغلب مخصوصا برای خرید عروس، خانواده ها اقدام به خرید سرویس طلا می کنند. البته افراد با نگاه به بودجه و توان خرید، سرویس های متفاوتی از نظر وزن طلا و وضعیت ظاهری آن،  می خرند. طبیعتا هر چقدر سرویس طلای شما کم وزن تر باشد و کنده کاری کمتری داشته باشد و سنگ های قیمتی کمتری در آن استفاده شده باشد، قیمت آن پایین تر می آید.

در همین راستا و به همین بهانه خبرنگار گسترش نیوز با بررسی سایت های خرید و فروش آنلاین طلا به بررسی قیمت انواع سرویس طلا پرداخته است که در ادامه می خوانیم.

قیمت سرویس طلا با وزن سبک در بازار

قیمت طلا و وزن آن، رابطه مستقیمی دارند، یعنی هر چقدر طلای مورد نظر شما وزن بیشتری داشته باشد، قیمت آن نیز بالا می رود. در تصویر زیر یک نمونه سرویس طلا زنانه را می بینیم که وزن آن حدود ۵ و نیم گرم براورد شده است. براساس قیمت روز هر گرم طلای ۱۸ عیار براساس نرخ روز، قیمت این سرویس طلا حدود ۲۰ میلیون تومان اعلام شده است و با توجه به سرویس های طلای موجود در بازار این قیمت بسیار مناسب و اقتصادی به حساب می آید.

سرویس-ارزان

قیمت سرویس طلا با وزن سنگین در بازار

نمی توان گفت کدام سرویس طلا گران ترین طلای ساخته شده است به این دلیل که قیمت طلای ساخته شده به عوامل مختلفی برمی گردد. اما با این حال رنج قیمتی سرویس طلاهای گران در بازار مشخص است و به چند صد میلیون می رسد. در تصویر زیر یک نمونه سرویس طلای گران را می بینیم که وزن آن بالای ۱۷۵ گرم اعلام شده است. قیمت خرید این سرویس طلای لوکس بالای ۷۶۴ میلیون تومان اعلام شده است.

سرویس-طلا-گران

قیمت سرویس طلا پرفروش در بازار

با توجه به موارد گفته شده، مشخص شد بالاترین و پایین ترین قیمت ها برای خرید سرویس طلا در چه سطحی قرار دارد اما یک محدوده قیمتی هم اغلب برای مصنوعات پرفروش می توان در نظر گرفت. برخی سرویس طلاهای موجود در بازار نه خیلی ارزان و نه خیلی گران هستند و به همین دلیل با اقبال خریداران روبرو می شوند. این سرویس ها اغلب برای خرید سرویس طلا عروس نیز کاربرد دارد. در تصویر زیر یک نمونه سرویس طلا پرفروش در بازار را می بینیم که وزن آن بالای ۱۴ گرم است. قیمت این سرویس طلا بالای ۵۸ میلیون تومان اعلام شده است.

سرویس-طلا-محبوب copy

قیمت انواع نیم ست طلا در بازار

در بین مصنوعات طلا در چند دهه اخیر خرید نیم ست های طلا نیز طرفدار پیدا کرده است. نیم ست ها اغلب دارای گردنبند و گوشواره هستند و در برخی مدل ها انگشتر نیز دارند. نیم ست ها از نظر وزنی نسبت به سرویس های طلا سبک تر هستند و به همین دلیل قیمت کمتر و ظرافت بیشتری دارند. چند نمونه نیم ست طلا را می توانید در تصویر زیر ببینید که گران ترین مدل آن ۳۰ میلیون تومان و ارزان ترین آن ۱۲ میلیون تومان قیمت دارد.

نیم ست-طلا

کلام آخر

در زمان خرید طلا باید به موارد مختلفی توجه کرد. به عنوان مثال برخی از طلاها ممکن است دارای مارک‌های خاصی باشند که می‌توانند اصالت و مشخصات طلا را تضمین کنند. بررسی مارک‌ها و نشانه‌های معتبر می‌تواند به شما کمک کند تا طلا اصلی را از تقلبی تشخیص دهید.همچنین درخواست گواهی اصالت از فروشنده می‌تواند اعتماد شما را به خرید افزایش دهد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها