|
کدخبر: 323644

بازار خودرو / قیمت خودرو / فروش خودرو

بازار خودرو پوست اندازی می کند / ارزانترین خودروها را بشناسید

بررسی قیمت خودروهای پُرتقاضا نشان می دهد که در نیمه دوم سال گذشته، عنوان ارزان‌ترین خودروی بازار در سال ۱۴۰۳ به دست مشتریان رسید.

اقتصاد بازار خودرو پوست اندازی می کند / ارزانترین خودروها را بشناسید

بررسی قیمت بازار کوییک معمولی با رینگ فولادی در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ نشان می دهد که این محصول خودروسازی سایپا تقریباً ۱۹ درصد افزایش قیمت داشته است.

در پایان هفته اول پاییز سال گذشته، متقاضیان کوییک معمولی برای خرید این خودرو باید حساب خود را قبل از رفتن به بازار حدود ۳۲۵ میلیون تومان شارژ کرده بودند. قیمت خودروی نارنجی های جاده مخصوص تا پایان آخرین هفته از اسفند ۱۴۰۲، حدود ۶۰ میلیون تومان افزایش یافت.

 فروشندگان در هفته منتهی به ۲۴ اسفند سال گذشته تنها در قبال دریافت حدود ۳۸۵ میلیون تومان حاضر بودند خودروی در اختیار خود را به متقاضیان واگذار کنند.

کارت ویژه نکسو با امکان سرمایه‌گذاری

مطالعه قیمت کوییک معمولی در بازار نشان می دهد قیمت این خودروی هاچ بک (بدون صندوق عقب) تا حوالی ۳۹۵ میلیون تومان هم بالا آمد اما نتوانست کانال ۳۹۰ میلیون تومانی را برای خود حفظ کند بنابراین به کانال ۳۸۰ میلیون تومانی سقوط کرد.

مطالعه قیمت کوییک نشان می دهد این خودرو در بازه زمانی ۶ ماهه در دو مقطع زمانی یکی در بازه ۴ آبان تا ۱۸ آبان ۱۴۰۲ و دومی در بازه زمانی۲۳ آذر تا ۷ دی سال گذشته با قیمت ثابت در دسترس متقاضیان بود.

مشتریان می توانستند در بازه زمانی اول این خودرو را با قیمت حدود ۳۴۰ میلیون تومان خریداری کنند. همچنین در بازه زمانی دوم متقاضیان امکان خرید این محصول خودروسازی سایپا با قیمت حول و حوش ۳۴۵ میلیون تومانی را داشتند.

بررسی قیمت این خودروی هاچ بک نشان می دهد فاصله ۷ دی تا ۱۸ بهمن سال گذشته دوره طلایی برای فروشندگان بود. طی بازه زمانی یاد شده قیمت کوییک معمولی حدود ۳۵ میلیون تومان افزایش یافت. این رشد قیمت به زبان آمار نزدیک به ۱۰ درصد است.

با توجه به اینکه پیش بینی می شود خانواده تیبا به عنوان ارزان ترین خودروی صفر کیلومتر در سال ۱۴۰۳ با بازار وداع می کنند بنابراین کوییک معمولی این فرصت را دارد تا عنوان ارزان ترین خودروی بازار را تصاحب کند.

البته فراموش نکنیم این محصول خودروسازی سایپا نیز در سال ۱۴۰۲ تولیدش متوقف شده و نارنجی های جاده مخصوص مدل های دیگر کوییک را تولید می کنند. گمانه دیگری که درباره قیمت کوییک معمولی با رینگ فولادی در سال ۱۴۰۳ مطرح است اینکه به احتمال زیاد این خودرو وارد کانال ۴۰۰ میلیون تومانی می شود اما اینکه تا چه مقدار در این کانال قیمتی جلو برود بستگی به شرایط حاکم بر کلان اقتصاد کشور و همچنین بازار خودرو دارد.

کوییک

منبع: اکوایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها