|
کدخبر: 323641

فضای مجازی / فیلتر اینترنت / اپلیکیشن

پردانلودترین اپلیکیشن های سال را بشناسید / خبری از توییتر نیست!

در این مقاله، شما با برترین اپلیکیشن های سال ۲۰۲۳ که توانسته‌اند رکورد بیشترین تعداد دانلود را در گوگل پلی و اپ استور ثبت کنند، آشنا خواهید شد.

اقتصاد پردانلودترین اپلیکیشن های سال را بشناسید / خبری از توییتر نیست!

در دوران دیجیتال، برنامه‌های موبایل جایگاه ویژه‌ای دارند و برخی از آنها به اندازه‌ای محبوب می‌شوند که تقریباً در هر تلفن همراه می‌توان آنها را پیدا کرد؛ اما ممکن است پس از مدتی، برنامه‌های جدید جایگاه آنها را به خود اختصاص دهند

زودگذر بودن عمر اپلیکیشن‌های قابل دانلود روی دستگاه‌هایی مثل تلفن‌های همراه و لپ تاپ‌ها، ناشی از تغییر تقاضا، سلایق، قیمت‌ها و همچنین نگرانی‌های امنیتی است. در واقع، این امکان وجود دارد که سلایق کاربران ناگهان تغییر کرده و محبوبترین اپلیکیشن های سال ۲۰۲۳ ناگهان وارد یک مسیر نزولی شده و محبوبیت خودشان را از دست بدهند.

با توجه به اهمیت این موضوع، مطالعات مختلفی در این زمینه صورت گرفته؛ از جمله مطالعه انجام شده توسط اپ استور اپل که پردانلودترین اپلیکیشن های سال ۲۰۲۳ را برای iOS مشخص می‌کنند. در ادامه مطلب با این اپلیکیشن‌ها و همچنین بهترین اپلیکیشن های اندروید ۲۰۲۳ آشنا می‌شوید؛ با ما همراه باشید.

فهرست پردانلودترین اپلیکیشن ها در سال ۲۰۲۳ کمی غیرمنتظره و متفاوت با سال‌های پیش بود. در سال‌های قبل از ۲۰۲۳، فهرست پردانلودترین اپلیکیشن های سال به میزان زیادی تحت تأثیر پیامدهای بیماری کرونا و تدابیر در نظر گرفته شده برای مقابله با این بیماری قرار داشت. در سال میلادی گذشته هم تأثیر این تغییرات حس می‌شد؛ اما به مرور، شاهد شکل گیری روندی متفاوت در این بازار هستیم.

آشنایی با اپلیکیشن های محبوب سال ۲۰۲۳ و سال‌های دیگر برای بسیاری از مشاغل از جمله شرکت‌های تبلیغاتی و توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها اهمیت زیادی دارد؛ چون چنین افراد و شرکت‌هایی، باید دائماً رفتار مخاطبان را تحت نظر داشته و بهترین روش ارتباط و جذب آنها را شناسایی کنند.

با توجه به اهمیت این موضوع، در ادامه با پردانلودترین اپلیکیشن های سال ۲۰۲۳ آَشنا می‌شویم.

۱. Vinted

اپلیکیشن Vinted یک بازار آنلاین طراحی شده برای خرید، فروش و مبادله اقلام نو یا دست دوم، از جمله پوشاک و لوازم جانبی است. محبوبیت این اپلیکیشن از نظر حامیان محیط زیست، یک تغییر مثبت محسوب می‌شود. در مقایسه با لوازم دست اول که مصرف بیش از حد آنها می‌تواند پیامدهای بدی برای محیط زیست داشته باشد، خرید و فروش اقلام دست دوم آثار و پیامدهای بسیار کمتری دارد.

طبق اطلاعات سایت Statista، این اپلیکیشن یکی از اپلیکیشن های پردانلود در سال ۲۰۲۳ است که در این سال، بیشتر از ۲.۳ میلیون بار دانلود شده است. البته نمی‌توان گفت که Vinted در این سال رکورد دانلود خودش را شکسته اما باز هم جزء پردانلودترین اپلیکیشن های سال ۲۰۲۳ محسوب می‌شود.

۲. Temu

Temu یکی دیگر از بهترین اپلیکیشن های ۲۰۲۳ و یک بازار خرید آنلاین است که کاربران می‌توانند در آن هر کالایی را با قیمت بسیار پایین سفارش دهند.

پلتفرم‌هایی مثل آمازون و ای‌بی، مسیر را برای پلتفرم‌های نوظهور مثل Temu که حالا در سطح جهان محبوبیت چشمگیری پیدا کرده، باز کرده‌اند. اما با وجود محبوبیت چشمگیر این اپلیکیشن در سال گذشته، نگرانی‌هایی در رابطه با آسیب دیدن اقلام یا ارایه اطلاعات غلط درباره آنها وجود دارد. همچنین، عده‌ای تردید دارند که این اپلیکیشن بتواند در بلند مدت هم این قیمت‌های پایین را حفظ کند. بنابراین، باید منتظر ماند و دید که موفقیت اپلیکیشن محبوب Temu ادامه‌دار خواهد بود یا خیر.

۳. CapCut

CapCut یک ابزار ویرایش ویدیوی محبوب است که رتبه دوم اپلیکیشن‌های ویدیو و عکس را در اپ استور به خود اختصاص داده و دائماً نظرات خیلی خوبی از سمت کاربران برای آن ثبت می‌شود. CapCut به عنوان یکی از پردانلودترین اپلیکیشن های iOS در سال ۲۰۲۳ توسط همان شرکت طراحی شده که قبلاً تیک تاک را ساخته بود. قابلیت‌های ویرایش ویدیوی این اپلیکیشن برای هر کاربری کاملاً قابل درک هستند و به همه کاربران امکان می‌دهند که بدون نیاز به تلاش زیاد، ویدیوهایی با کیفیت تولید کنند.

از مجموعه امکانات CapCut که آن را تبدیل به یکی از بهترین اپلیکیشن های iOS ۲۰۲۳ کرده‌اند می‌توان به قابلیت نوشتن کپشن به صورت خودکار، امکان تبدیل متن به گفتار، دنبال کردن حرکات، حذف پس زمینه، امکان ایجاد محتوای حرفه‌ای و غیره اشاره کرد.

۴. TikTok

با توجه به قرار داشتن تیک تاک در فهرست ۱۰ اپلیکیشنی که بیشترین میزان حذف از گوشی‌های کاربران را داشته‌اند، قرار گرفتن این اپلیکیشن در فهرست پردانلودترین اپلیکیشن های سال ۲۰۲۳ تعجب آور است. اما، این آمار نشان دهنده سقوط تعداد کاربران تیک تاک نیستند بلکه تغییر مخاطبان آن را نشان می‌دهند.

هنوز هم تیک تاک جزء پردانلودترین اپلیکیشن‌ها محسوب می‌شود و این موضوع نشان می‌دهد که محبوبیت چشمگیر این اپلیکیشن پس از انتشار آن در سال‌های شیوع کرونا، در تداوم موفقیت آن نقش داشته و بعید است که در کوتاه مدت شاهد از رده خارج شدن این اپلیکیشن محبوب باشیم.

۵. WhatsApp

واتساپ هم یکی از اپلیکیشن‌هایی است که بیشترین میزان حذف را در سال ۲۰۲۳ داشته‌اند؛ اما قرار داشتن آن در فهرست پردانلودترین اپلیکیشن ها در سال ۲۰۲۳ چندان تعجب آور نیست چون امروزه افراد زیادی از این پیام‌رسان استفاده می‌کنند.

در واقع، طبق اطلاعات Statista در ماه ژوئن سال ۲۰۲۳ آمار عجیبی ثبت شده مبنی بر اینکه بین اپلیکیشن‌های پیام‌رسان و چت، واتساپ بیشترین میزان دانلود را در سطح جهان داشته است. این پیام‌رسان پرطرفدار، حدود ۴۵.۸۵ میلیون بار در هر دو بازار اپل و گوگل دانلود شده است.

۶. Google

بر اساس داده‌های اپ استور، سال گذشته برای شرکت گوگل کاملاً پررونق بوده چون گوگل، گوگل مپز و گوگل کروم همگی جزء پردانلودترین اپلیکیشن های iOS در سال ۲۰۲۳ بوده‌اند.

افزایش محبوبیت گوگل در سال پیش، به رونمایی از قابلیت‌های جدید نسبت داده می‌شود که یکی از مهم‌ترین آنها، قابلیت جستجو با کمک تکنولوژی هوش مصنوعی است. Statista گزارش داده که شرکت گوگل، حدود ۸۳ درصد از سهم بازار موتورهای جستجو را در سطح جهان در اختیار دارد. با توجه به این آمار مهم، بعید به نظر می‌رسد که این شرایط در آینده نزدیک تغییر کند.

۷. Roblox

احتمالاً برای کاربران و مخاطبان جوان‌تر، قرار داشتن روبلاکس در فهرست پردانلودترین اپلیکیشن های سال ۲۰۲۳ چندان عجیب نیست. روبلاکس که از طریق پلتفرم‌های مختلف از جمله اپ استور، گوگل پلی، پلی استیشن، ایکس باکس، متا کوئست و غیره قابل دانلود است، توانسته توجه زیادی را در سطح جهان به خوب جلب کند.

در این اپلیکیشن، کاربران یک دنیای مجازی ایجاد کرده و می‌توانند در آن تجربیات جدید کسب کرده و یا تجربیات خودشان را با دیگران به اشتراک بگذارند. این اپلیکیشن به اندازه فورتنایت یا ماینکرفت دانلود نشده اما توانسته به سرعت محبوبیت چشمگیری کسب کند و تبدیل به یکی از پردانلودترین اپلیکیشن های سال ۲۰۲۳ شود. احتمالاً این مسیر در سال ۲۰۲۴ هم برای روبلاکس ادامه خواهد داشت.

۸. Instagram

علیرغم اینکه اینستاگرام از نظر تعداد دانلود سال چندان خوبی نداشت، هنوز هم این اپلیکیشن یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی و جزء پردانلودترین اپلیکیشن های سال ۲۰۲۳ محسوب می‌شود.

اضافه شدن قابلیت‌های جدید مثل استوری‌های کلوز فرند، ریلز و غیره باعث حفظ جذابیت این پلتفرم برای کاربران شده است. در واقع برای بسیاری از کاربران، اینستاگرام جای فیسبوک را به عنوان یک پلتفرم تصویر محور و ابزاری برای جویا شدن از وضعیت دوستان و آشنایان گرفته است.

۹. Driving Theory Test ۴ in ۱ Kit

ظاهراً در سال گذشته میلادی، افراد زیادی با پشتکار زیاد برای آزمون رانندگی آماده شده‌اند و برای بسیاری از این افراد، این اپلیکیشن یک منبع بسیار مفید بوده است.

با وجود اینکه Driving Theory Test ۴ in ۱ Kit جزء اپلیکیشن‌های رایگان نیست، اما توانسته تبدیل به یکی از محبوبترین اپلیکیشن های سال ۲۰۲۳ شود. کاربران در این اپلیکیشن جامع به انواع آموزش‌ها، بازی‌های تعاملی، امتحان‌ها، آزمون‌های شبیه‌سازی شده و غیره دسترسی دارند. بعلاوه، در صورت رد شدن کاربران در آزمون، مبلغ پرداخت شده برای خرید این اپلیکیشن به آنها برگردانده می‌شود. این ویژگی‌ها و امکانات جذاب، در تبدیل این برنامه به یکی از اپلیکیشن های پردانلود در سال ۲۰۲۳ نقش داشته‌اند.

۱۰. Threads

معرفی پردانلودترین اپلیکیشن های سال ۲۰۲۳ را با تردز به پایان می‌بردیم. طبق گزارش TechRound، پیوستن ۱۰۰ میلیون کاربر به تردز در ۵ روز اول رونمایی از این پلتفرم، آن را تبدیل به یکی از بهترین اپلیکیشن های ۲۰۲۳ از نظر تعداد دانلود کرد. اما پس از این موفقیت، ۸۰ درصد از کاربران تردز از دست رفت و این اپلیکیشن هم تبدیل به یکی از اپلیکیشن‌هایی شد که بیشترین تعداد حذف را در سال ۲۰۲۳ داشته‌اند.

به نظر می‌رسد که موفقیت تردز زودگذر بوده و بعید است که این اپلیکیشن مدت زیادی دوام داشته باشد.

جمع‌بندی

در این مطلب نگاهی به فهرست پردانلودترین اپلیکیشن های سال ۲۰۲۳ داشتیم و با ۱۰ مورد از آنها آشنا شدیم. همانطور که اشاره شد، دنیای وب و اپلیکیشن دائماً در حال تغییر است. برای مثال در سال ۲۰۲۳ بر خلاف سال‌های پیش بازی‌های کمتری وارد فهرست پردانلودترین‌ها شدند.

نگاهی به فهرست اپلیکیشن‌های محبوب این سال نشان می‌دهد که بعضی از نرم‌افزارها مثل نرم‌افزارهای هوش مصنوعی، خرید آنلاین و سرویس‌های اشتراکی در این سال رتبه‌های بیشتری را به خود اختصاص داده‌اند. امیدواریم که این منبع برای شما مفید بوده باشد.

منبع: تکراتو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها