|
کدخبر: 323198

قیمت ارز دیجیتال/قیمت رمز ارز/قیمت بیت کوین

آینده این رمز ارزها / بیت کوین سقوط می کند؟

کارشناسان اقتصادی و بازارهای مالی، آینده رمز ارزها را پیش بینی کردند.

اقتصاد آینده این رمز ارزها / بیت کوین سقوط می کند؟

رمز ارزها توانسته اند پای خود را در زندگی اقتصادی بسیاری از مردم محکم کنند و تا جایی پیش رفته اند که بیشتر معاملات امروزی با رمز ارز صورت می گیرد.

 رائول پال در گفتگویی با آنتونی اسکاراموچی (Anthony Scaramucci) بیان کرد که قیمت بیت‌کوین می‌تواند تا پایان چرخه‌ صعودی جاری، به رقم خیره‌کننده‌ ۲۵۰,۰۰۰ دلار برسد.

با وجود این، پال معتقد است که عواملی همچون راه‌اندازی صندوق‌های قابل‌معامله در بورس (ETF) اسپات بیت کوین، می‌توانند زمینه‌ساز افزایش بیشتر قیمت این ارز دیجیتال باشند.

انباشت روزانه بیت کوین از سوی صادرکنندگان این صندوق‌ها، از جمله بلک‌راک (BlackRock)، فیدلیتی (Fidelity)، آرک اینوست (Ark Invest) و بیت‌وایز (Bitwise)، به طور قابل‌توجهی باعث افزایش میزان خرید روزانه‌ این رمزارز نسبت به مقدار استخراج‌شده‌ آن شده است.

به نوشته رمزارز، این پدیده با کاهش عرضه و افزایش تقاضا، می‌تواند به رشد قیمت بیت‌کوین در بلندمدت کمک کند.

یک شوک قابل‌توجه

بر اساس داده‌های موجود، روزانه به طور متوسط بین ۵۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ بیت‌کوین انباشت و تنها حدود ۹۰۰ بیت‌کوین استخراج می‌شود که این مساله، یک شوک قابل‌توجه در عرضه این ارز دیجیتال ایجاد می‌کند.

دورنمای اتریوم

علاوه بر بیت‌کوین، پال برای اتریوم نیز دورنمای صعودی ترسیم کرده و پیش‌بینی می‌کند قیمت این ارز دیجیتال در این دوره‌ صعودی، به محدوده‌ ۱۷,۰۰۰ تا ۲۰,۰۰۰ دلار خواهد رسید.

آینده سولانا

وی همچنین انتظار دارد که قیمت سولانا در همین چرخه، جهشی قابل‌توجه را تجربه کرده و به محدوده‌ ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار برسد.

در حال حاضر، اتریوم و سولانا به سمت شکستن رکوردهای قبلی خود حرکت می‌کنند و پال بر پتانسیل رشد آن‌ها در بلندمدت بر اساس فاندامنتال‌های قوی‌شان، تاکید می‌کند.

بیت کوین نوعی پول الکترونیکی است که نهاد واسطی در انتشار و نقل‌وانتقال و مدیریت آن دخالت ندارد و کنترل آن در‌اختیار مردم است. بیت کوین با ظهور خود رؤیای دیرینه پول کاملاً دیجیتال را محقق کرد و جهان را در آستانه انقلابی مالی قرار داد. امروزه، این ارز دیجیتال چنان شهرتی به‌هم زده است که همه درباره آن صحبت می‌کنند و می‌خواهند بدانند که بیت کوین چیست.

بیت کوین (Bitcoin) با نماد BTC و نشانه ₿ یا ฿ پولی تماماً دیجیتال است که به‌صورت غیرمتمرکز در بستر بلاک چین بیت کوین (Bitcoin) وجود دارد. انتشار، نقل‌وانتقال و همه تراکنش‌های بیت کوین به‌صورت غیرمتمرکز در همان بلاک چین انجام و ثبت می‌شود. بلاک چین بیت کوین مانند دفترکل بانک عمل می‌کند، اما غیرمتمرکز و شفاف است و هرکسی می‌تواند نسخه‌ای از آن را داشته باشد.

در این سیستم پولی، مردم بانک خود هستند و پول را به‌طور‌مستقیم و بدون نیاز به بانک یا نهاد متمرکزی به یکدیگر انتقال می‌دهند. فرض کنید می‌خواهید پولی را به دوستی در کشوری دیگر ارسال کنید. اگر بخواهید با روش‌های سنتی و از طریق سیستم بانکی این کار را انجام دهید، چه دردسرها و هزینه‌هایی انتظار شما را می‌کشد؟ حالا تصور کنید سیستمی هست که می‌توانید از طریق آن این انتقال را به‌صورت مستقیم و بدون نیاز به هیچ بانک یا واسطه‌ای در هر لحظه‌ای از شبانه‌روز انجام دهید؛ به دنیای بیت کوین خوش آمدید.

ساده‌ترین و درعین‌حال جامع‌ترین تعریفی که می‌توان برای سؤال «بیت کوین چیست» ارائه داد، شاید عنوان همان مقاله‌ای باشد که «ساتوشی ناکاموتو» (Satoshi Nakamoto) در سال ۲۰۰۸ برای معرفی بیت کوین منتشر کرد: سیستم پول الکترونیک همتابه‌همتا.

منبع: بنکر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها